Czy reklama telewizyjna wzbudza zaufanie?
2015-03-04 10:48
Konsumpcja reklamy telewizyjnej © fot. mat. prasowe
Przeczytaj także: Reklama telewizyjna nadal działa
Zaufanie do reklam emitowanych w telewizji deklaruje niespełna co trzeci internauta. O wiele większym zaufaniem cieszą się strony producentów, fora internetowe, a przede wszystkim rekomendacje padające z ust znajomych. Największą ufnością wobec reklam w telewizji wykazuje się najmłodsza grupa badanych (do 24 roku życia). Badanie pokazuje również, że bardziej ufni zwykli być mężczyźni, niż kobiety.Największy stopień zaufania do reklam telewizyjnych wykazują osoby oglądające programy rozrywkowe. Wśród nich z kolei szczególnie wyróżniają się odbiorcy TVP Seriale - aż 90% z nich zadeklarowało, że ufa reklamom. Drugą stacją w kolejności była Eska TV, w przypadku której zaufanie do reklam deklarowało 77% widzów.
fot. mat. prasowe
Godne zaufania źródła opinii na temat marek i produktów
Jakim reklamom nie ufamy
„Zauważyliśmy, że wśród dyskusji dotyczących braku zaufania do reklam wyróżniają się przede wszystkim te dotyczące farmacji i kosmetyków” – mówi Weronika Niżnik, Digital Research Manager w IRCenter. „Krytyce poddawana jest głównie ocena ich skuteczności i bezpieczeństwa, a opinie osób komentujących najczęściej powołują się na własne doświadczenia” – dodaje.
Badanie wykazało także, że Internauci komentujący w mediach społecznościowych zachęcają się nawzajem do czytania ulotek leków i poznawania składów kosmetyków, a także coraz częściej deklarują, że zwracają na to uwagę.
Co ciekawe, mimo braku zaufania do reklamy telewizyjnej, respondenci wciąż oglądają spoty pod warunkiem, że są one atrakcyjne, argumentując, że „to są śmieszne filmiki, np.: z Biedronki”. Niektóre reklamy są oglądane w ten sam sposób, co generyczne filmiki wirusowe, a nie tak, jak tradycyjne przekazy reklamowe w telewizji. Jak komentuje Weronika Niżnik z IRCenter:
„Reklamy, żeby były atrakcyjne, nie muszą być aż tak dopracowane jak filmy prezentowane podczas SuperBowl. Czasami działa efekt śmieszności i familiarności.”
Informacje o badaniu
Dane pochodzą ze zrealizowanego przez IRCenter raportu „Badanie zaufania do reklamy w telewizji”. Badanie zostało przeprowadzone w styczniu 2015 metodą CAWI na reprezentatywnej próbie n=401 aktywnych internautów oraz metodą skanu generycznych dyskusji w mediach społecznościowych.
oprac. : Aleksandra Baranowska-Skimina / eGospodarka.pl
Przeczytaj także
-
Reklama zewnętrzna czarnym koniem rynku w 2023 roku
-
Jak branża turystyczna inwestuje w reklamę?
-
Pomimo kryzysu telekomunikacja nie rezygnuje z reklamy. Wydatki będą rosnąć
-
Multiscreening po polsku
-
Reklamodawcy w TV: Lidl na czele rankingu marek
-
Reklamodawcy w TV: branża farmaceutyczna bez konkurencji?
-
Multiscreening 2018
-
Najbardziej dochodowe programy TV 2018 r.
-
Lidl liderem reklamy telewizyjnej
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)