eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › Jak branża turystyczna inwestuje w reklamę?

Jak branża turystyczna inwestuje w reklamę?

2023-09-19 12:25

Jak branża turystyczna inwestuje w reklamę?

Jak branża turystyczna inwestuje w reklamę? © olly - fotolia.com

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (9)

Wiosna i lato to tradycyjnie już okres, w którym branża turystyczna intensyfikuje swoje działania reklamowe. Nie inaczej było i w tym roku - wynika z analizy wyników badań gemiusAdRea oraz Mediapanel. Jej autorzy wzięli pod lupę kreacje reklamowe emitowane online, w telewizji oraz w radiu, a także przyjrzeli się ruchowi na stronach z kategorii "Podróże i turystyka". Analiza objęła okres od kwietnia do końca sierpnia 2023.

Przeczytaj także: Zenith: czy turystyka inwestuje w reklamę?

Z tego tekstu dowiesz się m.in.:


  • Którym z kanałów reklamowych najczęściej posiłkuje się branża turystyczna?
  • Który z multiagentów turystycznych wyróżnia się pod względem intensywności działań reklamowych?
  • Którzy reklamodawcy z sektora Accommodations należą do najbardziej aktywnych?

RYNEK REKLAMOWY


Jak wynika z danych, w przypadku branży turystycznej najaktywniejszym pod względem liczby kontaktów reklamowych kanałem był digital. To tutaj w analizowanym okresie miało miejsce 73% kontaktów reklamowych firm z kategorii „Accomodations” i Travel agents”. Na drugim miejscu znalazła się telewizja (16% kontaktów), na trzecim - radio (11%).

fot. mat. prasowe

Kontakty reklamowe

Najaktywniejszym pod względem liczby kontaktów reklamowych kanałem był digital


Branża turystyczna charakteryzuje się jednak dużą sezonowością. Zjawisko to odzwierciedlone jest w danych dotyczących intensywności kampanii reklamowych marek z tej kategorii w poszczególnych miesiącach.

fot. mat. prasowe

Kontakty reklamowe - wszystkie media wg miesięcy

Najwięcej kontaktów reklamowych marek ze wskazanych branż miało miejsce w czerwcu oraz lipcu


Najwięcej kontaktów reklamowych marek ze wskazanych branż miało miejsce w czerwcu oraz lipcu. W tym okresie ich miesięczna liczba wynosiła niemal 1,8 mld. Przyglądając się danym w podziale na poszczególne typy mediów – digital, telewizję i radio - zauważamy jednak, że reklamodawcy stosowali w ich przypadku odmienne strategie.

fot. mat. prasowe

Kontakty reklamowe - digital

W przypadku kanałów digital w całym badanym okresie intensywność kampanii była wysoka

fot. mat. prasowe

Kontakty reklamowe - tv

W telewizji okres wzmożonej intensywności reklamowej trwał do końca lipca

fot. mat. prasowe

Kontakty reklamowe - radio

W radiu największa intensywność działań reklamowych w badanych branżach miała miejsce na przełomie maja i czerwca


Na powyższych wykresach widać, że wyraźniejszą sezonowość obserwujemy w przypadku radia oraz telewizji. W radiu największa intensywność działań reklamowych w badanych branżach miała miejsce na przełomie maja i czerwca. W telewizji okres wzmożonej intensywności reklamowej był zdecydowanie dłuższy i trwał do końca lipca. Sierpień charakteryzował się mniejszą aktywnością reklamową branż związanych z turystyką zarówno w telewizji, jak i w radiu.

W przypadku kanałów digital widzimy, że w całym badanym okresie intensywność kampanii była wysoka. Większą intensyfikację działań zauważamy od początku lipca do końca sierpnia.

TOP REKLAMODAWCY


W przypadku kategorii „Travels Agent” na pierwszym miejscu pod względem intensywności działań reklamowych znalazła się marka Wakacje.pl z ponad 1 mld kontaktów reklamowych - jej przekaz promocyjny dotarł do 97% Polaków w wieku 7-75. Drugie miejsce należy do Travelist (675,9 mln kontkatów reklamowych). TOP 10 zamyka marka Itaka z 137,7 mln emisji.

fot. mat. prasowe

TOP reklamodawcy - agenci

Na pierwszym miejscu pod względem intensywności działań reklamowych znalazła się marka Wakacje.pl


W przypadku branży Accommodations pierwsze miejsce pod względem liczby kontaktów reklamowych zajęła Dolina Charlotty (141,1 mln kontaktów reklamowych). Drugie miejsce należy do marki Hotel Bania (115,9 mln kontaktów). Podium zamyka Novotel, który odnotował 106,8 mln kontaktów reklamowych.

fot. mat. prasowe

TOP reklamodawcy - zakwaterowanie

1. miejsce pod względem liczby kontaktów reklamowych zajęła Dolina Charlotty


RUCH NA STRONACH


Okres wakacyjny to również zwiększone zainteresowanie internautów strona i serwisami z kategorii Podróże i turystyka.

fot. mat. prasowe

Podróże i turystyka - ruch na stronach

Wyraźny wzrost liczby odsłon widoczny był w okresie lipiec – sierpień


W danych badania Mediapanel obserwujemy wyraźny wzrost liczby odsłon w tej kategorii w okresie lipiec – sierpień, z wyraźnym spadkiem w ostatnim tygodniu wakacji.

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: