eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › Celebryci nie zachęcają do zakupów

Celebryci nie zachęcają do zakupów

2015-03-05 10:04

Przeczytaj także: Jak reklamować ośrodek wypoczynkowy lub hotel?


  • Mimo że internautom podoba się humor i muzyka w materiałach promocyjnych marki, to nie postrzegają tych elementów jako kluczowe w tworzeniu wizerunku marki oraz przy podejmowaniu decyzji o zakupie. Internauci zdają się podchodzić do zakupów dość praktycznie, nie zważając na reklamujących produkty celebrytów czy blogerów.
  • Osoby, które korzystają jednocześnie z kilku serwisów społecznościowych (a nie tylko z jednego) są bardziej otwarte na treści związane z markami, zarówno te profesjonalne i dotyczące stricte oferty i produktu, jak i wizerunkowe oraz te związane z zabawą i rozrywką. Tacy internauci (właściciele kont w wielu serwisach społecznościowych) chętniej oglądają atrakcyjne zdjęcia, biorą udział w konkursach, czytają blogi itp.
  • W treściach publikowanych przez marki w internecie konsumenci najbardziej cenią sobie „humor i dowcip”. Drugie miejsce zajmuje „fajna muzyka”, a trzecie „pojawienie się mojej miejscowości”. Przy czym humor i dowcip oraz muzyka bardziej podobają się internautom najmłodszym oraz mieszkającym w najmniejszych miejscowościach. Pojawienie się miejscowości w przekazie reklamowym za atrakcyjne uważają internauci pochodzący z miejscowości poniżej 20 tys. oraz od 100 – 500 tys. mieszkańców. Najstarsi internauci, częściej niż inni, cenią sobie eksperckie wypowiedzi w materiałach o marce.
  • Co ciekawe - niewielką siłę oddziaływania na konsumentów-internautów mają celebryci. Na przykład na pytanie „Jakie treści w internecie wpływają na Twoją decyzję o zakupie produktu lub usługi?” aż 64 proc. ankietowanych wskazuje na rekomendacje innych internautów (a więc np. opinie na forach), 52 proc. na treści eksperckie rekomendujące dany produkt (recenzje, artykuły w mediach), a tymczasem tylko 6 proc. zwraca uwagę na celebrytę polecającego dany produkt. Podobnie sytuacja wygląda, gdy przyjrzymy się odpowiedziom na pytanie o wpływ celebrytów w reklamie marki na jej wizerunek.

fot. mat. prasowe

Jakie treści wpływają na zakup produktów i usług?

Największy wpływ na decyzje zakupowe mają rekomendacje innych internautów.

fot. mat. prasowe

Jakie treści wpływają pozytywnie na wizerunek marki w twoich oczach?

Największe przełożenie na pozytywny wizerunek marki mają rzetelne i dokładne opisy produktów.


O metodologii badania
Badanie Content Marketing Polska 2014 w postaci ankiet online (CAWI) zrealizowała na zlecenie Digital One i PBI firma Ogólnopolski Panel Badawczy Ariadna. W badaniu wzięło udział 509 osób powyżej 15 roku życia (liczba pełnych wywiadów), co oznacza iż maksymalny błąd pomiaru wynosi +/- 4.3% (przy poziomie ufności 95%). Wywiady przeprowadzono w dniach 13-17 grudnia 2014 roku. Przebadana próba jest reprezentatywna dla internautów pod względem cech społeczno-demograficznych. Próba została dobrana pod względem płci i wieku oraz wielkości miejscowości na podstawie danych z badania Net Track SMG/KRC. Ze względu na to, iż badanie realizowano na próbie internautów, wnioskowanie należy ograniczać do tej właśnie grupy.

poprzednia  

1 2

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: