Jakie serwisy internetowe najpopularniejsze w czasie Wielkanocy i majówki 2025?
2025-05-08 09:53
![Jakie serwisy internetowe najpopularniejsze w czasie Wielkanocy i majówki 2025? [© Freepik] Jakie serwisy internetowe najpopularniejsze w czasie Wielkanocy i majówki 2025?](https://s3.egospodarka.pl/grafika2/Mediapanel/Jakie-serwisy-internetowe-najpopularniejsze-w-czasie-Wielkanocy-i-majowki-2025-266515-200x133crop.jpg)
Z jakich serwisów korzystaliśmy w czasie Wielkanocy i majówki 2025? © Freepik
Przeczytaj także: Polski internet w IV kwartale 2024 r.
Kategoria „Turystyka – ogłoszenia” odnotowała skok z ok. 700 tys. do 850 tys. użytkowników dziennie już 6 kwietnia oraz w dniach po Wielkanocy, co sugeruje intensywne poszukiwanie ofert na święta i majówkę. W kategorii „Turystyka, podróże” liczba użytkowników osiągnęła 2 mln użytkowników dziennie w pierwszej dekadzie kwietnia, przed Wielkanocą i podczas majówki. Serwisy pogodowe przyciągały 4-4,5 mln osób dziennie na początku kwietnia, by od 13 kwietnia, a zwłaszcza podczas majówki (2-4 maja), przekraczać 5 mln użytkowników. Poszukiwaniu ofert na wyjazdy świąteczne najwyraźniej towarzyszyło sprawdzanie lokalnych atrakcji. Im bliżej wyjazdu, tym większe znaczenie zaczynała mieć też pogoda.fot. mat. prasowe
Liczba użytkowników w kategoriach: Serwisy pogodowe, Podróże i turystyka, Turystyka-ogłoszenia
Kategoria „Turystyka – ogłoszenia” odnotowała skok do 850 tys. użytkowników dziennie (z ok. 700 tys.) już 6 kwietnia oraz w dniach po Wielkanocy, co sugeruje intensywne poszukiwanie ofert na święta i majówkę.
Ważne newsy mocno przyciągały uwagę
Kategoria „Informacje i publicystyka” zanotowała rekordowy skok do 9,5 mln użytkowników w Poniedziałek Wielkanocny (21 kwietnia) po informacji o śmierci papieża Franciszka, utrzymując wysoki poziom (ok. 8 mln dziennie) w kolejnych dniach, także za sprawą kampanii wyborczej w Polsce. Z kolei serwisy plotkarskie zanotowały szczyt odwiedzin 1 maja (4,5 mln użytkowników) w związku ze śmiercią Tomasza Jakubiaka, popularnego kucharza i jurora „MasterChefa”. Zmarł on 30 kwietnia. Informowały o tym media głównego nurtu, a stacja TVN dodatkowo wyemitowała materiały wspominające Jakubiaka, co mogło spowodować wtórne poszukiwanie informacji przez internautów.
fot. mat. prasowe
Liczba użytkowników w kategoriach: Informacje i publicystyka oraz Plotki, życie gwiazd
Kategoria „Informacje i publicystyka” zanotowała rekordowy skok do 9,5 mln użytkowników w Poniedziałek Wielkanocny (21 kwietnia) po informacji o śmierci papieża Franciszka, utrzymując wysoki poziom (ok. 8 mln dziennie) w kolejnych dniach, także za sprawą kampanii wyborczej w Polsce.
Spadki w kategoriach codziennych i rozrywkowych
Badanie pokazuje również spadki w kategoriach związanych z obowiązkami i rozrywką. W kategorii „Edukacja” liczba użytkowników zmalała z 8 mln (1 kwietnia) do 4-5 mln w Wielkanoc, by ponownie spaść podczas majówki. Podobne tendencje widoczne były w serwisach biznesowych, motoryzacyjnych czy poświęconych pracy.
fot. mat. prasowe
Liczba użytkowników:Biznes, finanse, prawo,Edukacja,Motoryzacja,Nauka i technologia,Praca
W kategorii „Edukacja” liczba użytkowników zmalała z 8 mln (1 kwietnia) do 4-5 mln w Wielkanoc, by ponownie spaść podczas majówki.
Z kolei w kategoriach rozrywkowych, takich jak gry (spadek z 7,4 mln do 6,3 mln), muzyka i streaming audio (spadek z 5 mln do 3,7 mln) czy media społecznościowe (z 19,5 mln do 17,5 mln), mniejsza aktywność wynikała z lepszej pogody i wydłużonego dnia, co zachęcało do spędzania czasu na świeżym powietrzu.
Filmy na VoD lub w kinie – tak, jeśli pada
Z kolei wizyty w kategoriach związanych ze spędzaniem czasu wolnego, jak kultura czy VOD, były zależne od zwyczajów świątecznych i pogody – spadki liczby użytkowników odnotowano w Wielką Sobotę i pierwszy dzień świąt. W przypadku kategorii kultura jej liczba użytkowników w Wielką Sobotę była najniższa w ciągu analizowanego okresu i wyniosła 478 tys., w Wielki Poniedziałek - 815 tys., 2 i 3 maja – po 1 mln. W przypadku VOD wprawdzie wystąpił spadek liczby użytkowników do 3,2 mln w Wielką Sobotę, ale dniami o najmniejszej liczbie internautów w tej kategorii były 1 i 2 maja (po 3,1 mln), po czym w ciągu dwóch kolejnych dni nastąpił wzrost do 3,5 mln. Prawdopodobnie wynikało to z przygotowań w Wielką Sobotę i tradycyjnego świątecznego śniadania, które było wstępem do rodzinnych spotkań w pierwszy dzień świąt. Podczas majówki to pogoda wpływała na aktywność internautów – spadki widoczne były w dwa pierwsze, pogodne dni, a wzrosty w kolejne, gdy pogoda się pogorszyła.
fot. mat. prasowe
Liczba użytkowników w kategoriach:Kultura, literatura, teatr, wystawy i Serwisy VOD i OTT
W przypadku kategorii kultura jej liczba użytkowników w Wielką Sobotę była najniższa w ciągu analizowanego okresu i wyniosła 478 tys., w Wielki Poniedziałek - 815 tys., 2 i 3 maja – po 1 mln.
Okres Wielkanocy i majówki 2025 przyniósł zauważalne zmiany w aktywności internautów, wynikające z planowania wyjazdów, zwyczajów świątecznych oraz panującej pogody – pokazują wyniki badania Mediapanel (PBI i Gemius) za okres 1 kwietnia – 4 maja br. Jednocześnie ważne wydarzenia gwałtownie zwiększały zainteresowanie użytkowników serwisami do informacyjno-publicystycznymi i plotkarskimi.
![Czego Polki szukają w sieci? [© Freepik] Czego Polki szukają w sieci?](https://s3.egospodarka.pl/grafika2/internauci/Czego-Polki-szukaja-w-sieci-265088-150x100crop.jpg)
oprac. : eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)