eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › Użyteczność stron www a ich popularność

Użyteczność stron www a ich popularność

2008-02-12 00:06

Przeczytaj także: Użyteczność stron www - ranking witryn


Serwisy ogólnoinformacyjne

fot. mat. prasowe

Serwisy ogólnotematyczne - zestawienie

Serwisy ogólnotematyczne - zestawienie

Wśród serwisów informacyjnych pod względem popularności królują cechujące się znacznym natężeniem ruchu portale. Najwyżej oceniony przez Symetrię pod względem użyteczności i funkcjonalności serwis Wiadomosci24.pl zajął pod względem liczby UU dopiero 7 miejsce. Na podobnych pozycjach pod względem obu kryteriów znalazły się jednak portal Interia (3. miejsce w ocenie Symetrii, 4. pod względem popularności), RMF.fm (odpowiednio – 8. i 9.), Polskieradio (odpowiednio 9. i 10.).

Wysoka pozycja serwisu Wiadomości24.pl wynika z pozytywnie ocenionych kwestii użyteczności i funkcjonalności witryny. Przejrzysty layout, poprawne rozwiązania nawigacyjne i architektura informacji stanowią niewątpliwie o jego atutach. Ponadto witryna w związku ze swoim społecznościowym charakterem udostępnia opcje pozwalające na interakcję użytkownika z serwisem oraz użytkowników między sobą.

Dalsze miejsca w kategorii ogólnoinformacyjnej zajęły czołowe portale, które w związku z odgórnym redagowaniem treści przez zespół redakcyjny nie udostępniają tak licznych jak Wiadomości24.pl narzędzi swoim użytkownikom. Jednocześnie wśród portali widoczna jest dbałość o spójny sposób prezentacji wiadomości, zachowanie konsekwencji w szacie graficznej, prezentacji multimediów, edycji tekstu i sposobach wyświetlania treści. Regularna i częsta wymiana artykułów oraz konieczność zachowania standardów redakcyjnych wymusza między innymi ograniczenie opcji interakcji użytkownika z serwisem, redukując je często do wyświetlania komentarzy.

W przypadku serwisu Gazeta.pl komentarze pod newsami są bezpośrednio związane z prężnie działającym działem forum, stanowiącym integralną i wysoce rozwiniętą formę uczestnictwa internautów w życiu portalu. Nieco niżej od portali oceniono analizowane serwisy informacyjne mediów – radia (Polskie radio), telewizji (TVP) i prasy (Dziennik.pl). W przypadku serwisu RMF rozrywkowa forma oraz charakterystyczny layout ograniczyły nieco użyteczności serwisu, nie odbierając mu jednak wysokiej dynamiki i indywidualnego charakteru. Niezbyt wysoki jest jednak zakres udostępnianych w sieci internautom opcji. Witryna Polskiego Radia choć przyjazna, nie posiadała w trakcie badania wewnętrznej spójności, nie udostępniała również licznych narzędzi interakcji. Należy jednak zaznaczyć, iż witryna jako jedna z niewielu udostępnia internautom narzędzia i instrukcje do tworzenia podcastów oraz pobierania podcastów już przygotowanych i umieszczonych w serwisie.

W przypadku serwisu Dziennik ocenę obniżyło zaś między innymi liczne wyświetlanie reklam zaburzających kontakt użytkownika z serwisem i wygodę korzystania. Należy zaznaczyć, iż obie witryny przeszły zmiany od momentu zakończenia badania, które nie zostały uwzględnione w raporcie (badanie uwzględnia stan serwisów z listopada 2007 r.).

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: