eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › Polskie sklepy online dobrze sobie radzą

Polskie sklepy online dobrze sobie radzą

2009-09-21 13:11

Polskie sklepy online dobrze sobie radzą

Liczba polskich sklepów internetowych w latach 1998-2008 (estymacja) © fot. mat. prasowe

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (5)

Najważniejsze informacje o rynku, sklepach internetowych i ich klientach, badanie firm handlujących w sieci, a także pierwszy w Polsce ranking sklepów na podstawie wyników finansowych - to wszystko serwis Internet Standard zawarł w swoim nowym raporcie pt. "e-commerce 2009", który powstał pod patronatem systemu obsługi płatności Dotpay. Z raportu wynika, że około 75% sklepów uzyskało w 2008 r. zysk netto, przy czym największymi przychodami może pochwalić się sklep Agito.pl.

Przeczytaj także: Rynek e-commerce wart 8,1 mld zł

Ile sklepów działa w polskiej sieci?

Na potrzeby badań zawartych w raporcie Internet Standard zbudował własną bazę sklepów internetowych, liczącą ponad 7 tys. unikalnych adresów. Oferta firm handlujących w sieci jest bardzo zróżnicowana, w asortymencie polskich e-sklepów można znaleźć przede wszystkim artykuły dla domu i ogrodu, sprzęt RTV/AGD, komputery i akcesoria komputerowe oraz leki, perfumy i kosmetyki.

fot. mat. prasowe

Liczba polskich sklepów internetowych w latach 1998-2008 (estymacja)

Liczba polskich sklepów internetowych w latach 1998-2008 (estymacja)




Ponad jedna trzecia badanych prowadzi sprzedaż w sieci od dwóch do pięciu lat, a dłużej niż pięć lat działa już prawie co szósty sklep. Na polskim rynku e-commerce wciąż dominują małe firmy. W ubiegłym roku prawie dwie trzecie ankietowanych zatrudniało jednego bądź dwóch pracowników.

Wiele firm oprócz internetu wykorzystuje też inne kanały sprzedaży. Prawie trzy czwarte badanych w 2008 r. prowadziło sprzedaż na aukcjach, a około 40% wśród innych kanałów wymieniło sprzedaż hurtową i sklepy tradycyjne. Już prawie połowa polskich sklepów internetowych obsługuje zamówienia zagraniczne.

Wyniki finansowe e-sklepów

fot. mat. prasowe

Ile wyniosła sprzedaż netto Państwa sklepu internetowego w 2008 r.?

Ile wyniosła sprzedaż netto Państwa sklepu internetowego w 2008 r.?

Z roku na rok firmy działające na polskim rynku e-commerce poprawiają swoje wyniki finansowe. Choć nieco ponad 50% badanych to sklepy, których sprzedaż netto w ubiegłym roku nie przekroczyła 100 tys. zł, prawie 10% mogło się już pochwalić przychodami rzędu 1-5 mln zł, a niecałe 5% miało obroty większe niż 10 mln zł.

W 2008 r. przychody ankietowanych sklepów wzrosły średnio o 33,8% w stosunku do roku poprzedniego, jednak pierwsza połowa bieżącego roku charakteryzowała się już niższą dynamiką sprzedaży. Obroty wzrosły średnio o 24% w porównaniu do analogicznego okresu 2008 r., a prawie jedna czwarta badanych przyznała się do spadku przychodów.

Czy polskie sklepy internetowe są rentowne? Prawie trzy czwarte respondentów deklaruje, że ich sklepy osiągnęły w ubiegłym roku zysk netto. Najlepiej wypadły pod tym względem sklepy z grup asortymentowych "Foto, RTV, AGD" oraz "Zdrowie i uroda". Ankietowani poprawili swoje wyniki średnio o 24% w stosunku do 2007 r.

 

1 2 ... 4

następna

Przeczytaj także

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: