eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › Reklama telewizyjna nadal działa

Reklama telewizyjna nadal działa

2014-10-20 11:29

Reklama telewizyjna nadal działa

Reklama telewizyjna nadal odgrywa kluczową rolę © lolloj - Fotolia.com

Pomimo nieustannie wzrastającej popularności urządzeń z dostępem do Internetu, reklama telewizyjna nadal odgrywa kluczową rolę dla telewidzów z Europy Środkowej i Wschodniej, Bliskiego Wschodu i Afryki - wynika z badania przeprowadzonego przez Discovery Networks i Future Foundation. Nic w tym dziwnego - ponad połowa respondentów badania nadal ogląda telewizję ponad trzy godziny dziennie, a przeciętny konsument nadal jest przekonany, że oddziaływanie reklamy telewizyjnej jest skuteczniejsze niż internetowej.

Przeczytaj także: Multiscreening, czyli Internet podczas oglądania telewizji

W świetle wyników badania rzeczywistość wieloekranowa, usługi na życzenie i większa kontrola nad oglądanymi treściami miały swój wpływ na zachowania widowni telewizyjnej. Mimo to widzowie z regionu CEEMEA wciąż dobrze rozumieją związek pomiędzy darmowymi treściami wysokiej jakości a reklamą, która finansuje ich produkcję. 71% respondentów regionu CEEMEA rozumie, że reklama i sponsorzy finansują dostępność treści w telewizji, i zgadza się z twierdzeniem, że bez reklamy ucierpiałaby ich jakość. W Polsce wskaźnik ten wynosi 66%.

W świecie mediów, w którym konsument może wybierać swobodnie jak, gdzie i kiedy odda się multimedialnej rozrywce, zaufanie do kanału ma szczególne znaczenie. Widownia w krajach CEEMEA przywiązuje wagę do wyboru treści – prawie 60% konsumentów z tego regionu potwierdza, że wybór kanału w dużej mierze decyduje o jakości otrzymywanych treści (w Polsce jest to blisko połowa widzów). Efekt aureoli rozciąga się również na relację pomiędzy ofertą programową a reklamami - konsumenci dostrzegają, że reklama na kanałach, którym ufają, ma na nich większy wpływ.

Widownie w krajach CEEMEA wyrażały również pozytywny stosunek do zmian technologicznych pozwalających na dostęp do żądanych programów i reklam. Już teraz życie z wieloma ekranami sprawia, że ponad połowa badanych kontynuuje dialog z marką na drugim ekranie po zakończeniu emisji reklamy telewizyjnej. Pozwala to na większe zaangażowanie konsumenta niż kiedyś. Współcześni widzowie są również bardziej otwarci na adresowane przekazy reklamowe. Zapowiada to przyszłość, w której spersonalizowane komunikaty będą współistnieć z przekazami w mediach masowych, dzięki jeszcze bardziej zaawansowanym powiązaniom między pierwszym a drugim ekranem.

fot. lolloj - Fotolia.com

Reklama telewizyjna nadal odgrywa kluczową rolę

W Polsce 52,6% widzów ogląda telewizję przynajmniej 3 godziny dziennie, a 16% - ponad 5 godzin dziennie.


„W wieloekranowej rzeczywistości telewizja to wciąż medium dominujące. Postęp technologiczny miał wpływ na sposób konsumpcji mediów, jednak znaczenie marki kanału telewizyjnego pod wieloma względami wzrosło. Dzieje się tak, ponieważ widzowie potrzebują zaufanego doradcy, który ułatwi im wybór spośród wielu dostępnych treści. Widzowie dobrze rozumieją również związek pomiędzy reklamą a finansowaniem treści, są otwarci na nowe formy reklamy. Jest wiele powodów, by z nadzieją patrzeć na przyszłość reklamy telewizyjnej.” – podkreśla Dorota Żurkowska-Bytner, Vice-President, Ad Sales Development w Discovery Networks CEEMEA

Główne wnioski raportu:
Reklama telewizyjna działa
  • Ponad 50% konsumentów z krajów CEEMEA ogląda telewizję przez co najmniej 3 godziny dziennie, a jeden na sześciu ogląda ją przez ponad 5 godzin dziennie. W Polsce 52,6% widzów ogląda telewizję przynajmniej 3 godziny dziennie, a 16% - ponad 5 godzin dziennie.
  • 71% widzów w badanym regionie zgadza się z twierdzeniem, że jakość telewizji ucierpiałaby bez reklamy, w Polsce wskaźnik ten wynosi 66%.
  • Trzech na dziesięciu respondentów potwierdza, że sponsoring sprawia, iż chętniej kupują daną markę.

 

1 2

następna

oprac. : Aleksandra Baranowska-Skimina / eGospodarka.pl eGospodarka.pl

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: