eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › Polskie sklepy online dobrze sobie radzą

Polskie sklepy online dobrze sobie radzą

2009-09-21 13:11

Przeczytaj także: Rynek e-commerce wart 8,1 mld zł


Wydatki na reklamę

fot. mat. prasowe

Jakie formy marketingu wykorzystywali Państwo w 2008 r.? Które okazały się najskuteczniejsze?

Jakie formy marketingu wykorzystywali Państwo w 2008 r.? Które okazały się najskuteczniejsze?

Po raz pierwszy Internet Standard zapytał polskie sklepy internetowe o ich wydatki na marketing. Roczny budżet marketingowy 80% badanych sklepów nie przekroczył 25 tys. zł, ale prawie 5% przeznaczyło na ten cel więcej niż 250 tys. zł.

Wśród najczęściej wykorzystywanych form marketingu wskazywano przede wszystkim pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych, obecność w porównywarkach cen oraz promocję sprzedaży. Najmniej popularne okazały się działania PR, programy partnerskie oraz marketing szeptany i wirusowy.

Wykorzystywane usługi i oprogramowania

Do najczęściej wybieranych przez badane sklepy usług hostingowych w 2008 r. należały serwery wirtualne i dedykowane. Którzy dostawcy usług mają największy udział w rynku? Co piąty polski sklep internetowy wybrał w ubiegłym roku firmę Home.pl, a co siódmy korzystał z usług Grupy NetArt. Na trzeciej i czwartej pozycji w zestawieniu znalazły się firmy OVH oraz KEI JUMP.

Ponad jedna trzecia ankietowanych korzystała w ubiegłym roku z zakupionego oprogramowania do obsługi sklepu, a nieco mniej niż jedna czwarta - z systemów open source. Największy udział w rynku mają systemy SOTESHOP, Shoper.pl i KQS.store.

W 2008 r. ponad 96% badanych sklepów przyjmowało płatności w formie przelewu na konto, a 92% oferowało swoim klientom możliwość zapłaty przy odbiorze towaru. Choć płatność kartą udostępniało 55% ankietowanych, tylko 8% deklaruje, że ta forma płatności cieszyła się wśród klientów sporą popularnością.

Z raportu wynika, że w zakresie obsługi płatności badane sklepy najchętniej korzystały z usług firmy PayU, do której należy system Platnosci.pl. Drugie miejsce należało do PayPal Polska (system PayPal), trzecie zaś do firmy Dotpay S.A.

Z iloma dostawcami współpracują polskie sklepy internetowe?

W ubiegłym roku nieco więcej niż jedna trzecia ankietowanych otrzymywała towar od jednego do pięciu hurtowników, a 27% współpracowało z 6-10 dostawcami. Własny magazyn posiadało trzy czwarte badanych sprzedawców, przy czym odsetek sklepów z magazynem rośnie wraz ze stażem i wielkością sprzedaży.

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: