Użyteczność stron www a ich popularność
2008-02-12 00:06
Przeczytaj także: Użyteczność stron www - ranking witryn
fot. mat. prasowe
Komputery i Internet - zestawienie
W kategorii Biznes, finanse i prawo najwyżej pod względem łącznej oceny użyteczności i udostępnianych funkcjonalności zaklasyfikowano serwisy portali. Serwisy niezależne, specjalistyczne o ile oferują bardzo istotne funkcjonalności nie zawsze zachowują konsekwencję w obrębie serwisu. Przykładem może być bardzo rozbudowany i bogaty w autorskie zasoby serwis IDG, którego wadą było w trakcie badania znaczne nagromadzenie treści i rozwiązań nie zawsze spójnie i czytelnie powiązanych ze sobą.
Podsumowanie
O pierwszych pozycjach w rankingu użyteczności zadecydowała między innymi konsekwencja w projektowaniu serwisów, jakość nawigacji i odnośników, sposób prezentacji treści oraz grafiki i multimediów. Równorzędny wpływ na ocenę miały także kwestie funkcjonalności – m.in. jakości i typu udostępnianych opcji, poziomu interaktywności, możliwości personalizacji treści czy sposobu jej prezentacji.
"Badania Symetrii, choć potwierdziły wysokie oceny liderów polskiego Internetu w kategoriach użyteczności i funkcjonalności, wskazały jednocześnie, że przyjazność serwisu i wysoka jakość udostępnianych narzędzi nie są zarezerwowane wyłącznie dla ponoszących znaczne nakłady inwestycyjne największych serwisów i portali. Tym bardziej warte uwagi wydają się wszelkie działania zmierzające do usprawnienia każdej, nawet małej witryny" – podsumowuje Millo - "Nawet nieznaczne w ocenie firmy usprawnienia użyteczności niejednokrotnie mogą przełożyć się na zwiększony ruch w serwisie. Ten zaś pozwoli na budowanie pożądanej i widocznej w rankingach popularności.[…]"
Informacje o badaniu
Badanie porównawcze polskich serwisów internetowych zostało przeprowadzone przez agencję Symetria w listopadzie 2007 roku i objęło ocenę 104 polskich serwisów informacyjnych przebadanych w siedmiu kategoriach tematycznych, wyłonionych na podstawie wyników rankingu Megapanel PBI/Gemius z lutego 2007 roku. W styczniu 2008 r. dokonano zestawienia i porównania witryn pod względem użyteczności i funkcjonalności z wynikami badania Megapanel PBI/Gemius z listopada 2007 r. Audyt ekspercki uzupełniono o eye tracking z udziałem użytkowników.
Do pobrania:
oprac. : Regina Anam / eGospodarka.pl
Przeczytaj także
-
Europa Środkowa: popularne serwisy 2008
-
Najpopularniejsze firmy internetowe: Facebook na czele
-
Serwisy społecznościowe: Grono.net liderem
-
Statystyki serwisów biznesowych I-III 2007
-
Telewizja bez kobiet, debata publiczna to męska rzecz?
-
Płatny serwis informacyjny? Polacy mówią "nie"
-
Wiadomości TVP 1 nie dla kobiet? Gdzie jest równouprawnienie?
-
Najpopularniejsze portale nieruchomości: co oferują deweloperom?
-
8 sposobów na to, żeby twoja strona internetowa zarabiała więcej