Użyteczność stron www a ich popularność
2008-02-12 00:06
Serwisy ogólnotematyczne - zestawienie © fot. mat. prasowe
Przeczytaj także: Użyteczność stron www - ranking witryn
Bazą wyboru witryn stały się lutowe wyniki badania Megapanel PBI/Gemius. Na ich podstawie wyłoniono 104 czołowe serwisy informacyjne. Pod kątem użyteczności oraz dostępnych funkcjonalności przeanalizowano witryny ogólnoinformacyjne oraz tematyczne z zakresu kultury i rozrywki, biznesu i finansów, mediów i reklamy, sportu, komputerów i Internetu oraz motoryzacji. W styczniu 2008 r. porównano wyniki z pozycjami badanych serwisów w rankingu Megapanel PBI/Gemius za ten okres.Celem badań stało się sprawdzenie, czy i w jaki sposób użyteczność i funkcjonalność witryny przekłada się na jej wysoką odwiedzalność i popularność. Przy czym użyteczność dotyczyła elementów i cech serwisu, wpływających na jego zrozumiałość i prostotę obsługi. Oceniania była na zasadzie ocen dyskretnych w określonym przedziale zamkniętym. Podczas analizy użyteczności witryn rozpatrywane były kwestie takie, jak:
- wyróżnianie się linków w kontekście zastosowanego stylu graficznego i typografii i konsekwencja w ich oznaczaniu,
- spójność nawigacji,
- wielkość i czytelność czcionek zastosowanych w nagłówkach, tekście, nazwach boksów i zajawek,
- sposób prezentacji tekstu - adekwatność jego układu na potrzeby Internetu,
- czytelność layoutów stron i spójność nawigacji,
- wygodne i czytelne wyświetlanie zdjęć i animacji.
- narzędziami interakcji – m.in. opcjami komentowania, dodawania własnych artykułów i plików, subskrypcji newsów, kontaktu z redakcją etc.,
- opcjami personalizacji – dopasowywania wyświetlanych treści do własnych potrzeb, modyfikacji layoutu,
- udostępnianiem treści i linków powiązanych,
- multimedialnością,
- udostępnianiem nagłówków RSS.
oprac. : Regina Anam / eGospodarka.pl
Przeczytaj także
-
Europa Środkowa: popularne serwisy 2008
-
Najpopularniejsze firmy internetowe: Facebook na czele
-
Serwisy społecznościowe: Grono.net liderem
-
Statystyki serwisów biznesowych I-III 2007
-
Telewizja bez kobiet, debata publiczna to męska rzecz?
-
Płatny serwis informacyjny? Polacy mówią "nie"
-
Wiadomości TVP 1 nie dla kobiet? Gdzie jest równouprawnienie?
-
Najpopularniejsze portale nieruchomości: co oferują deweloperom?
-
8 sposobów na to, żeby twoja strona internetowa zarabiała więcej