eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościTechnologieInternet › Do Google po poradę lekarską, po humor na social media

Do Google po poradę lekarską, po humor na social media

2023-03-27 10:09

Do Google po poradę lekarską, po humor na social media

Do Google po poradę lekarską © pixabay.com

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (5)

Poszukując porad lekarskich i informacji dotyczących zdrowia, najczęściej korzystamy z wyszukiwarek, natomiast na strony z kategorii Humor trafiamy przez media społecznościowe - wynika z danych dostępnych w badaniu Mediapanel.

Przeczytaj także: Media społecznościowe a wiek ich użytkowników

Informacje o źródłach ruchu pozwalają określić, z jakiego typu stron użytkownicy trafili na dany serwis. Analizie poddano po 5 największych pod względem zasięgu serwisów z dwóch kategorii - “Humor” oraz “Zdrowie i medycyna”. Jak się okazało, sposób konsumpcji mediów w obu przypadkach jest odmienny.

fot. mat. prasowe

Humor Top5 seriwsów

Liderem w tej kategorii jest serwis demotywatory.pl


fot. mat. prasowe

Zdrowie i medycyna Top5 serwisów

W tej kategorii liderem jest medonet.pl


Po humor - do “społecznościówek"
Uśrednione dane dla 5 analizowanych serwisów z kategorii “Humor” wskazują, że głównym źródłem ruchu dla tych stron są media społecznościowe. Średnio aż 89% użytkowników, którzy w lutym odwiedzali analizowane strony, przeglądało wcześniej social media. Wynik “zaniża” nieco lider kategorii – demotywatory.pl - w którego przypadku "społecznościówki” były w lutym źródłem ruchu dla 49% użytkowników. Innym, niemal równie popularnym źródłem w przypadku tego serwisu są strony typu referral (48%) i wejścia bezpośrednie (47%). Dane te nie sumują się, ponieważ jeden użytkownik mógł w analizowanym okresie trafić na daną stronę z różnych typów serwisów.

Podobną tendencję obserwujemy podczas analizy ruchu w kontekście odsłon. Średnio aż 81% odsłon na analizowanych wykonują użytkownicy, którzy trafili na nie z social mediów, przy czym demotywatory.pl ponownie “wyłamują się” ze schematu. W przypadku popularnej strony z memami, głównym źródłem ruchu dla odsłon jest direct, a więc bezpośrednie wejścia na stronę (40%). Media społecznościowe są źródłem ruchu jedynie dla 10% odsłon wykonywanych na “demotywatorach”.

Analiza źródeł ruchu w kontekście czasu spędzonego na stronach z kategorii “Humor” potwierdza powyższe wnioski. Po raz kolejny przeważa social - średnia dla TOP 5 serwisów wynosi 77% - który stronie demotywatory.pl dostarcza jedynie 2% czasu spędzonego na witrynie w skali miesiąca.

fot. mat. prasowe

Humor

Głównym źródłem ruchu dla tych stron są media społecznościowe.


Po porady medyczne – do wyszukiwarki


Zupełnie inną charakterystykę mają strony z kategorii “Zdrowie i medycyna”. Z analizy uśrednionych danych dla TOP 5 serwisów o tej tematyce wynika, że głównym źródłem ruchu są w ich przypadku wyszukiwarki internetowe. Ich przewaga nad innymi typami stron nie jest już tak wyraźna jak w poprzednim przykładzie.

Wprawdzie wyszukiwarki są najpopularniejszym źródłem ruchu w kontekście analizy użytkowników (średnio 72% z nich trafia na TOP 5 serwisów kategorii z wyszukiwań), jednak swoje źródło w “searchu” ma jedynie 49% odsłon wykonywanych na stronach o tematyce zdrowotnej. 32% z nich pochodzi z serwisów innych niż social i search (źródło referral).

Również połowa czasu spędzonego na największych stronach o zdrowiu pochodzi z wyszukiwarek internetowych – odsetek ten wynosi równe 50%. Na drugim miejscu ponownie uplasowały się źródła typu “referral” (34%). Warto zauważyć, że w kategorii “Zdrowie i medycyna” poszczególne serwisy w top 5 różnią się między sobą, jeśli chodzi o dominujące źródła ruchu.

fot. mat. prasowe

Zdrowie i medycyna

Z analizy uśrednionych danych dla TOP 5 serwisów o tej tematyce wynika, że głównym źródłem ruchu są w ich przypadku wyszukiwarki internetowe.


Informacje o źródłach ruchu dostępne są w badaniu Mediapanel od początku 2023 r. Umożliwiają określenie, z jakiego typu stron użytkownicy trafili do danego serwisu w podziale na:
  • direct (bezpośrednie wejścia na stronę),
  • search (wyszukiwarki),
  • social (media społecznościowe)
  • oraz referral (pozostałe źródła).

Dane dostępne są dla stron audytowanych i nieaudytowanych, w podziale na platformy PC, Phones oraz PC + Phones.

Dostęp do nowego typu danych mają wszyscy użytkownicy Mediapanelu, niezależnie od posiadanego typu pakietu dostępowego do badania. Źródła ruchu dostępne są również za pośrednictwem API.


Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: