Polskie sklepy online dobrze sobie radzą
2009-09-21 13:11
Przeczytaj także: Rynek e-commerce wart 8,1 mld zł
Przesyłka pocztowa to nadal najpopularniejsza opcja dostawy zamówionych towarów. Ponad trzy czwarte respondentów oferowało klientom również przesyłkę kurierską i odbiór osobisty, ale obie te opcje spotkały się z mniejszym zainteresowaniem. W zakresie obsługi logistycznej badane sklepy najchętniej współpracowały z Pocztą Polską, UPS Polska i DPD Polska.
Jakie problemy napotkały w 2008 r. ankietowane firmy?
fot. mat. prasowe
Jakie problemy pojawiły się przy prowadzeniu sprzedaży online w 2008 r.?
Jakie problemy pojawiły się przy prowadzeniu sprzedaży online w 2008 r.?
Plany na 2009 rok
W tym roku ankietowani chcą przede wszystkim ulepszyć ofertę, poprawić jej prezentację i zadbać o większą funkcjonalność witryny sklepu. Czy polski rynek e-commerce ucierpiał z powodu recesji? Prawie 40% ankietowanych sprzedawców nie odczuwa skutków spowolnienia gospodarczego, a jedna czwarta nawet jeśli odczuwa, to nie zamierza podjąć w związku z tym żadnych działań. Recepta na kryzys to według respondentów przede wszystkim obniżka marż, redukcja zapasów i zmniejszenie wydatków na marketing.
Jak wynika z raportu, recesja daje się we znaki sklepom komputerowym, których sprzedaż wzrośnie w tym roku tylko o niecałe 11%. Pogorszenia koniunktury nie zauważyły internetowe apteki i perfumerie - te spodziewają się wzrostu obrotów o ponad 30%. Ogół badanych sklepów spodziewa się zwiększenia tegorocznej sprzedaży o 24% w stosunku do 2008 r.
Ranking sklepów internetowych
W raporcie Internet Standard przedstawił wyniki pierwszego w Polsce rankingu sklepów internetowych zbudowanego na podstawie ich wyników finansowych. W zestawieniu znalazło się 126 witryn, które podzielono na dwanaście kategorii asortymentowych.
Interent Standard podaje, że aż 75 sklepów przesłało komplet danych: wielkość ubiegłorocznych przychodów, liczbę zamówień, liczbę unikalnych użytkowników, informację o zysku oraz liczbę pracowników. W tej grupie znalazło się wielu liczących się graczy, którzy dotychczas nie ujawniali informacji o swoich wynikach (m.in. Cyfrowe.pl, Zadowolenie.pl, Vobis.pl, Cefarm24.pl, Perfumeria.pl, Kontri.pl, Bobomarket.pl, KDC.pl i E-piotripawel.pl). Wykorzystując informacje pochodzące z wielu różnych źródeł oszacowano wielkość sprzedaży pozostałych 51 sklepów.

oprac. : Regina Anam / eGospodarka.pl