eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościTechnologieInternet › Jakie strony internetowe popularne w Wielkanoc?

Jakie strony internetowe popularne w Wielkanoc?

2024-04-08 11:29

Jakie strony internetowe popularne w Wielkanoc?

Jakie strony internetowe popularne w Wielkanoc? © Dirk (Beeki®) Schumacher z Pixabay

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (5)

PBI oraz Gemius przedstawiają kolejną już analizę danych z badania Mediapanel, która poświęcona została internetowej aktywności Polaków podczas tegorocznej Wielkanocy. Pod lupę wzięto okres od 1 marca do 2 kwietnia 2024. Oto, co udało się ustalić autorom badania.

Przeczytaj także: Okres świąteczny - czego szukali internauci?

Z tego tekstu dowiesz się m.in.:


  • Czy Wielkanoc była dla Polaków okazją do surfowania po internecie?
  • Jak dużą popularnością cieszyły się witryny i aplikacje z kategorii „Edukacja”?
  • Czy podczas Wielkanocy Polacy planowali wyjazdy turystyczne?

Z internetu na świąteczny stół


Podobnie jak w latach ubiegłych, podobnie w tym roku kategorią, która notuje duże wzrosty w okresie świątecznym jest „Kuchnia, gotowanie”. Wzrost liczby użytkowników przeglądających przepisy online rozpoczął się w Wielki Czwartek (28 marca), osiągając apogeum w przedświąteczną sobotę (30 marca). Tego dnia liczba RU wyniosła rekordowe 4,7 mln. Co ciekawe, najdłuższy czas na użytkownika (ATS) odnotowaliśmy w Wielki Piątek (29 marca) – 7m i 33s (4m i 13s w czwartek i 6m i 11s w sobotę). Również w piątek internauci wygenerowali najwięcej odsłon na stronach internetowych i aplikacjach z omawianej kategorii: 14,5 mln.

fot. mat. prasowe

Kuchnia i gotowanie

Polacy bardzo chętnie korzystają z kuchennych inspiracji, a przepisów na świąteczny stół szukają online


Aż 71,3% użytkowników kategorii „Kuchnia, gotowanie” stanowiły w dniach 28-30 marca kobiety. Odpowiadają one również za 80,9% wszystkich wykonanych na niej odsłon.

Podróż last minute


Ciekawą dynamikę zaobserwowaliśmy także w kategorii „Podróże i turystyka”. W wielkanocny poniedziałek (1 kwietnia) miał miejsce istotny skok liczby użytkowników (2,4 mln), a zwyżka RU utrzymywała się również we wtorek, 2 kwietnia (2,3 mln). Liczba odsłon wyniosła 1 kwietnia 7,2 mln, natomiast nazajutrz – aż 9 mln. Niewykluczone, że internauci – zainspirowani dobrą pogodą – organizowali spontaniczne wyjazdy.

fot. mat. prasowe

Podróże i turystyka

W wielkanocny poniedziałek (1 kwietnia) miał miejsce istotny skok liczby użytkowników


Poniedziałek wielkanocny był też dniem szczególnej popularności kategorii „Serwisy pogodowe”. Zagregowane w niej strony internetowe i aplikacje odwiedziło wówczas 4,2 mln osób, które wygenerowały 8,2 mln odsłon. Jeszcze wyższe wyniki padły 2 kwietnia, kiedy to na serwisach pogodowych odnotowaliśmy 4,5 mln RU oraz 8,6 mln odsłon.

fot. mat. prasowe

Serwisy pogodowe

Poniedziałek wielkanocny był też dniem szczególnej popularności kategorii „Serwisy pogodowe”


Odpoczynek od nauki


Czas świąt łączył się z odpoczynkiem i relaksem, co znalazło odzwierciedlenie w kategorii „Edukacja”. Począwszy od piątku 29 marca odnotowaliśmy na niej znacząco niższy niż zwykle ruch – w Wielką Sobotę i wielkanocną niedzielę liczba RU wyniosła 3,6 mln, a liczba odsłon odpowiednio 7,2 oraz 8,3 mln. W poświąteczny wtorek nastąpiło duże odbicie: tego dnia strony internetowe i aplikacje poświęcone edukacji odwiedziło 6,5 mln osób, które wygenerowały 32,4 mln odsłon.

fot. mat. prasowe

Edukacja

W Wielką Sobotę i wielkanocną niedzielę liczba RU wyniosła 3,6 mln


oprac. : eGospodarka.pl eGospodarka.pl

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: