2015-07-22 13:39
Przeczytaj także: Branża farmaceutyczna: wydatki na reklamę IV kw. 2015 r.
W pierwszym kwartale największą część wydatków, bo aż 97% całego budżetu reklamowego, pochłonęła promocja farmaceutyków i parafarmaceutyków. Zaledwie 2% nakładów, nieco ponad 5,5 miliona, wydano na reklamę usług zdrowotnych.fot. mat. prasowe
Wydatki na reklamę w branży farmaceutycznej
W I kwartale bieżącego roku budżety przeznaczone na reklamę rosły.
Firmy z branży farmaceutycznej w swoich działaniach reklamowych wykorzystują przede wszystkim telewizję, której udział utrzymuje się na stabilnym poziomie. Warto zauważyć stosunkowo wysoki udział stacji radiowych w podziale tortu reklamowego tej kategorii. Jest to w dużej mierze spowodowane dużymi rabatami, jakie otrzymują marketerzy decydując się na to medium. Strategia ta ma jednak skutek uboczny – zmęczenie słuchaczy nadmiarem reklam farmaceutyków, często na dolegliwości, o których Polacy nie mają ochoty słuchać np. odwożąc rano dzieci do szkoły. Drugi wyraźny trend to rosnące znaczenie Internetu, którego potencjał branża dostrzega i coraz lepiej oraz częściej wykorzystuje – podsumowuje Piotr Bieńko, Prezes Codemedia.
oprac. : Aleksandra Baranowska-Skimina / eGospodarka.pl
Branża farmaceutyczna: wydatki na reklamę I-III kw. 2016 r.
Branża modowa: wydatki na reklamę w 2014 r.
Rynek reklamy w I poł. 2014 r.
Polski rynek reklamy 2007-2009
Reklamodawcy w TV: Lidl na czele rankingu marek
Reklamodawcy w TV: branża farmaceutyczna bez konkurencji?
Lidl liderem reklamy telewizyjnej
Reklamodawcy w TV: farmacja i długo długo nic
Reklamodawcy w TV: w 2016 r. rządził Aflofarm, a kto z nim?
Witam serdecznie wszystkich, otóż pytanie moje brzmi: w jaki sposób mam rozliczyć się z US z dochodów z reklamy na stronie internetowej ...
Korzystam z reklam Google w aplikacjach na smartfony. Aplikacje tworzę hobbystycznie, nie są produktem dla klienta/firmy. Z AdSense korzystam od ...
Ulga termomodernizacyjna dopiero od 2019 r.
Opel Mokka 2021. Czy rewolucyjne zmiany okażą się opłacalne?
Podstawa opodatkowania w PIT-28 za 2020 r.: odliczenia i ulga na złe długi
BIK: mniej pożyczek to "efekt stycznia"?
Rynki finansowe na huśtawce
Kredyty hipoteczne w 2020 roku głównie dla posiadaczy sporej gotówki
Pożyczki pozabankowe wyhamowały w styczniu 2021