Celebryci nie zachęcają do zakupów
2015-03-05 10:04
Przeczytaj także: Jak reklamować ośrodek wypoczynkowy lub hotel?
- Mimo że internautom podoba się humor i muzyka w materiałach promocyjnych marki, to nie postrzegają tych elementów jako kluczowe w tworzeniu wizerunku marki oraz przy podejmowaniu decyzji o zakupie. Internauci zdają się podchodzić do zakupów dość praktycznie, nie zważając na reklamujących produkty celebrytów czy blogerów.
- Osoby, które korzystają jednocześnie z kilku serwisów społecznościowych (a nie tylko z jednego) są bardziej otwarte na treści związane z markami, zarówno te profesjonalne i dotyczące stricte oferty i produktu, jak i wizerunkowe oraz te związane z zabawą i rozrywką. Tacy internauci (właściciele kont w wielu serwisach społecznościowych) chętniej oglądają atrakcyjne zdjęcia, biorą udział w konkursach, czytają blogi itp.
- W treściach publikowanych przez marki w internecie konsumenci najbardziej cenią sobie „humor i dowcip”. Drugie miejsce zajmuje „fajna muzyka”, a trzecie „pojawienie się mojej miejscowości”. Przy czym humor i dowcip oraz muzyka bardziej podobają się internautom najmłodszym oraz mieszkającym w najmniejszych miejscowościach. Pojawienie się miejscowości w przekazie reklamowym za atrakcyjne uważają internauci pochodzący z miejscowości poniżej 20 tys. oraz od 100 – 500 tys. mieszkańców. Najstarsi internauci, częściej niż inni, cenią sobie eksperckie wypowiedzi w materiałach o marce.
- Co ciekawe - niewielką siłę oddziaływania na konsumentów-internautów mają celebryci. Na przykład na pytanie „Jakie treści w internecie wpływają na Twoją decyzję o zakupie produktu lub usługi?” aż 64 proc. ankietowanych wskazuje na rekomendacje innych internautów (a więc np. opinie na forach), 52 proc. na treści eksperckie rekomendujące dany produkt (recenzje, artykuły w mediach), a tymczasem tylko 6 proc. zwraca uwagę na celebrytę polecającego dany produkt. Podobnie sytuacja wygląda, gdy przyjrzymy się odpowiedziom na pytanie o wpływ celebrytów w reklamie marki na jej wizerunek.
fot. mat. prasowe
Jakie treści wpływają na zakup produktów i usług?
fot. mat. prasowe
Jakie treści wpływają pozytywnie na wizerunek marki w twoich oczach?
O metodologii badania
Badanie Content Marketing Polska 2014 w postaci ankiet online (CAWI) zrealizowała na zlecenie Digital One i PBI firma Ogólnopolski Panel Badawczy Ariadna. W badaniu wzięło udział 509 osób powyżej 15 roku życia (liczba pełnych wywiadów), co oznacza iż maksymalny błąd pomiaru wynosi +/- 4.3% (przy poziomie ufności 95%). Wywiady przeprowadzono w dniach 13-17 grudnia 2014 roku. Przebadana próba jest reprezentatywna dla internautów pod względem cech społeczno-demograficznych. Próba została dobrana pod względem płci i wieku oraz wielkości miejscowości na podstawie danych z badania Net Track SMG/KRC. Ze względu na to, iż badanie realizowano na próbie internautów, wnioskowanie należy ograniczać do tej właśnie grupy.
1 2
oprac. : Aleksandra Baranowska-Skimina / eGospodarka.pl
Przeczytaj także
-
5 błędów, które mogą pogrążyć twój artykuł natywny
-
Jak pisać i publikować artykuły sponsorowane. 6 najczęściej popełnianych błędów
-
Reklama natywna - 5 najważniejszych zalet
-
Artykuł sponsorowany vs natywny. 8 różnic, które wpływają na skuteczność publikacji
-
Remarketing - jak skutecznie podążać za klientem
-
Jak reklamują się małe firmy?
-
Skuteczny artykuł sponsorowany - jak napisać i gdzie publikować?
-
Artykuł natywny, czyli jaki? Jak napisać dobry artykuł natywny?
-
Content marketing - co to jest i od czego zacząć?
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)