Użyteczność stron www a ich popularność
2008-02-12 00:06
Przeczytaj także: Użyteczność stron www - ranking witryn
Bazą wyboru witryn stały się lutowe wyniki badania Megapanel PBI/Gemius. Na ich podstawie wyłoniono 104 czołowe serwisy informacyjne. Pod kątem użyteczności oraz dostępnych funkcjonalności przeanalizowano witryny ogólnoinformacyjne oraz tematyczne z zakresu kultury i rozrywki, biznesu i finansów, mediów i reklamy, sportu, komputerów i Internetu oraz motoryzacji. W styczniu 2008 r. porównano wyniki z pozycjami badanych serwisów w rankingu Megapanel PBI/Gemius za ten okres.Celem badań stało się sprawdzenie, czy i w jaki sposób użyteczność i funkcjonalność witryny przekłada się na jej wysoką odwiedzalność i popularność. Przy czym użyteczność dotyczyła elementów i cech serwisu, wpływających na jego zrozumiałość i prostotę obsługi. Oceniania była na zasadzie ocen dyskretnych w określonym przedziale zamkniętym. Podczas analizy użyteczności witryn rozpatrywane były kwestie takie, jak:
- wyróżnianie się linków w kontekście zastosowanego stylu graficznego i typografii i konsekwencja w ich oznaczaniu,
- spójność nawigacji,
- wielkość i czytelność czcionek zastosowanych w nagłówkach, tekście, nazwach boksów i zajawek,
- sposób prezentacji tekstu - adekwatność jego układu na potrzeby Internetu,
- czytelność layoutów stron i spójność nawigacji,
- wygodne i czytelne wyświetlanie zdjęć i animacji.
- narzędziami interakcji – m.in. opcjami komentowania, dodawania własnych artykułów i plików, subskrypcji newsów, kontaktu z redakcją etc.,
- opcjami personalizacji – dopasowywania wyświetlanych treści do własnych potrzeb, modyfikacji layoutu,
- udostępnianiem treści i linków powiązanych,
- multimedialnością,
- udostępnianiem nagłówków RSS.
![Użyteczność stron www: użytkownik rezygnuje po 2 sekundach [© Minerva Studio - Fotolia.com] Użyteczność stron www: użytkownik rezygnuje po 2 sekundach](https://s3.egospodarka.pl/grafika/uzytecznosc-stron-www/Uzytecznosc-stron-www-uzytkownik-rezygnuje-po-2-sekundach-iG7AEZ.jpg)
oprac. : Regina Anam / eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Najnowsze w dziale Wiadomości
-
Kobiety na rynku pracy: mniejsze ambicje czy większe bariery?
-
KLM wprowadza taryfę "basic" bez bagażu podręcznego - podróż tylko z małą torbą pod fotel
-
Pokolenie Z w pracy: jak różnią się priorytety i oczekiwania młodych pracowników w Polsce
-
Nie tylko cena. Co naprawdę przyciąga klientów i buduje ich lojalność?