eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościMedia › Najczęściej cytowane media III 2024. TVN24 wciąż liderem

Najczęściej cytowane media III 2024. TVN24 wciąż liderem

2024-04-26 13:28

Najczęściej cytowane media III 2024. TVN24 wciąż liderem

TVN24 liderem najczęściej cytowanych mediów © Holger Langmaier z Pixabay

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (14)

TVN24 wciąż jest liderem rankingu najbardziej opiniotwórczych mediów w Polsce autorstwa Instytutu Monitorowania Mediów (IMM). W marcu 2024 na kolejnych miejscach podium Gazeta Wyborcza i Wirtualna Polska.

Przeczytaj także: Najczęściej cytowane media II 2024. TVN24, Wirtualna Polska i Gazeta Wyborcza na podium

Stację TVN24 cytowano w marcu 2024 roku 4,2 tys. razy. Redakcja swoją pozycję zawdzięcza m.in. rozmowie z Izabelą Leszczyną, ministrą zdrowia, która na antenie stacji skomentowała weto prezydenta Andrzeja Dudy w sprawie tzw. pigułki „dzień po”. Powiedziała m.in., że prezydent „po prostu po raz kolejny rozczarował” i poinformowała o przygotowanym już „planie B”, którym miałby polegać na tym, że „farmaceuta będzie mógł na podstawie konsultacji wystawić apteczną receptę i wydać kobiecie tabletkę”.

Gazeta Wyborcza była wzmiankowana ponad 3,7 tys., a Wirtualna Polska niespełna 3,4 tys. razy.

fot. mat. prasowe

Najbardziej opiniotwórcze media - marzec 2024

TVN24 liderem wśród najbardziej opiniotwórczych mediów w Polsce. W marcu na podium też Gazeta Wyborcza i Wirtualna Polska.


Prasa


W marcu 2024 roku roku najczęściej cytowanym tytułem prasowym była Gazeta Wyborcza z 3,7 tys. wzmianek. Na miejscu drugim z 3,3 tys. powołań Rzeczpospolita. Trzecie miejsce zajął Fakt, cytowany 2,1 tys. razy.

fot. mat. prasowe

Prasa

Gazeta Wyborcza otwiera zestawienie najbardziej opiniotwórczych tytułów prasowych.


Tygodniki i dwutygodniki


Najczęściej cytowanym tygodnikiem marca 2024 roku był Newsweek. Na drugim miejscu podium znalazła się Viva, a na trzecim Do Rzeczy.

fot. mat. prasowe

Tygodniki i dwutygodniki

Newsweek utrzymuje czołową pozycję wśród tygodników i dwutygodników.


Miesięczniki i dwumiesięczniki


Pierwsze miejsce rankingu najbardziej opiniotwórczych miesięczników i dwumiesięczników marca 2024 roku zajmują ex aequo Press i Forbes. Press informował m.in. o zwolnieniach około 20 pracowników drukarni w Agorze, a Forbes wzmiankowano w kontekście kolejnego sukcesu Igi Świątek, która zwyciężyła w rankingu Najbardziej wpływowych kobiet w polskim biznesie sportowym. Media przypominały przy tej okazji publikację Forbesa, według której Świątek była najlepiej zarabiającą sportswoman świata w 2023 roku. Na drugim miejscu podium znalazł się Twój Styl, a na trzecim Perspektywy.

fot. mat. prasowe

Miesięczniki i dwumiesięczniki

Na czołowym miejscu zestawienia miesięczników i dwumiesięczników znajdują się ex aequo Press i Forbes.


Telewizja


Wśród stacji telewizyjnych w marcu 2024 roku na miejscu lidera TVN24 z wynikiem ponad 4,2 tys. cytowań. Drugie miejsce zajmuje Polsat News, cytowana 2,6 tys. razy. Redakcja przeprowadziła wywiad z prezydentem Andrzejem Dudą, w którym zapytano go, czy podpisze ustawę w sprawie tabletki „dzień po”. Prezydent Duda odpowiedział wówczas, że nie podpisze ustawy, która miałaby wprowadzać „niezdrowe, chore i niebezpieczne dla dzieci zasady”. Na miejscu trzecim TVP Info.

fot. mat. prasowe

Telewizja

TVN24 pozostaje liderem stacji telewizyjnych.


