eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościTechnologieInternet › Wideo w Internecie przyciąga reklamodawców

Wideo w Internecie przyciąga reklamodawców

2012-06-27 09:35

Wideo w Internecie przyciąga reklamodawców

Wideo w Internecie © fot. mat. prasowe

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (4)

W Polsce nie ma praktycznie internauty, który nie styka się z internetowymi filmami. Czterech na pięciu wideo w sieci ogląda regularnie, a prawie połowa gotowa jest za takie oglądanie zapłacić. Rosnąca popularność przyciąga reklamodawców. Bo reklama jest tu wyjątkowo skuteczna - pisze Interaktywnie.com w nowym raporcie.

Przeczytaj także: Audio i wideo w Internecie I 2011

fot. mat. prasowe

Wideo w Internecie

Wideo w Internecie przyciąga reklamodawców

Grono konsumentów treści filmowych rośnie błyskawicznie. Rok wcześniej grupa ta wynosiła dwie trzecie użytkowników sieci. Obecnie aż czterech na pięciu polskich internautów deklaruje, że regularnie korzysta z sieci do oglądania materiałów wideo. Styczność z tego typu treściami - licząc również kontakty sporadyczne - już w ubiegłym roku miało 95 procent użytkowników sieci w Polsce. Czyli praktycznie wszyscy.

Nic w tym jednak dziwnego, jeśli weźmie się pod uwagę, jak błyskawicznie zmienia się dostępność i liczba publikowanych w sieci materiałów filmowych. Tylko tych legalnych, polskojęzycznych i profesjonalnie przygotowanych jest dziś przeszło 115 tysięcy. O łącznej długości przekraczającej 28 tysięcy godzin.

fot. mat. prasowe

Gdzie polscy internauci oglądają materiały wideo?

Polscy internauci oglądają filmy głównie na serwisach wideo

Warto też zaznaczyć, że branży internetowego wideo udało się przełamać stereotyp, mówiący o tym że polscy internauci nie lubią i nie chcą płacić za treści. I to przełamać spektakularnie, bo okazuje się, że aż 44 procent konsumentów treści filmowych w sieci deklaruje, że przynajmniej raz w życiu sięgnęło do kieszeni, by uzyskać dostęp do interesującego ich materiału. To bardzo dobry wynik. Lepszy o 7 punktów procentowych od tego, jaki deklarowaliśmy jeszcze rok temu.

Co - zdaniem przedstawicieli branży - było najważniejszym wydarzeniem z ich perspektywy w ciągu ostatniego roku?

fot. mat. prasowe

Odsetek internautów oglądających wideo w internecie

Odsetek internautów oglądających wideo w internecie systematycznie rośnie

- Nie można nie wspomnieć o tym, że w grudniu 2011 roku YouTube prześcignął zasięgiem największy portal horyzontalny Onet.pl i tym samym stał się drugim największym serwisem według Megapanel PBI Gemius, zaraz po wyszukiwarce Google. Jest to o tyle znaczące wydarzenie, że pokazuje, jak ważne w polskim internecie jest wideo online - mówi Interaktywnie.com Ewelina Chodzińska, interaction manager firmy MEC.

- Druga sprawa to debata wokół ACTA, praw autorskich i legalności, dzięki której temat wypłynął na szerokie wody i dotarł do świadomości wielu naszych rodaków - ocenia Olgierd Cygan, CEO/managing partner w firmie Digital One. - Ale nie tylko, gdyż pokazał, na ile skomplikowaną materią mamy do czynienia i rozpoczął, miejmy nadzieję, proces dostosowania zagadnienia do obecnych realiów.

fot. mat. prasowe

Materiały wideo dostępne w polskim internecie

Największy wybór profesjonalnych treści - jak się okazuje - serwują nam telewizje

Prognozy: Wideo zdominuje sieć

Według raportu firmy Cisco "VNI Forecast", do końca 2016 roku, ruch w światowej sieci wzrośnie czterokrotnie i osiągnie 1,3 zetabajta (zetabajt to astronomiczna wartość, równa trylionowi gigabajtów). Taki postęp będzie możliwy głównie za sprawa coraz lepszych i bardziej przepustowych łącz, oraz dzięki szybkiemu przyrostowi liczby urządzeń, łączących się z globalna siecią. Czynnikiem, który zdaniem ekspertów Cisco będzie miał największy wpływ na tak dynamiczny rozwój, będą właśnie publikowane w internecie materiały wideo. Za niecałe pięć lat na całym świecie skala transmisji wideo online sięgnąć ma bowiem poziomu 1,2 miliona minut - czyli ponad 2 lata - na sekundę! Armia odbiorców internetowych filmów niemal podwoi się w tym czasie z obecnych 800 milionów do 1,5 miliarda osób.

Przeczytaj także: Czy You Tube ma konkurencję? Czy You Tube ma konkurencję?

Przeczytaj także

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: