Produkty inwestycyjne niepopularne
2008-12-05 01:37
Z jakich form lokowania pieniędzy korzystał(a) Pan(i) w czasie ostatnich 2 lat? © fot. mat. prasowe
Przeczytaj także: Sposoby oszczędzania na emeryturę
Z raportu „Wizerunek produktów inwestycyjnych” przygotowanego przez On Board PR na podstawie badań PBS DGA wynika, że większość Polaków (62%) w ogóle nie korzysta z produktów finansowych związanych z gromadzeniem i pomnażaniem pieniędzy, takich jak lokaty bankowe czy inwestycje giełdowe. Jednocześnie bardzo wielu z nich jest nastawionych sceptycznie wobec oferujących je firm.fot. mat. prasowe
Z jakich form lokowania pieniędzy korzystał(a) Pan(i) w czasie ostatnich 2 lat?
„Promocja konkretnych produktów to nie wszystko. Instytucje finansowe powinny budować potrzeby związane z ich wykorzystaniem” – komentuje Iwona Kubicz z On Board PR.
"Wyniki badania potwierdzają z jednej strony olbrzymi potencjał ‘do zagospodarowania’ dla instytucji finansowych, z drugiej ogrom pracy edukacyjnej jaka stoi przed uczestnikami rynku” – dodaje Michał Wojciechowski, doradca Zarządu Domu Maklerskiego BOŚ. – „Banki, fundusze czy firmy inwestycyjne powinny zadać sobie pytanie, czy lepiej wydawać ogromne pieniądze na marketing swoich produktów, żeby pozyskać klientów konkurencji, czy raczej pracować nad poszerzeniem rynku”.
fot. mat. prasowe
Jak często zdarza się, że reklamy banków i funduszy inwestycyjnych wprowadzają odbiorców w błąd?
„Brak zaufania jest wynikiem przesady, którą często posługiwała się reklama” – komentuje Iwona Kubicz z On Board PR. – „Odbudowa wiarygodności jest komunikacyjnym wyzwaniem dla całej branży, bo jej brak uderza także w tych, którzy nie mają sobie nic do zarzucenia”.
Raport „Wizerunek produktów inwestycyjnych” pokazuje też, że w skali całej dorosłej populacji, Polacy nie mają poczucia, że w istotny sposób dotknął ich kryzys finansowy. Wśród dorosłych Polaków zaledwie 22% deklaruje że ma poczucie, że kryzys ma wpływ na ich sytuację. Nastroje są znacznie gorsze wśród osób, które korzystają z produktów inwestycyjnych. Aż 52% osób, które inwestowały w fundusze inwestycyjne deklaruje, że odczuło kryzys.
„Mocniej skutki kryzysu odczuwają oczywiście ci, którzy korzystali z produktów finansowych zależnych od kondycji rynku” – komentuje Tomasz Dziedzic z PBS DGA. – „Odsetek osób odczuwających kryzys jest prawie 2-krotnie wyższy wśród osób inwestujących na rynku finansowym niż wśród ogółu dorosłych Polaków”.
Informacje o badaniu
Raport „Wizerunek produktów inwestycyjnych” jest następnym z serii opracowań dla środowiska biznesu przygotowywanych przez On Board PR we współpracy z PBS DGA. Dokument jest opracowywany w oparciu o badania opinii społecznej przeprowadzone w dniach 7-9 listopada 2008 roku przez PBS DGA na ogólnopolskiej, reprezentatywnej, 1023-osobowej losowej próbie dorosłych mieszkańców Polski.
oprac. : Regina Anam / eGospodarka.pl
Przeczytaj także
-
Światowy Dzień Oszczędzania. Jakie oszczędności mają Polacy?
-
Oszczędzanie pieniędzy: w dzieciństwie skarbonka, a na stare lata skarpeta
-
Jak oszczędzają Polacy w 2023 roku?
-
Oszczędności Polaków. Jaki będzie 2021 rok?
-
Oszczędności Polaków mocno urosły w grudniu 2020
-
W co inwestować? Polak wybiera inwestycje w nieruchomości albo lokaty
-
Z czego wynika wzrost oszczędności Polaków? Głównie z obaw o jutro
-
Depozyt albo nic, czyli inwestowanie pieniędzy po polsku
-
5 trików, które pomogą ci zebrać oszczędności