Radio


RMF FM z 2,9 tys. cytowań zostało liderem cytowalności wśród stacji radiowych. Media w ubiegłym miesiącu powoływały się m.in. na rozmowę redakcji z unijnym komisarzem ds. rolnictwa Januszem Wojciechowskim, który mówił o zmianach, jakie mają pojawić się w Zielonym Ładzie, by wyjść naprzeciw postulatom protestujących rolników. Druga pozycja należy do Radia Zet z ponad 2 tys. cytowań, a trzecia do Programu I Polskiego Radia.

fot. mat. prasowe

Radio

RMF FM na czele zestawienia najbardziej opiniotwórczych stacji radiowych.


Portale internetowe


Na czele kategorii portali Wirtualna Polska, do której informacji odwoływano się ponad 3,4 tys. razy. Z liczbą przeszło 3,2 tys. wzmianek miejsce drugie zajął Onet. Podium zamyka Interia wzmiankowana blisko 2,2 tys. razy.

fot. mat. prasowe

Portale internetowe

Wśród mediów internetowych liderem Wirtualna Polska.


Najbardziej opiniotwórcze media ekonomiczne i biznesowe


W marcu zestawienie tytułów prasowych o profilu ekonomiczno-biznesowym otwiera Rzeczpospolita, którą cytowano blisko 3,3 tys. razy. Na drugim miejscu plasuje się Dziennik Gazeta Prawna z liczbą ponad 1,6 tys. wzmianek. Na ostatni stopień podium awansuje Puls Biznesu, na który powoływano się 466 razy m.in. w związku z wywiadem z ministrem finansów Andrzejem Domańskim, który zapowiedział zmiany w podatku od zysków kapitałowych, czyli tzw. podatku Belki.

fot. mat. prasowe

Media ekonomiczne i biznesowe – prasa

Puls Biznesu awansuje na podium tytułów prasowych o profilu ekonomiczno–biznesowym.


W zestawieniu portali o profilu ekonomiczno-biznesowym liderem pozostaje Business Insider. Na drugim miejscu znajduje się Money, a na trzecim Bankier.

fot. mat. prasowe

Media ekonomiczne i biznesowe – portale

W zestawieniu portali o profilu ekonomiczno-biznesowym liderem pozostaje Business Insider.


Media o tematyce zdrowotnej


Pierwsze miejsce rankingu mediów o tematyce zdrowotnej należy do Rynku Zdrowia. Na drugim miejscu zestawienia plasuje się Medonet, a trzecia pozycja należy do Pulsu Medycyny.

fot. mat. prasowe

Media o tematyce zdrowotnej

Na pierwszym miejscu rankingu mediów o tematyce zdrowotnej pozostaje Rynek Zdrowia.


Media o tematyce sportowej


W marcu pierwsze miejsce w rankingu mediów o tematyce sportowej zajmuje TVP Sport. Na drugim miejscu Goal.pl, a trzecią pozycję zajmuje Eurosport.

fot. mat. prasowe

Media o tematyce sportowej

TVP Sport liderem zestawienia mediów sportowych.


Media regionalne


Gazeta Krakowska pozostaje na czołowej pozycji w rankingu najbardziej opiniotwórczych mediów regionalnych w Polsce. Drugą pozycję w zestawieniu obejmuje Radio Poznań, a trzecie miejsce należy do Głosu Wielkopolski.

fot. mat. prasowe

Media regionalne

Gazeta Krakowska utrzymuje czołową pozycję wśród mediów regionalnych.


Wydawnictwa


Czołowe miejsce w zestawieniu najbardziej opiniotwórczych wydawnictw utrzymuje grupa Ringier Axel Springer, której redakcje (Business Insider, Fakt, Forbes, Newsweek, Noizz, Onet, Plejada, Przegląd Sportowy, Medonet) były cytowane przez inne media blisko 8,7 tys. razy. Na drugim miejscu plasuje się Agora z liczbą ponad 8,2 tys. wzmianek (Gazeta Wyborcza, Sport.pl, Radio Plus, Plotek.pl, TOK FM, Gazeta.pl, Radio ZET). Trzecia pozycja należy natomiast do Cyfrowego Polsatu, do informacji którego inne media odwoływały się blisko 6,4 tys. razy (Polsat, Polsat Sport, Polsat News, TV4, Interia, Pomponik).

fot. mat. prasowe

Wydawnictwa

Liderem wśród wydawnictw wciąż Ringier Axel Springer.


Analizę częstotliwości cytowań poszczególnych mediów przez inne redakcje przeprowadzono na podstawie 64 286 przekazów pochodzących z monitoringu prasy, radia i telewizji oraz portali internetowych, w których pojawiały się cytowania ze wskazaniem nazwy mediów prasowych, serwisów internetowych, stacji radiowych i telewizyjnych lub tytuły ich programów.

Badanie dotyczy okresu 1 – 31 marca 2024 roku.


Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: