eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › Popularność serwisów wideo

Popularność serwisów wideo

2006-11-14 00:35

Popularność serwisów wideo

Wykres 1. Jak często odwiedzasz strony internetowe, na których oglądasz telewizję/klipy audio, video © fot. mat. prasowe

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (3)

Niemal połowa internautów w wieku od 15 do 25 lat ogląda klipy video na stronach internetowych, co czwarty internauta należy przynajmniej do jednej społeczności internetowej, a co ósmy prowadzi własny blog - to tylko wybrane dane z pierwszego w Polsce badania użytkowników Web 2.0, zrealizowanego przez firmę Gemius SA na zlecenie agencji marketingu młodzieżowego Yoof.

Przeczytaj także: Audio i wideo w Internecie I 2011

Internet pełni w życiu młodych ludzi ważną funkcję. Jest narzędziem komunikacji, źródłem informacji oraz rozrywki. Wraz z rozwojem Internetu zmieniają się obyczaje internautów. Publikując, komentując i wchodząc w interakcje z innymi użytkownikami sieci, internauci coraz częściej stają się aktywnymi twórcami cyberprzestrzeni. Na znaczeniu, także tym marketingowym, zyskują strony oparte na idei Web 2.0.

Jak pokazują wyniki badania przeprowadzonego przez Gemius, wśród internautów w wieku od 15 do 25 lat sporą popularnością cieszą się serwisy umożliwiające oglądanie oraz publikowanie materiałów audio i video. 31 proc. respondentów, którzy odwiedzają tego typu strony, czyni to trzy do pięciu razy w tygodniu, natomiast aż co szósty badany (17 proc.) przyznaje, że odwiedza je codziennie.

Do stron, na których młodzi internauci zwykle oglądają telewizję oraz klipy audio i video, należą portale internetowe (np. Onet.pl, Wirtualna Polska) oraz Google Video - wymieniane odpowiednio przez 62 proc. i 60 proc. internautów. Co drugi badany przyznaje, że odwiedza w tym celu serwis YouTube.com (53 proc.), a 42 proc. – Smog.pl.

fot. mat. prasowe

Wykres 1. Jak często odwiedzasz strony internetowe, na których oglądasz telewizję/klipy audio, video

Wykres 1. Jak często odwiedzasz strony internetowe, na których oglądasz telewizję/klipy audio, video?

Powstawanie serwisów umożliwiających oglądanie i publikowanie plików audio i video to odpowiedź na potrzeby internautów, którzy są zainteresowani umieszczaniem oraz promowaniem takich materiałów w ramach internetowych społeczności. „W opinii użytkowników tego typu serwisy pełnią przede wszystkim funkcję rozrywkową” – komentuje Jarosław Kowalski z Gemius SA. – „Czynnikiem istotnym dla internautów jest także możliwość wpływania na zawartość witryny i tym samym upowszechnianie osobiście preferowanych treści”.

Jak wynika z raportu Gemius, co piąty internauta w wieku od 15 do 25 lat, który odwiedza strony z plikami audio i video, umieszcza na nich swoje komentarze, filmy lub zdjęcia. Natomiast zdecydowana większość badanych, korzystających z tego typu serwisów, jedynie zapoznaje się z prezentowanymi na witrynach materiałami.

 

1 2

następna

Handel zagraniczny I-IX 2006

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: