eGospodarka.pl

eGospodarka.plWiadomościMedia › Reklamodawcy w TV: w 2016 r. rządził Aflofarm, a kto z nim?

Reklamodawcy w TV: w 2016 r. rządził Aflofarm, a kto z nim?

2017-02-13 13:27

Reklamodawcy w TV: w 2016 r. rządził Aflofarm, a kto z nim?

Reklama TV © Piotr Adamowicz - Fotolia.com

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (3)

Najbardziej aktywnymi reklamodawcami telewizyjnymi 2016 roku okazały się firmy trudniące się produkcją leków i suplementów diety - wynika z najnowszej analizy domu mediowego Codemedia. Na miejscu lidera znalazł się Aflofarm, a tuż za nim uplasowała się Polpharma. W czołowej "10" zestawienia znalazł się również reprezentacja firm z branży FMCG oraz telekomy. Najwyższym wzrostem nakładów na reklamę TV mógł pochwalić się T-Mobile, który wydał o 40% więcej niż rok wcześniej.

Przeczytaj także: W telewizji rządzi Lidl, T-mobile i Orange

Wprawdzie w porównaniu z ubiegłym rokiem aktywność firmy Aflofarm spadła o przeszło 1/5 (-22%), to i tak udało się jej zatrzymać pozycję lidera i znacząco wyprzedzić kolejną w rankingu Polpharmę, która z kolei zdołała awansować z szóstej pozycji (+37%). Ostatnie miejsce na podium przypadło w udziale Procter & Gamble z 23% wzrostem.

Podkreślenia wymaga spadająca aktywność telewizyjna większości operatorów komórkowych. Aktywność Orange spadła o 17%, a Polkomtel o 26% rdr. Wyjątkiem wśród telekomów okazał się T-Mobile, który zwiększył swoją aktywność w TV aż o 40%.
Jest to w głównej mierze rezultat aktywności związanej z EURO. Podobnie sytuacja ma się w przypadku Procter & Gamble, które dzięki swej aktywności (EURO i Igrzyska Olimpijskie) zdołało wskoczyć na podium. Ubiegłoroczną aktywność reklamową w znacznej mierze zaburzyły właśnie imprezy sportowe. Tym jednak, co szczególnie warte jest podkreślenia jest reklamowa ofensywa innych niż Aflofarm firm farmaceutycznych – gdyby nie Procter & Gamble okupowałyby one całe podium. Być może jest to rezultat zapowiedzi ewentualnych ograniczeń w możliwości reklamowania tych produktów – producenci chcą zbudować silną pozycję wyjściową swoich marek/produktów – mówi Bartosz Zientek, Group Account Director, Codemedia.

fot. mat. prasowe

Najwięksi reklamodawcy w telewizji w 2016 roku

Aflofarm mimo znacznej obniżki aktywności (-22% w porównaniu rok do roku) pozostał liderem wśród najbardziej aktywnych reklamodawców.


W TOP 10 najbardziej aktywnych reklamodawców znalazło się oprócz Procter & Gamble jeszcze trzech producentów z sektora FMCG: Unilever, Nestle i Ferrero. Są oni systematycznie spychani na coraz niższe pozycje. Nestle spadło nawet z podium – wynika z analizy domu mediowego Codemedia. W rankingu obecny jest też przedstawiciel sektora handlowego – Lidl, który w porównaniu z 2015 rokiem zanotował 21% wzrost aktywności reklamowej, co pozwoliło mu na awans w zestawieniu o cztery miejsca.

fot. mat. prasowe

Najwięksi reklamodawcy w telewizji w 2015 i 2016 roku

W TOP 10 najbardziej aktywnych reklamodawców znalazło się oprócz Procter & Gamble jeszcze trzech producentów z sektora FMCG.


oprac. : eGospodarka.pl eGospodarka.pl

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: