eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › Branża PR w mediach VI 2008

Branża PR w mediach VI 2008

2008-07-10 00:56

Branża PR w mediach VI 2008

Najczęściej cytowane osoby w kontekście PR © fot. mat. prasowe

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (2)

Agnieszka Liszka była najczęściej cytowaną w mediach osobą w kontekście PR-u, a temat PR-u Polski zdecydowanie najbardziej popularnym w czerwcowych przekazach medialnych związanych z branżą public relations - wynika z raportu PRoto.

Przeczytaj także: Branża PR w mediach V 2008

Czerwcowy raport PRoto o wizerunku medialnym branży PR powstał na podstawie 269 publikacji związanych z PR-em, to o ok. 10% mniej niż w maju tego roku, ale o ponad 43% więcej niż w czerwcu 2007 roku.

W czerwcu 98 razy cytowano i 43 razy wzmiankowano osoby w kontekście public relations. Natomiast firmy, instytucje i agencje wzmiankowano w analizowanych publikacjach 51 razy. W części przekazów cytowano/wzmiankowano po kilka osób, agencji lub instytucji, dlatego ich liczba jest inna niż suma publikacji dotyczących branży PR.

fot. mat. prasowe

Najczęściej cytowane osoby w kontekście PR

Najczęściej cytowane osoby w kontekście PR

Ranking osób cytowanych w kontekście PR-u w opisywanym miesiącu zdominowała Agnieszka Liszka, której wypowiedzi związane z dymisją ze stanowiska rzeczniczki prasowej rządu media przywoływały 8 razy. Natomiast wypowiedzi: Bogdana Biniszewskiego, Joanny Delbar, Jacka Filipowicza, Izabeli Helbin oraz Magdaleny Kołodziejczyk pojawiły się w mediach po dwa razy.

W opisywanym miesiącu czołówka najpopularniejszych w mediach tematów związanych z PR-em nadal pozostaje bez zmian. Pierwsze miejsce zajęła tematyka PR-u Polski (w zestawieniu znajduje się 96 publikacji na ten temat). Na drugim miejscu uplasowały się zagadnienia PR-u politycznego – 39 publikacji, a na trzecim ogólne zagadnienia branży PR, którym poświęcono 31 materiałów.

Czerwcowe zestawienie wykazało, że osłabło zainteresowanie mediów tematem PR-u sportu, natomiast dziennikarze nadal sporo uwagi poświęcają pozostałym zagadnieniom, które wyodrębniono w majowym raporcie, czyli: zagranicznemu PR-owi politycznemu (17 publikacji) oraz relacjom inwestorskim (20 publikacji).

fot. mat. prasowe

Kontekst, w jakim pisano o PR i ocena publikacji

Kontekst, w jakim pisano o PR i ocena publikacji

Z analizy zakwalifikowanych do badania publikacji wynika, że większość (186) czerwcowych przekazów o branży PR miała wydźwięk pozytywny, 48 materiałów było negatywnych, a 36 miało charakter neutralny.

Wśród najczęściej cytowanych/wzmiankowanych w kontekście PR-u agencji w czerwcu zwyciężyła Sigma International (3 wzmiankowania), która była wzmiankowana głównie jako agencja, w której pracował Ryszard Solski, zwycięzca w tegorocznym konkursie PRotony 2008, zanim założył własną firmę. Agencja wyprzedziła: Liberty Group, On Board PR oraz Solski Burson-Marsteller, które wymieniano po 2 razy.

W czerwcu częściej o PR pisały media ogólnopolskie, które zamieściły 146 publikacji związanych tematycznie z public relations. Natomiast w mediach regionalnych znalazły się 123 materiały o tej tematyce.

Zdecydowanie najczęściej o branży public relations w czerwcu pisały dzienniki – pochodzi z nich aż 175 na 269 wszystkich publikacji uwzględnionych w zestawieniu.

Przeczytaj także: Branża PR w mediach IV 2010 Branża PR w mediach IV 2010

oprac. : Regina Anam / eGospodarka.pl eGospodarka.pl

Więcej na ten temat: monitoring mediów, media, branża PR, raport PRoto

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: