eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościMedia › Najczęściej cytowane media X 2023. TVN24 na czele

Najczęściej cytowane media X 2023. TVN24 na czele

2023-12-01 08:11

Najczęściej cytowane media X 2023. TVN24 na czele

Stacja TVN24 na czele najbardziej opiniotwórczych mediów © pixabay.com

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (14)

TVN24, RMF FM oraz Rzeczpospolita znalazły się na podium październikowego rankingu najbardziej opiniotwórczych mediów w Polsce, autorstwa Instytutu Monitorowania Mediów (IMM).

Przeczytaj także: Najczęściej cytowane media IX 2023. Gazeta Wyborcza, Onet i Rzeczpospolita na podium

Jak wynika z analizy Instytutu Monitorowania Mediów, w październiku 2023 roku stacja TVN24 była cytowana ponad 4,9 tys. razy, RMF FM - ponad 4,4 tys. razy, a Rzeczpospolita - przeszło 4,2 tys. razy.

TVN24 wysoki wynik zawdzięcza m.in. publikowanym sondażom exit poll i late poll przygotowanym przez Ipsos, które dotyczyły wyników wyborów parlamentarnych. Media często przywoływały także rozmowę w „Faktach po faktach” z byłym szefem CBA Pawłem Wojtunikiem, który w czasie programu publicznie zwrócił się do Mariusza Kamińskiego, szefa MSWiA. Pytał on m.in. o „kontrolę operacyjną wobec przedstawicieli ugrupowań opozycyjnych”.

fot. mat. prasowe

Najbardziej opiniotwórcze media - październik 2023

TVN24 na czele najbardziej opiniotwórczych mediów w Polsce.


Prasa


W październiku 2023 najczęściej cytowanym tytułem prasowym była Rzeczpospolita. Na miejscu drugim Gazeta Wyborcza, a trzecie miejsce zajął Fakt.

fot. mat. prasowe

Prasa

Rzeczpospolita, Gazeta Wyborcza i Fakt na podium zestawienia prasy.


Tygodniki i dwutygodniki


Najczęściej cytowanym tygodnikiem października była, podobnie jak przed miesiącem, Viva. Na drugim miejscu podium znalazł się Do Rzeczy, a na trzecim Wprost.

fot. mat. prasowe

Tygodniki i dwutygodniki

Viva, Do Rzeczy i Wprost niezmiennie na podium wśród tygodników i dwutygodników.


Miesięczniki i dwumiesięczniki


Pierwsze miejsce rankingu najbardziej opiniotwórczych miesięczników i dwumiesięczników zajmuje miesięcznik Forbes. Press i Twój Styl ex aequo na miejscu drugim. Na miejscu trzecim - Zwierciadło.

fot. mat. prasowe

Miesięczniki i dwumiesięczniki

Forbes z wynikiem 182 cytowań utrzymuje czołowe miejsce w rankingu.


Telewizja


Wśród stacji telewizyjnych w październiku 2023 na miejscu lidera TVN24 z wynikiem 4,9 tys. cytowań. Drugie miejsce zajmuje Polsat News, cytowana ponad 3 tys. razy za sprawą wydania specjalnego programu „Śniadanie Rymanowskiego”, w którym dziennikarz rozmawiał z Andrzejem Dudą na temat ataku Hamasu na Izrael. Na miejscu trzecim TVP Info.

fot. mat. prasowe

Telewizja

TVN24, Polsat News i TVP Info w czołówce rankingu stacji telewizyjnych.


Radio


RMF FM z 4,4 tys. cytowań zostało liderem cytowalności wśród stacji radiowych. Druga pozycja należy do Radia Zet, a trzecia do Programu I Polskiego Radia.

fot. mat. prasowe

Radio

RMF FM najbardziej opiniotwórczą stacją radiową.


Portale internetowe


Na pierwszym miejscu rankingu portali internetowych znajduje się Onet, który odnotował niemal 4 tys. cytowań. Materiałem, który spotkał się ze szczególnym zainteresowaniem innych mediów, był artykuł z komentarzem prof. Marka Chmaja. Adwokat odniósł się w nim do upublicznienia przez TVP Info jego prywatnej rozmowy z Marianem Banasiem. Drugie miejsce, z liczbą ponad 3,7 tys. wzmianek, należy do Wirtualnej Polski. Podium zamyka Interia z liczbą blisko 2,5 tys. wzmianek.

fot. mat. prasowe

Portale internetowe

Onet kolejny miesiąc na szczycie zestawienia portali internetowych.


Najbardziej opiniotwórcze media ekonomiczne i biznesowe


Liderem w zestawieniu prasy biznesowej pozostaje Rzeczpospolita z liczbą ponad 4,2 tys. wzmianek. Na drugim miejscu – z wynikiem ponad 1,3 tys. cytowań – plasuje się Dziennik Gazeta Prawna. Podium zamyka Puls Biznesu.

fot. mat. prasowe

Media ekonomiczne i biznesowe – portale

Zestawienie portali biznesowych otwiera Money.


Zestawienie portali biznesowych otwiera Money z liczbą 674 wzmianek. Na podium znajdują się także Business Insider i Bankier.

fot. mat. prasowe

Media ekonomiczne i biznesowe – prasa

Liderem w zestawieniu prasy biznesowej pozostaje Rzeczpospolita.


Media o tematyce zdrowotnej


Liderem opiniotwórczych mediów o tematyce zdrowotnej pozostaje Rynek Zdrowia z wynikiem 134 cytowań. Na drugiej pozycji znajduje się Puls Medycyny, a na trzeciej Medonet.

fot. mat. prasowe

Media o tematyce zdrowotnej

Rynek Zdrowia trzeci miesiąc z rzędu na pierwszym miejscu wśród mediów o tematyce zdrowotnej.


Media o tematyce sportowej


TVP Sport znajduje się na pierwszym miejscu zestawienia mediów o tematyce sportowej z wynikiem blisko 1,4 tys. cytowań. Inne media często odwoływały się do relacji dziennikarza Piotra Kamienieckiego, który był naocznym świadkiem zamieszania, do jakiego doszło w Holandii po meczu Legii Warszawa z AZ Alkmaar. Dalej plasuje się Przegląd Sportowy i portal Meczyki.pl.

fot. mat. prasowe

Media o tematyce sportowej

TVP Sport liderem rankingu mediów sportowych.


Media regionalne


Liderem opiniotwórczych mediów regionalnych zostaje Radio Gdańsk, które cytowano 137 razy. Na drugim miejscu znajduje się Radio Lublin, a na trzecim Radio Poznań.

fot. mat. prasowe

Media regionalne

Radio Gdańsk z awansem na pierwsze miejsce w zestawieniu mediów regionalnych.


Wydawnictwa


Na miejsce pierwsze w rankingu najbardziej opiniotwórczych wydawnictw awansuje Agora, której redakcje Gazeta Wyborcza, Radio ZET, TOK FM, Radio Plus, Gazeta.pl, Plotek.pl, Sport.pl były cytowane przez inne media ponad 9,5 tys. razy. Na drugim miejscu znajduje się grupa Ringier Axel Springer z wynikiem ponad 9,1 tys. wzmianek analizowanych tytułów – Business Insider, Fakt, Forbes, Newsweek, Noizz, Onet, Plejada, Przegląd Sportowy, Medonet. Na ostatnim miejscu podium plasuje się Cyfrowy Polsat z liczbą blisko 8 tys. cytowań, który reprezentują Polsat, Polsat News, Polsat Sport, Interię, Pomponik oraz TV4.

fot. mat. prasowe

Wydawnictwa

Agora znów liderem TOP 10 wydawnictw.


Analizę częstotliwości cytowań poszczególnych mediów przez inne media przeprowadzono na podstawie 71 202 przekazów pochodzących z monitoringu prasy, radia i telewizji oraz portali internetowych, w których pojawiały się cytowania ze wskazaniem nazwy mediów prasowych, serwisów internetowych, stacji radiowych i telewizyjnych lub tytuły ich programów.

Badanie dotyczy okresu 1 – 31 października 2023 roku. Od 1 września br. Instytut Monitorowania Mediów rozszerzył próbę badawczą źródeł mediowych o ponad 40 stacji telewizyjnych oraz ponad 200 rozgłośni radiowych.



Przeczytaj także

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: