eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › Rynek e-commerce: personalizuj ofertę

Rynek e-commerce: personalizuj ofertę

2009-05-06 00:38

Rynek e-commerce: personalizuj ofertę

Wybrane formy marketingu stosowane przez sklepy internetowe w Polsce © fot. mat. prasowe

Polskie sklepy internetowe stawiają na sprawną realizację zamówienia, amerykańskie na personalizację oferty - wynika z najnowszych badań "Polski e-commerce 2009" na temat handlu elektronicznego firmy Praktycy.com.

Przeczytaj także: E-commerce w Polsce 2022. Są najnowsze dane

Coraz większa liczba sklepów internetowych wprowadza mechanizmy personalizujące. Niedawno były one marketingowo-technologiczną nowinką, na którą stać było tylko takich potentatów e-commerce jak Amazon.com. Obecnie także mniejsze sklepy internetowe stać na personalizację swojej oferty zarówno na podstawie nowoczesnych algorytmów przypisujących klientom zindywidualizowane propozycje zakupów na podstawie ich zachowania w sieci, dotychczasowych zakupów w sklepie, jak i informacji na temat zachowań określonych grup – profili klientów. Wszystko wskazuje na to, że personalizacja oferty choć nie jest ani tanim ani prostym narzędziem, jest kluczem do zwiększenia sprzedaży w internecie i to nie tylko w kryzysie.

W Stanach Zjednoczonych, wg badań Voivici, ponad połowa sprzedawców online (57%) oferuje rekomendacje odpowiadające profilowi klienta, kolejne 25% zamierza wprowadzić je w tym roku. W Polsce taką formę personalizacji oferty, proponuje dopiero co trzeci e-sklep, wynika z najnowszych badań przeprowadzonych przez Praktycy.com. Co czwarty badany polski sklep oferuje indywidualne rekomendację produktów w oparciu o dotychczasowe zakupy klientów. Natomiast sprzedaż wiązaną (cross selling) uzupełniających się produktów wdrożyło już 62% badanych sklepów w polskiej sieci.

Zdaniem ekspertów personalizacja oferty przynosi wymierne korzyści dla obu stron. Klienci otrzymują od razu to czym są zainteresowani, dzięki czemu sprzedawcy mają szansę na zwiększenie przychodów. Istotne są również długofalowe korzyści płynące z personalizacji oferty, jak wyższy stopień zaangażowania klienta oraz zdobywanie jego lojalności.

fot. mat. prasowe

Wybrane formy marketingu stosowane przez sklepy internetowe w Polsce

Wybrane formy marketingu stosowane przez sklepy internetowe w Polsce

Właścicielom sklepów działających w polskiej sieci, coraz bardziej zależy na opinii swoich klientów, co potwierdzają wyniki badania Praktycy.com. W siedmiu na dziesięć badanych sklepów klient ma możliwość oceniania oferty. Jest to cenna możliwość zdobycia bezpośrednio informacji od swoich klientów. Sklepy stają się coraz bardziej interaktywnymi witrynami sieciowymi, o czym świadczą nowe formy budowania wizerunku. Forum dla klientów i firmowy blog potwierdziło 24% respondentów. Także serwisy społecznościowe działające wokół sklepu zostały wdrożone przez 16% badanych. Zebrane w ten sposób informacje pozwalają przeanalizować słabe i wzmocnić silne punkty sklepu oraz wyjść naprzeciw oczekiwaniom z interesującą ofertą.
Przeczytaj także: E-commerce powoli hamuje E-commerce powoli hamuje

 

1 2

następna

oprac. : Regina Anam / eGospodarka.pl eGospodarka.pl

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: