Celebryci nie zachęcają do zakupów
2015-03-05 10:04
Reklama telewizyjna © beeboys - Fotolia.com
Przeczytaj także: Jak reklamować ośrodek wypoczynkowy lub hotel?
Celem badania „Content Marketing 2014” była analiza stosunku internautów do różnych form promocji, z którymi można spotkać się w Internecie, a zwłaszcza do tzw. marketingu treści (content marketingu).Skąd kupujący czerpią informacje o produktach i markach? Jakie treści najsilniej na nich oddziaływują? Czy działają na nich celebryci zatrudnieni przez marki? Co decyduje o wyborze tego a nie innego produktu? Co jest ważniejsze dla internauty w treściach komercyjnych dostępnych w Internecie - humor i dowcip, czy fajna muzyka, a może coś całkiem innego – np. pojawienie się wzmianek dotyczących miejscowości, w której mieszka badany? To niektóre z pytań, na które odpowiedzi poszukiwali autorzy raportu.
Badanie zrealizowano za pomocą ankiet internetowych na reprezentatywnej próbie liczącej 509 osób.
Główne wyniki badania:
- Tradycyjna reklama telewizyjna pozostaje wciąż najpopularniejszym źródłem informacji o nowych produktach i markach wśród internautów. Swoją wiedzę na temat produktów i marek głównie z telewizji czerpie aż 68 proc. internautów (19 proc. wskazało, że robi to „bardzo często”, 49 proc. -„często”). W drugiej kolejności jako źródło takiej wiedzy wskazywane są banerowe kampanie internetowe (50 proc., odpowiednio - 9 proc. „bardzo często” i 41 proc. „często”), a w trzeciej – rozmowy ze znajomymi i rodziną ( 49 proc. – odpowiednio 9 proc. i 40 proc.). Ale już ok. 1/3 internautów czerpie tę wiedzę z materiałów wideo, czy konkursów organizowanych przez marki i tym podobnych działań, określanych jako „content marketing” (działania, które polegają na dostarczaniu ciekawych treści i rozrywki przez marki konsumentom).
- Udział marki w nowoczesnych formach kontaktu z odbiorcą - konkursach, testach produktów czy opiniach konsumenckich - jest zdecydowanie rzadziej dostrzegany przez konsumentów internautów, jednak z drugiej strony to właśnie te działania okazują się być wiarygodnymi dla internautów, jak również realnie wpływają na ich decyzje zakupowe.
- Nowoczesne formy komunikacji marki z konsumentem - konkursy z nagrodami, wpisy na blogu oraz materiały video – są atrakcyjne dla młodszych osób, w wieku 15-24 oraz 25-34 lata. Starszych internautów, powyżej 55. roku życia, bardziej przyciągają wypowiedzi ekspertów.
- Duży wpływ na decyzje podejmowane przez internautów mają opinie innych. Przed zakupem internauci radzą się nie tylko najbliższych, ale i osób, które mają już doświadczenia w korzystaniu z danego produktu czy marki. Chętnie sprawdzają też fora internetowe, specjalistyczne witryny oraz serwisy opinii, co wynika z potrzeby poznania dokładnego i rzetelnego opisu produktu oraz korzyści i niedogodności w codziennym użytkowaniem.
fot. mat. prasowe
Co przyciąga Twoją uwagę, kiedy przeglądasz treści w Internecie?
fot. mat. prasowe
Na ile podobają ci się elementy wykorzystywane przez marki w publikowanych przez nie treściach?
oprac. : Aleksandra Baranowska-Skimina / eGospodarka.pl
Przeczytaj także
-
5 błędów, które mogą pogrążyć twój artykuł natywny
-
Jak pisać i publikować artykuły sponsorowane. 6 najczęściej popełnianych błędów
-
Reklama natywna - 5 najważniejszych zalet
-
Artykuł sponsorowany vs natywny. 8 różnic, które wpływają na skuteczność publikacji
-
Remarketing - jak skutecznie podążać za klientem
-
Jak reklamują się małe firmy?
-
Skuteczny artykuł sponsorowany - jak napisać i gdzie publikować?
-
Artykuł natywny, czyli jaki? Jak napisać dobry artykuł natywny?
-
Content marketing - co to jest i od czego zacząć?
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)