eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › Audio i wideo w Internecie I 2011

Audio i wideo w Internecie I 2011

2011-03-16 13:00

Audio i wideo w Internecie I 2011

Czy kiedykolwiek skorzystałaś (-eś) z wymienionych poniżej usług lub serwisów? © fot. mat. prasowe

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (4)

Aż 95 proc. internautów zetknęło się z serwisami wideo - wynika z raportu "Audio i wideo w sieci, styczeń 2011" zrealizowanego przez Gemius S.A. przy współpracy partnerskiej z Grupą Onet.pl. Coraz większą popularność zdobywa także telewizja internetowa. Korzystanie z niej zadeklarowało aż 53 proc. respondentów.

Przeczytaj także: Wideo w Internecie przyciąga reklamodawców

Celem badania było dostarczenie wiedzy o zachowaniach i opiniach internautów dotyczących serwisów/usług audio i wideo w Internecie. W badaniu uwzględniono takie serwisy/usługi audio i wideo online jak: telewizja internetowa (np. tvn24.pl, onet.tv, tvp.pl, ipla.pl lub inne), telewizja p2p (telewizja oglądana przy użyciu aplikacji takich jak Sopcast, TVU Player, TV Ants lub innych), serwisy wideo (np. youtube.com, wrzuta.pl lub inne), Video on Demand (np. iplex.pl, vod.onet.pl lub inne).

Materiały wideo – tradycyjne czy w sieci?

fot. mat. prasowe

Czy kiedykolwiek skorzystałaś (-eś) z wymienionych poniżej usług lub serwisów?

Czy kiedykolwiek skorzystałaś (-eś) z wymienionych poniżej usług lub serwisów?

Choć wciąż niezwyciężonym medium dostarczającym materiały filmowe pozostaje telewizja tradycyjna, serwisy internetowe przyciągają sporą liczbę sympatyków. Większość użytkowników korzysta z serwisów wideo, jednak – jak wynika z gemiusReport – aż 53 proc. badanych używa także telewizji internetowej. Znacznie mniejszy odsetek miał styczność z VOD, czyli „wideo na żądanie”. 2/3 badanych nie korzystało z Video on Demand. Najmniejszą popularnością cieszy się telewizja peer-to-peer.

fot. mat. prasowe

Jak często korzystałaś(eś) z wymienionych usług lub serwisów w ciągu ostatnich 3 miesięcy?

Jak często korzystałaś(eś) z wymienionych usług lub serwisów w ciągu ostatnich 3 miesięcy?

Ponad połowa (61%) wszystkich badanych regularnie (przynajmniej raz na tydzień) korzysta z serwisów wideo. W porównaniu do czerwca 2010 nastąpił nieznaczny spadek częstotliwości używania telewizji internetowej–38% respondentów miało przynajmniej raz kontakt z tym medium w ciągu ostatnich 3 miesięcy (spadek o 4 punkty procentowe w porównaniu z poprzednim pomiarem).Wzrósł natomiast odsetek osób, które w ciągu ostatnich 3 miesięcy korzystały z serwisów VOD–z 16% do 20%.

Z raportu wynika, iż w porównaniu do czerwca 2010, deklarowana gotowość badanych do częstszego korzystania w przyszłości ze wszystkich serwisów audio i wideo w sieci utrzymuje się na stałym wysokim poziomie.

Wysoki odsetek osób (81%) deklaruje chęć częstszego korzystania w przyszłości z usług VOD, co pozwala wnioskować o wysokim potencjale rozwojowym tego typu usług dostępnych online.

Dlaczego tak wielu internautów wybiera serwisy wideo i audio? Respondenci jako główne powody korzystania z VOD wskazują: darmowy dostęp, wysoką jakość obrazu i dźwięku oraz różnorodność dostępnych programów, filmów i seriali. Co więcej, serwisy wideo w porównaniu z telewizją internetową są dla oglądających łatwiej dostępne. Przyciągają także nieintruzywnymi reklamami i większą atrakcyjnością. Z kolei telewizja internetowa wzbudza większe zaufanie respondentów.

Kogo przyciągają serwisy audio i wideo?

fot. mat. prasowe

Czy kiedykolwiek skorzystałaś (-eś) z Video on Demand?

Czy kiedykolwiek skorzystałaś (-eś) z Video on Demand?

Jak czytamy w raporcie, internetowym widzem niemal w podobnym stopniu można nazwać kobietę i mężczyznę. Respondenci obu płci deklarują korzystanie z serwisów oferujących treści multimedialne online – mężczyźni nieco częściej wolą oglądać serwisy wideo, a kobiety VOD.

gemiusReport wskazuje także przybliżony wiek oglądających audio i wideo w sieci. Najmniejszą styczność z ”wideo na żądanie” miały osoby powyżej 34 roku życia. 72 proc. badanych z tej grupy wiekowej nigdy nie miała styczności z VOD. Najmłodsi badani (grupa wiekowa 15-19 lat) dużo częściej deklarowali korzystanie z kanałów audio/wideo niż starsi respondenci, z wyjątkiem telewizji internetowej, której w podobnym stopniu używają osoby w różnym wieku.
Przeczytaj także: Czy You Tube ma konkurencję? Czy You Tube ma konkurencję?

 

1 2

następna

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: