2017-01-02 13:16
Przeczytaj także: Branża farmaceutyczna: wydatki na reklamę I kw. 2017 r.
Polacy nie mają oporów przed łykaniem leków i suplementów diety. Potwierdzeniem tego może być chociażby zrealizowane przez Federację Konsumentów badanie „Leki bez recepty - zwyczaje i preferencje konsumentów”, które dowodzi, że tego rodzaju specyfiki kupujemy niemal wszyscy (98,5%). Z kolei raport DNB Bank Polska i firmy Deloitte „Sektor farmaceutyczny i med-tech” (listopad 2015) pokazuje że średnie, roczne wydatki na farmaceutyki to 139 euro na osobę. Nic zatem dziwnego, że firmy farmaceutyczne robią co mogą, aby zdobyć klientów.Wydatki na promocję produktów farmaceutycznych cechuje duża sezonowość. W okresie jesienno-zimowym najwięcej na promocję przeznaczają przede wszystkim producenci środków przeciw przeziębieniu i wspomagających odporność oraz witamin. W poprzednim roku prawie 90% inwestycji na reklamę tych pierwszych przypadło na pierwszy i czwarty kwartał. W 2017 roku powinno być podobnie. Pierwszy i czwarty kwartał są kluczowe dla reklamodawców z branży farmaceutycznej - generują największą sprzedaż, zatem i nakłady reklamowe są również w tych okresach największe. Plany mogą jedynie pokrzyżować zmiany legislacyjne Ministra Zdrowia o zakazie reklamy leków OTC i suplementów diety, jeśli zostaną wprowadzone w życie. O skutkach wprowadzenia tego zakazu informowało już IAB publikując raport specjalny – mówi Robert Stępniewski Digital Media Buying Director w domu mediowym Codemedia.
fot. Adul - Fotolia.com
fot. mat. prasowe
Wydatki na reklamę wg branż
Reklamodawcy z branży farmaceutyki i parafarmaceutyki odpowiadają za 94% wydatków całego sektora.
fot. mat. prasowe
Wydatki na reklamę wg medium
W pierwszych trzech kwartałach 2016 r. zdecydowanie najwięcej wydano na reklamę w telewizji.
Farmacja zajmuje 2. miejsce po kategorii żywność pod względem wydatków w TV i rok do roku wydatki te rosną niwelując różnice pomiędzy dwoma kategoriami. Telewizja to wciąż najlepsze medium do szybkiego budowania zasięgu w krótkim czasie o jednym z najniższych kosztów dotarcia do grupy celowej. Nic zatem dziwnego, że reklamodawcy z branży farmaceutycznej podnoszą wydatki właśnie na reklamę w tym medium. Ta kategoria jest bardzo silnie reprezentowana - co 5 reklama w bloku reklamowym należy do farmacji, a w styczniu co 3, co stanowi 20% udział GRP kategorii w rynku reklamy. Dodatkowo, branżę charakteryzuje generyczność komunikatów reklamowych (generalnie wszystkie są identyczne, promują te same benefity w analogicznych sytuacjach życiowych, niestety niczym się nie wyróżniają). Ponad 70 reklam preparatów farmaceutycznych jednego dnia „bombarduje” widza co 30 minut. Przy takim obłożeniu reklamami zwłaszcza w Q1 i Q4 trzeba się wykazać dużym doświadczeniem i znajomością kategorii, aby skutecznie zaplanować kampanie w telewizji – komentuje Robert Stępniewski Digital Media Buying Director.
oprac. : eGospodarka.pl
Branża farmaceutyczna: wydatki na reklamę I kw. 2015 r.
Branża modowa: wydatki na reklamę w 2014 r.
Rynek reklamy w I poł. 2014 r.
Polski rynek reklamy 2007-2009
Reklamodawcy w TV: Lidl na czele rankingu marek
Reklamodawcy w TV: branża farmaceutyczna bez konkurencji?
Lidl liderem reklamy telewizyjnej
Reklamodawcy w TV: farmacja i długo długo nic
Reklamodawcy w TV: w 2016 r. rządził Aflofarm, a kto z nim?
Witam serdecznie wszystkich, otóż pytanie moje brzmi: w jaki sposób mam rozliczyć się z US z dochodów z reklamy na stronie internetowej ...
Korzystam z reklam Google w aplikacjach na smartfony. Aplikacje tworzę hobbystycznie, nie są produktem dla klienta/firmy. Z AdSense korzystam od ...
Ograniczenie dostępu do kredytów hipotecznych uderza w kupujących pierwsze mieszkanie
Nowe mieszkania od deweloperów - czerwiec 2022
Wymiana pieca albo kara 5 tys. zł. Czym zastąpić kopciucha?
6 kroków do bezpiecznej rezerwacji kwatery na wakacje 2022
Spokojny początek tygodnia i ciekawa druga połowa
Wojna zmienia rynek wynajmu mieszkań i wpływa na decyzje zakupowe
Podatek od nieruchomości: czego dotyczy, ile wynosi i czy można go obniżyć?