eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › Marketerzy a kreatywność w reklamie

Marketerzy a kreatywność w reklamie

2008-06-30 02:24

Według badania ankietowego przeprowadzonego przez On Board PR we współpracy z Flashbook.pl wśród pracowników reklamy, specjalistów ds. marketingu i PR-owców, zaledwie 30% z nich wskazuje użyteczność jako jedno z kryteriów kreatywności. Pozostali uważają m.in., że kreatywność to umiejętność fantazjowania (33%) lub umiejętność wpadania na masę nowych pomysłów (35%).

Przeczytaj także: Praca w marketingu i PR: satysfakcja plus stres

„Fantazjowanie to jeszcze nie kreatywność” – komentuje Matthias Nollke, autor książki „Techniki Kreatywności” wydanej przez Flashbook.pl i On Board PR – „Człowiek kreatywny ma pomysły, które da się zastosować w praktyce. Bujna wyobraźnia może mu pomagać, ale z pewnością nie wystarczy.”

Badanie wskazało też, że mimo problemów z definicją, aż 97% polskich marketerów uważa kreatywność za istotną w swojej pracy. Aż 60% uczestników badania deklaruje, że jest to jedna z najważniejszych umiejętności jakie muszą posiadać. Wyniki różnią się w zależności od specjalności respondentów. Na przykład specjaliści ds. reklamy cenią kreatywność zdecydowanie bardziej (78% wskazań „bardzo ważna”) niż PR-owcy (55%).

„Kreatywność w PR jest oczywiście bardzo ważna, ale jej znaczenia nie powinniśmy przeceniać”- uważa Norbert Kilen z On Board PR – „PR-owcy coraz częściej zajmują się przecież strategicznym doradztwem, gdzie bardziej liczą się na przykład zdolności analityczne”

Wielu marketerów (85%) często stosuje techniki znajdowania kreatywnych rozwiązań. Wyniki badania wskazują najpopularniejszą technikę – burzę mózgów, którą zna i stosuje aż 84% respondentów. Metody, po które marketerzy sięgają rzadziej to m.in. mapa myśli (56% wskazań), wachlarz koncepcji (26%), losowe słowa (27%).

Informacje o badaniu:
Badanie zostało przeprowadzone w kwietniu i maju 2008 r. w formie ankiety internetowej na próbie 584 osób.


oprac. : Aleksander Walczak / eGospodarka.pl eGospodarka.pl

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: