eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościMedia › Polskie firmy odzieżowe - królowe social mediów

Polskie firmy odzieżowe - królowe social mediów

2017-02-10 00:34

Polskie firmy odzieżowe - królowe social mediów

Sklep z odzieżą © zhu difeng - Fotolia.com

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (6)

Polskie firmy odzieżowe coraz lepiej radzą sobie na rynku przepełnionym po brzegi tanią ofertą sieciówek. Okazuje się jednak, że na pochwałę zasługuje nie tylko ich sprzedaż i jakość oferowanych produktów, ale także sposób, w jaki funkcjonują one w internecie, a w szczególności w mediach społecznościowych. Agencja monitoringu mediów Newspoint wraz z Mustache.pl i NapoleonCat przyjrzała się internetowej aktywności polskich marek modowych i wyłoniła te, które zasługują na miano królowych internetu i social mediów.

Przeczytaj także: Modne buty, czyli gorący temat social media

Polskie firmy odzieżowe zdają sobie sprawę, że aktywność w internecie to w dzisiejszych czasach już konieczność. Topową marką okazało się Mosqito, które posiada przeszło 80 tysięcy followersów na Instagramie oraz niemal 601 tysięcy fanów na Facebooku. Wprawdzie są marki, które mogą poszczycić się większą liczbą fanów (markę Yeah Bunny obserwuje na Instagramie niemal 125 tys. intenautów), ale Mosqito zasługuje na największe laury ze względu na interakcje fanów, którzy posty właśnie tej marki najchętniej komentują, lajkują i udostępniają. Co składa się na ten sukces? Topowe posty dotyczyło rabatów, którym towarzyszą często hasła: (rewolucja, zakupy123, rabat, darmóweczka). Dodatkowo firma wzbogaca swoje wpisy memami. Na zwycięstwo Mosqito wpływ miało również zaangażowanie do promocji Doroty Wellman, która podczas jednego ze swoich programów pokazała się w t-shircie tej marki. Ponadto Mosqito przoduje również pod względem liczby hasztagów: #skleponline, #mosquitopl oraz #zakupyonline pokazały się łącznie pod 322 postami.

A jak radzą sobie inne polskie firmy odzieżowe? Drugą pozycję w zestawieniu najbardziej rozpoznawalnych brandów zajęła marka Dziedzic Pruski. To doskonały dowód na to, że śmieszny obrazek i kilka fraz na koszulce to dziś trochę za mało, aby podbić serca odbiorców. Należy postępować właśnie tak jak robi to Dziedzic Pruski. Kultowe już t-shirty sprawiły, że marka stała się jedną z najbardziej rozpoznawalnych polskich firm. Co wyróżnia markę w social media? Przede wszystkim grafiki z firmowym logo okraszone śmiesznymi cytatami, np. „Nie po to Pan Bóg stworzył pizzę, żeby jeść sałatki”. Marka posiada blisko 82 tysiące obserwujących na Instagramie i blisko 125 tys. fanów na Facebooku.

fot. mat. prasowe

TOP 10 polskich marek

Choć większość top marek projektuje dla kobiet, to mężczyźni mogą również znaleźć coś dla siebie.


Trzecie miejsce w rankingu przypadło marce RISK Made In Warsaw, która od kilku lat z powodzeniem podbija serca kobiet. Brand łączy w sobie elegancję z wygodą, proponując ubrania z dresu i jak się okazuje to właśnie ta marka zamieszcza posty i wpisy, które najbardziej angażują internautów, a w szczególności internautki. Facebook’owy fanpage marki może się pochwalić największą liczbą reakcji, komentarzy i udostępnień w stosunku do liczby followersów. Jaki jest pomysł na budowanie zaangażowania? Konkursy, w które włączają się setki fanek marki.

fot. mat. prasowe

Social Interaction Index

Social Interaction Index (SII) bada siłę interakcji fanów na fanpage marki.

fot. mat. prasowe

Engagement Rate

Skalę zaangażowania bardzo dobrze obrazuje Engagement Rate (ER), ilustrujący, jak bardzo angażujące są treści publikowane na fanpege’ach.


W badaniu przeanalizowano ponad 14 tys. polskich portali internetowych, social media, m.in.: Facebook, Twitter, YouTube, Google+, NK, GoldenLine, Instagram, mniejsze platformy społecznościowe oraz fora i blogi. Wśród innych analizowanych 20 marek znalazły się: Sugarfree, Diamante, Yeah Bunny, MISBHV, MROVCA, PLNY LALA, PLNY Textylia, Alkopoligamia, Mr GuGu & Miss Go, Hultaj Polski, Colorat, Sugarpllis, Alloha From Deer, MSZZ, Kozacki Mops, Jungmob, A150.

fot. mat. prasowe

Instagram - liczba obserwujących

Marką, która ma najwięcej obserwujących jest Yeah Bunny (124550). Na drugim miejscu uplanowała się marka Sugarpills (116744).

fot. mat. prasowe

Facebook - liczba obserwujących

MROVCA to zdecydowany lider jeśli chodzi o liczbę fanów na Facebooku. Niemal trzykrotnie mniejszą publikę posiada Mosquito.


oprac. : eGospodarka.pl eGospodarka.pl

Przeczytaj także

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: