-
Metody kreowania wizerunku lidera politycznego
... akcji, zastosowanie odpowiedniego podkładu muzycznego, symbole wizualne, narracyjne skróty oraz nacisk na właściwe kadrowanie bohaterów reklam, sprawiły, że upodobniły się one do krótkich form rozrywkowych, oglądanych nawet jeśli nie chętnie, to bez poczucia znudzenia. Format pytanie – odpowiedź polega na obsadzeniu lidera ...
-
Internauci a konsumpcja mediów i reklamy
... biznesowych wynikających ze specyfiki branży, strategii marki itp., jednak w większości przypadków wspomniane obszary są te same bądź zbliżone. W badaniu posłużyły one jako wskaźniki będące miernikami zaangażowania do marki. Analiza wyników pokazała interesujące rezultaty z perspektywy marketingowej, zarówno w zakresie zaangażowania w markę, jak ...
-
Poznamy PKB Grecji i Portugalii
... polska gospodarka praktycznie nie spowolniła w czwartym kwartale z pewnością nie zaszkodził. W tym tygodniu poznamy kilka raportów za styczeń z polskiej gospodarki i będą one cenną wskazówką co do tego, jak radzi sobie ona na początku roku, który miał przynieść zauważalne spowolnienie. Z punktu widzenia oceny ...
-
Rynek reklamy w Polsce 2011 r.
... kilkukrotnie w ciągu ubiegłego roku. Jak co roku, także w 2011 największą część inwestycji reklamowych stanowiły wydatki na telewizję. W 2011 roku wyniosły one 3,77 mld złotych netto co jest wartością o 3,7% większą niż w 2010 roku. Wzrost nakładów na reklamę w telewizji miał miejsce przede wszystkim ...
-
Branża motoryzacyjna ogranicza wydatki na reklamę
... ,3%. Niemieckie marki mocno stoją… Biorąc pod uwagę wszystkie niemieckie marki motoryzacyjne, obecne na rynku polskim (Opel, BMW i Mercedes), to reprezentują one prawie 1/3 udziału w całkowitych wydatkach reklamowych. Francuzi mocno ograniczają … W tym roku, w opozycji do samochodów niemieckich znalazły się marki francuskie Citroen ...
-
Wideo w Internecie przyciąga reklamodawców
... , dzięki której temat wypłynął na szerokie wody i dotarł do świadomości wielu naszych rodaków - ocenia Olgierd Cygan, CEO/managing partner w firmie Digital One. - Ale nie tylko, gdyż pokazał, na ile skomplikowaną materią mamy do czynienia i rozpoczął, miejmy nadzieję, proces dostosowania zagadnienia do obecnych ...
-
Sponsorzy EURO 2012 zrobili dobry interes
... to, Carlsberg zdecydowanie przewyższył obecnością medialną swoich konkurentów, uzyskując prawie cztery razy więcej wystąpień prasowych w kontekście EURO (a więc były one bezpośrednim efektem jej zaangażowania sponsorskiego), niż pozostałe dwie najbardziej reklamowane marki z branży piwnej: Warka i Tyskie. Najniższe wydatki na reklamy, największy ...
-
Wydatki na reklamę będą spadać
... zredukowania prognoz dla rynku reklamy – tłumaczy Monika Bronowska, Prezes ZenithOptimedia Group. Niewielka korekta dotyczy prognoz wydatków na reklamę w telewizji – będą one w 2012 roku niższe od ubiegłorocznych o 6,3%. Niezmieniona pozostaje prognoza wydatków na reklamę w Internecie – w 2012 roku wzrosną o 8%. - Ze względu na odczuwalne ...
-
Uwaga rynków światowych wciąż skupiona na Cyprze
... 3 lat odczyt wskaźnika ZEW dla Niemiec nie miał praktycznie żadnego wpływu na notowania. Dzisiaj pozostajemy przy „cypryjskich newsach” i zapewne to one będą miały największy wpływ na rynki dopóki porozumienie nie zostanie osiągnięte. Należy zwrócić uwagę na fakt, iż porozumienia w obrębie Unii ...
Tematy: komentarz walutowy, notowania giełdowe, giełdy, notowania indeksów, dolar, kursy walut, euro, złoty, funt, dolar, jen, euro, funt, jen -
Zmiany w VAT 2013: przekazywanie materiałów reklamowych
... celu dokumentem jakim jest faktura wewnętrzna z tym, że należy pamiętać, że faktur takich nie ma już obowiązku wystawiania a w roku 2014 one całkowicie znikną. Katalog jako prezent o małej wartości do 10zł Sposobem na brak konieczności opodatkowania wydawanych nieodpłatnie drukowanych materiałów reklamowych jest ...
-
Zasady rozliczania podróży służbowych mogą określać przepisy wewnętrzne
... do zasady, nie mogą być dla pracowników mniej korzystne, niż przyjęte w powołanym rozporządzeniu. Zgodnie z art. 775 Kodeksu pracy nie mogą one ustalać diety za dobę podróży służbowej na obszarze kraju oraz poza granicami kraju w wysokości niższej niż dieta z tytułu podróży służbowej ...
-
Wydatki na reklamę jednak w górę
... na prasę i flagowy tytuł Agory? – zastanawia się Iwona Jaśkiewicz-Kundera. Radio odnotuje w tym roku wzrost przychodów z reklamy – w porównaniu z ubiegłym rokiem będą one wyższe o 1,3%. W niewielkim, ale stabilnym tempie rosną wydatki na reklamę kinową – będą w tym roku wyższe o 1,8%. Wydatki na reklamę zewnętrzną spadną nieznacznie ...
-
Alior Bank, BGŻ, Euro Bank i Provident. Zapomnieli o rzetelności w reklamie?
... . Banki i inne instytucje finansowe powinny być wzorem uczciwości kupieckiej, polegającej na tym, że na każdym etapie jasno, rzetelnie i obiektywnie informują one o warunkach, kosztach i ryzykach, a także pomagają dobrać produkt do rzeczywistych potrzeb i możliwości klienta – powiedział Prezes Jasser. Te zasady wynikają zarówno z uznanych ...
-
Reklama firmy w koszty uzyskania przychodu podatku dochodowego
... reklamuje się), jego wydatki będą stanowiły darowiznę, która nie jest kosztem firmowym. Z kolei gdy istnieją wzajemne świadczenia, ale nie są one sobie równoważne, wydatki na sponsoring są kosztem działalności jedynie do wysokości wartości usługi reklamowej świadczonej przez sponsorowanego. Kwota ponad tę ...
-
Kultura i sztuka uzdrowią gospodarkę UE?
Wpływu branży kreatywnej na gospodarkę UE nie wolno bagatelizować. Obecnie jej przychody przewyższają pół biliona euro, a zatrudnienie w jej obrębie znajduje 7 milionów pracowników. Najaktywniejszymi przedstawicielami tego sektora są sztuki wizualne, reklama oraz telewizja, które w 2012 roku odpowiadały za ponad połowę wszystkich przychodów - ...
-
Polubowny sąd konsumencki czyli tanio i szybko
... sporu z przedsiębiorcą pomóc mogą Wojewódzkie Inspektoraty Inspekcji Handlowej, w których prowadzone są mediacje bądź tzw. Stałe Polubowne Sądy Konsumenckie (SPSK). Rozstrzygają one w sporach dotyczących zakupionego towaru bądź usługi, dlatego można do nich zgłosić się np. w sprawie sporu o reklamację kurtki, jak i sporu o reklamację ...
-
Czy reklama telewizyjna wzbudza zaufanie?
... zwracają na to uwagę. Co ciekawe, mimo braku zaufania do reklamy telewizyjnej, respondenci wciąż oglądają spoty pod warunkiem, że są one atrakcyjne, argumentując, że „to są śmieszne filmiki, np.: z Biedronki”. Niektóre reklamy są oglądane w ten sam sposób, co generyczne filmiki wirusowe ...
-
Funt wzmocniony wynikami wyborów
Funt skoczył agresywnie w reakcji na szokujący exit poll, który wskazał na zdecydowanie lepszy wynik Partii Konserwatywnej w wyborach do parlamentu. GBP/USD podszedł pod 1,55. Ryzyko „zawieszonego parlamentu” stopniowo zanika. W momencie pisania komentarza ostatnia projekcja BBC wskazuje, że Konserwatyści mogą liczyć na 329 z 650 miejsc, co dałoby ...
-
Złośliwe reklamy atakują twój komputer? Są na to sposoby
... , wykazującego akcje podobne do tych, jakimi charakteryzują się iniektory. Około 38% zostało opisanych jako złośliwe oprogramowanie – oprócz niechcianych reklam podejmowały one szereg innych niepożądanych działań – wysyłały spam za pośrednictwem Facebooka (24%), przejmowały silniki wyszukiwania (11%), czy przesyłały informacje o naszej aktywności ...
-
Klauzule niedozwolone w regulaminie sklepu internetowego: 10 konsekwencji
... stowarzyszenia czy fundacje, które zajmują się badaniem treści regulaminów internetowych pod kątem uznania ich zapisów za potencjalne klauzule niedozwolone. Wytaczają one masowo powództwa przeciwko przedsiębiorcom przed Sądem Ochrony Konkurencji i Konsumentów (SOKiK) o uznanie zapisów regulaminu za klauzule niedozwolone. Jeśli SOKiK przyzna im ...
-
IH odkrywa prawdę o obrusach plamoodpornych. To kpina
... mitem - aż 94 proc. zbadanych laboratoryjne obrusów plamoodpornych to zwykłe obrusy dekoracyjne. Działania kontrolne przeprowadzono w III kwartale minionego roku. Objęły one 63 krajowych i 315 partii produktów. Inspektorzy wzięli pod lupę oznakowanie produktów, a laboratoria sprawdziły, czy na obrusach pozostają plamy. Badania laboratoryjne ...
-
Igrzyska olimpijskie w marketingu: 5 złotych medali
... . Eksperci z Sociomantic Labs wskazują 5 „mistrzowskich” kierunków, które aktualnie mogą zapewnić zwycięstwo niemal każdej kampanii reklamowej, w której zostaną wykorzystane. Oto one. Czarny koń olimpiady marketingowej – Customer Lifetime Cycle O ogromnej roli CRM w prowadzeniu działań reklamowych nie trzeba przekonywać żadnego marketera. Globalna ...
-
Opłata reklamowa - kto i za co musi ją uiścić?
... dla nośników, które realizują dany obowiązek nałożony prawem, są związane z działalnością informacyjną (przykładowo pełnią funkcję upamiętniającą) lub też jeśli są one związane z działalnością kościoła czy innych związków wyznaniowych. Przydatne linki: - Ustawa z dnia 24 kwietnia 2015 r. o zmianie niektórych ustaw w związku ze wzmocnieniem ...
-
Reklamodawcy w TV: w 2016 r. rządził Aflofarm, a kto z nim?
... . Tym jednak, co szczególnie warte jest podkreślenia jest reklamowa ofensywa innych niż Aflofarm firm farmaceutycznych – gdyby nie Procter & Gamble okupowałyby one całe podium. Być może jest to rezultat zapowiedzi ewentualnych ograniczeń w możliwości reklamowania tych produktów – producenci chcą zbudować silną pozycję wyjściową ...
-
Jak wycofać regulamin pracy i regulamin wynagradzania?
... więc kwestie sposobów wykonywania pracy, jej nagradzania i innych zależności. Podobne cele mogą spełniać inne dokumenty, jak choćby umowy o pracę – wymagają one jednak każdorazowo indywidualnego dostosowania. Rozwiązanie stawiające na indywidualne ustalenia pracodawca-pracownik wydaje się być korzystne w świetle sytuacji na rynku pracy. Zatrudnieni ...
-
Boże Narodzenie w popkulturze
... emocje: radość, szczęście, miłość i wdzięczność. W efekcie tych zabiegów konsumenci nie tylko kupują reklamowane produkty, ale zyskują również przekonanie, że są one im wręcz niezbędne do stworzenia prawdziwych świąt. Markami, które z powodzeniem wykorzystują motyw świąt, są m.in. Coca-Cola, Allegro, Ikea i John Lewis ...
-
Blokowanie reklam. Czy można z nim wygrać?
... która wyznaczyła nowe standardy formatów reklamowych. Oprócz tego, istnieje kilka strategii, dzięki którym wydawcy mogą odzyskać zaufanie użytkowników. Nie są one uniwersalne i wymagają sprawdzenia przed ustaleniem, która działa najlepiej. Pierwszym krokiem jest próba nakłonienia odwiedzających do rezygnacji z adblocków. Należy w miły i przejrzysty ...
-
Wydatki na reklamę w kanale mobile są za niskie?
... (od operatorów, SSP/DSP, czy innych firm je gromadzących), na znaczeniu będą zyskiwać zwłaszcza 1st party data, czyli dane własne. Mogą one pochodzić m.in. z systemów transakcyjnych, CRM, ERP, stron www czy wreszcie z aplikacji mobilnych. Ten, kto będzie miał dokładniejsze dane, będzie miał ...
-
Sztuczna inteligencja a przyszłość reklamy online
... może pomóc reklamodawcom tworzyć bardziej spersonalizowane i skuteczne kampanie. W cyfrowym świecie, w którym konsumenci są przytłoczeni i bombardowani ogromną ilością reklam, stają się one coraz mniej skuteczne. W jaki sposób AI może poprawić wrażenia użytkowników? Konsumentom bardzo często dostarczane są przekazy całkowicie niedopasowane do ich ...
-
Wydatki reklamowe w lipcu. Kto i co reklamował?
... branże Jak dowodzą najświeższe dane IMM pochodzące z monitoringu przekazu reklamowego w mediach tradycyjnych, wydatki reklamowe rosną szczególnie w branży handlowej. W lipcu stanowiły one 34 proc. wydatków we wszystkich analizowanych branżach. W tym razem handel zdołała jednak dogonić farmacja (także 34 proc.) Podium zamknęła telekomunikacja ...
-
5 wirusów komputerowych wszechczasów
... chronić się przed wirusami? – Kluczem jest profilaktyka, czyli korzystanie z programów antywirusowych, a także dbanie o odpowiednie nawyki związane z tzw. cyberhigieną. Obejmują one m.in. dokładne czytanie e-maili, nieotwieranie załączników od nieznanych nadawców, a także stosowanie silnych i unikalnych haseł dla każdego serwisu z osobna. Konieczne ...
-
Przedświąteczne wydatki reklamowe. Kto i co reklamował?
... IMM pochodzące z monitoringu przekazu reklamowego w mediach tradycyjnych, wydatki reklamowe urosły przede wszystkim w branży handlowej. W analizowanym okresie (1.11-15.12 2018) stanowiły one 37 proc. wydatków we wszystkich analizowanych branżach. Nieco mniejszy poziom zdołała osiągnąć branża farmaceutyczna (33 proc.). Podium zamknęły finanse (11 ...
-
Wydatki reklamowe w styczniu 2019 r. Kto i co reklamował?
... Jak dowodzą najświeższe dane IMM pochodzące z monitoringu przekazu reklamowego w mediach tradycyjnych, wydatki reklamowe urosły przede wszystkim w branży farmaceutycznej. W styczniu stanowiły one 47 proc. wydatków we wszystkich analizowanych branżach. Nieco mniejszy poziom zdołał osiągnąć handel (28 proc.). Podium zamknęła motoryzacja z 12-proc ...
-
Skuteczna reklama firmy w internecie. Jakie formy reklamy wybrać?
... . Możemy również umieścić linki prowadzące do oferty na naszej stronie. Drugą formą przydatną do zareklamowania produktu/usługi są bannery reklamowe. Mogą one stanowić samodzielną kampanię lub być wzmocnieniem skuteczności artykułu poprzez przekierowanie osób klikających w banner do tekstu szczegółowo prezentującego naszą ofertę. Pozyskiwanie ...
-
Wydatki reklamowe w I kw. 2019 r. Kto i co reklamował?
... najświeższe dane IMM pochodzące z monitoringu przekazu reklamowego w mediach tradycyjnych, wydatki reklamowe urosły przede wszystkim w branży farmaceutycznej. W I kwartale br. stanowiły one 41 proc. wydatków we wszystkich analizowanych branżach. Nieco mniejszy poziom zdołał osiągnąć handel (29 proc.). Podium zamknęła motoryzacja z 13-proc. udziałem ...