2017-06-20 11:45
Przeczytaj także: Branża farmaceutyczna: wydatki na reklamę I-III kw. 2016 r.
Suplementy diety i leki bez recepty to specyfiki, po które Polacy sięgają bardzo chętnie. Z badań przeprowadzonych przez CBOS wynika, że na przestrzeni ostatnich dwunastu miesięcy zażywało je aż 9 na 10 przebadanych osób. Nic zatem dziwnego, że wartość tego rynku dość intensywnie rośnie i - jak wskazują prognozy - rosnąć będzie również w przyszłości. W ślad za tymi wzrostami pójdą zapewne wydatki na promocję tego typu środków, czego potwierdzeniem są zresztą kolejne publikowane przez nas analizy – podkreśla Bartosz Zientek, Group Account Director, Codemedia.
Tradycyjnie już wydatki tej branży charakteryzują się dużą sezonowością. W pierwszym kwartale najwięcej reklam stanowiły reklamy środków przeciw przeziębieniu i wspomagających odporność oraz witamin. Jest to kluczowy okres sprzedażowy, dlatego wyraźnie widać rosnącą aktywność marek z tego segmentu – mówi Bartosz Zientek, Group Account Director, Codemedia.
fot. mat. prasowe
Wydatki na reklamę wg branż
Reklamodawcy z branży farmaceutyki i parafarmaceutyki odpowiadają za 96% wydatków całego sektora.
Telewizja pozwala skutecznie zbudować zasięg kampanii w relatywnie krótkim czasie. Na uwagę zasługuje jednak fakt, że wydatki przeznaczane na reklamę w niej nie rosną. Jest to związane prawdopodobnie ze zwiększeniem inwestycji w promocję w radiu i magazynach. Producenci z branży farmaceutycznej poszukują nowych kanałów komunikacji ze swoimi grupami celowymi. W pierwszej kolejności wybierają radio, które gwarantuje jedne z najniższych kosztów dotarcia oraz dobrze oddziałuje na efekt sprzedażowy. Z raportu CBOS wynika, że po niemal wszystkie typy leków OTC i suplementy diety częściej sięgają kobiety niż mężczyźni, co może wpływać na wzrost popularności magazynów chętniej czytanych właśnie przez Panie – Bartosz Zientek, Group Account Director, Codemedia. Tylko 2% nakładów jest przeznaczana na promocję w Internecie.
fot. mat. prasowe
Wydatki na reklamę wg medium
W pierwszym kwartale 2017 r. zdecydowanie najwięcej wydano na reklamę w telewizji.
oprac. : eGospodarka.pl
Branża farmaceutyczna: wydatki na reklamę I kw. 2015 r.
Branża modowa: wydatki na reklamę w 2014 r.
Rynek reklamy w I poł. 2014 r.
Polski rynek reklamy 2007-2009
Reklamodawcy w TV: Lidl na czele rankingu marek
Reklamodawcy w TV: branża farmaceutyczna bez konkurencji?
Lidl liderem reklamy telewizyjnej
Reklamodawcy w TV: farmacja i długo długo nic
Reklamodawcy w TV: w 2016 r. rządził Aflofarm, a kto z nim?
Witam serdecznie wszystkich, otóż pytanie moje brzmi: w jaki sposób mam rozliczyć się z US z dochodów z reklamy na stronie internetowej ...
Korzystam z reklam Google w aplikacjach na smartfony. Aplikacje tworzę hobbystycznie, nie są produktem dla klienta/firmy. Z AdSense korzystam od ...
Odliczanie składki zdrowotnej od lipca 2022 r.
"Mój Elektryk" - sukces dopłat do samochodów elektrycznych?
Branża gastronomiczna musi spłacić 754 mln zł zaległości
Volvo XC60 T6 eAWD, czyli jakość i komfort
NBP decyduje
Jak obliczyć wymiar urlopu wypoczynkowego?
Czy nowy taryfikator mandatów działa cuda?