eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › Rynek e-commerce: personalizuj ofertę

Rynek e-commerce: personalizuj ofertę

2009-05-06 00:38

Przeczytaj także: E-commerce w Polsce 2022. Są najnowsze dane


Z badania wynika, że polskie sklepy internetowe są coraz bardziej świadome korzyści wynikających z działań lojalnościowych, które świadczą o zaangażowaniu przedsiębiorców w zatrzymanie swoich dotychczasowych klientów na dłużej i budowania swojej pozycji nie tylko w oparciu o wyniki sprzedażowe, ale i świadomość marki. Jest to szczególnie istotne w czasach spowolnienia gospodarczego, a co za tym idzie redukcji budżetów poświęconych na marketing i promocję.

„Utrzymanie dotychczasowego, i co ważne zadowolonego, klienta wymaga pięciokrotnie niższych nakładów finansowych niż dotarcie do nowych klientów” – przekonuje Piotr Krawiec, dyrektor zarządzający Praktycy.com, autor badania na temat e-commerce w 2005 roku. – „Poza tym zmniejszenie tylko o 10% liczby odchodzących klientów może spowodować wzrost zysków nawet o 50%.”

60% pytanych sklepów wdrożyło już programy lojalnościowe dla swoich klientów. Tworzenie lojalności konsumenckiej w internecie jest ułatwione ze względu na interaktywność tego medium oraz bardzo niski koszt dotarcia do nich. „Wiele produktów kupowanych jest regularnie, stąd wystarczy przypomnieć klientom o konieczności powtórzenia zakupów, przekonać do wypróbowania produktu innej marki lub zachęcić do zakupu większej ilości nabywanych produktów” – mówi Krawiec z Praktycy.com. Zdaniem ekspertów do tych działań idealnie nadają się narzędzia e-marketingu: newsletter, indywidualne polecenia produktów w oparciu o dotychczasowe wybory klienta lub sprzedaż wiązana. Nie wymagają one takich nakładów finansowych jak tradycyjna reklama i są znacznie skuteczniejszymi sposobami budowania więzi z klientem.

Informacje o badaniu
Badanie zostało przeprowadzone przez portal Praktycy.com na próbie 100 sklepów internetowych w kwietniu 2009 r.

Przeczytaj także: E-commerce powoli hamuje E-commerce powoli hamuje

poprzednia  

1 2

oprac. : Regina Anam / eGospodarka.pl eGospodarka.pl

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: