-
Młodzi Polacy na zakupach. Jak i gdzie kupują?
... ich pewne, specyficzne zachowania. Co najbardziej determinuje zakupy młodych Polaków? Decyzje zakupowe Polaków, którzy dopiero wchodzą w dorosłość, w największym stopniu determinowane ... doświadczenia zakupowe (niemal 17%). Jak młodzi Polacy wybierają sklep? Młode osoby przy wyborze konkretnego sklepu rzadziej niż inne grupy konsumentów, kierują ...
-
Dlaczego pandemia to dobry czas na budowę customer experience?
... decyzje zakupowe najlepiej byłoby podejmować wyłącznie na podstawie racjonalnych przemyśleń, to ... konsumentów na świecie czuje się bezpiecznie dzięki nowym środkom ostrożności, które widzą w sklepach, 49% konsumentów na świecie – a 60% konsumentów w USA – wciąż obawia się zakażenia wirusem podczas zakupów. Ponadto 65% amerykańskich konsumentów, ...
-
Branża motoryzacyjna: najważniejsze trendy
... zwiększa się wrażliwość cenowa konsumentów. To sprawia, że wśród czynników zakupowych spada rola zastosowania alternatywnych technologii paliwowych, takich tak napędy elektryczne czy hybrydowe. Tylko niecała połowa zarządzających z branży uznaje, że jest to kluczowy czynnik wpływający na decyzje konsumentów, podczas gdy w przypadku efektywności ...
-
Sklepy internetowe: jak zwiększyć skuteczność sprzedaży?
... zakupy w jednym sklepie internetowym i chętnie do niego wracają, a w drugim z nich rezygnują? Co wpływa na ich decyzje zakupowe: cena? Jakość obsługi? Szybkość dostawy? Portal KodyRabatowe.pl zbadał przyzwyczajenia konsumentów. Wyniki odpowiadają na pytanie: jak zachęcić klienta do kupowania właśnie w naszym sklepie? Zakupy w sieci zyskują ...
-
Gastronomia opanowuje galerie handlowe?
... muszą zwracać szczególną uwagę w dobie zmieniających się preferencji zakupowych konsumentów? Na gastronomię. „Każdego roku udział oferty gastronomicznej w powierzchni GLA ... Monopolis w Łodzi. „Różnorodność – to właśnie jej szukają dziś Polacy. Nasze decyzje zakupowe są coraz częściej podyktowane potrzebą chwili, pozytywnym impulsem. Dlatego też ...
-
Prawa konsumenta: łatwiejsze dochodzenie roszczeń
... nasze decyzje zakupowe. Odpowiedzią na nadużycie zaufania i celowe wprowadzanie w błąd konsumentów jest nowe narzędzie, które ułatwi dochodzenie roszczeń - 21 grudnia 2007 r. weszła w życie ustawa o nieuczciwych praktykach rynkowych. Wyniki badań przeprowadzanych przez TNS OBOP na zlecenie Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów nie pozostawiają ...
-
Centra handlowe przyszłości. Jak będzie wyglądał nowy wymiar zakupów?
... muszą zwracać szczególną uwagę w dobie zmieniających się preferencji zakupowych konsumentów i silnej konkurencji ze strony handlu internetowego? Odpowiedzi na to ... Obsługa klienta stanowi istotny czynnik kształtujący zarówno wizerunek marki, jak i decyzje zakupowe klienta. Według danych marki Daymaker, jakość obsługi w Polsce poprawia się średnio ...
-
Zabezpiecz się na Black Friday i Cyber Monday
... 63 mld zł (obecnie wynosi 36-40 mld zł). Czynniki wpływające na decyzje zakupowe. Jak wynika z powyższych statystyk, branża e-commerce wciąż dynamicznie rozwija się w ... zwrotów. Warto również wspomnieć o dwóch efektach, jakie mają wpływ na zachowania konsumentów. Pierwszym z nich jest efekt ROPO. Dotyczy sytuacji, w której internauta najpierw ...
-
ESG w trudnych czasach. Konieczność czy nie?
... na całym świecie nadal zdecydowanie oczekują podejmowania działań w zakresie ESG. Większość konsumentów uważa, że koszty ich wdrażania powinny ponosić rządy i korporacje. Mimo to, ... ich osobistych wysiłków, co przekłada się na podejmowane przez nich decyzje zakupowe. Szczególny wpływ na postrzeganie wyników spółek w zakresie ESG mają kwestie związane ...
-
E-commerce: liczy się cena, a nie ekologia i zrównoważony rozwój?
... pozytywnych, ale i rozsądnych wyborów. I to od cyfrowego biznesu oczekuje, że ten wskaże mu, jakie decyzje zakupowe i codzienne dobrze wpływają na środowisko i są społecznie odpowiedzialne. Tak, tak - zdaniem konsumentów - to na e-biznesie (w podobnym stopniu jak administracji i organizacjach państwowych) spoczywa odpowiedzialność za to, jak ...
-
Meaningful Brands 2019: Nivea i Google znowu na szczycie
... konsumentów (55% na świecie) jest zdania, że to nie rządy czy politycy, ale właśnie marki i firmy mają dziś większe pole do popisu, jeżeli chodzi o zmienianie współczesnego świata na lepsze. Nie jest zatem zaskoczeniem, że dziś decyzje zakupowe ...
-
34% Polaków chce anulować subskrypcje
... tym Polski, coraz mocniej odczuwają presję związaną z rosnącymi kosztami życia, co wpływa na ich decyzje zakupowe. W związku z tym firmy oferujące subskrypcje muszą dostosować swoją ofertę do bardziej wyśrubowanych oczekiwań konsumentów, szczególnie w zakresie personalizacji i wartości dodanej. Tylko wtedy subskrypcje te, mają szansę zostać uznane ...
-
Co napędza sprzedaż samochodów elektrycznych?
... mobilności konsumentów, w tym m.in. na preferowane przez nich środki transportu i decyzje zakupowe. Okazuje się - i nie jest to w zasadzie zaskoczeniem - że już przeszło połowa badanych planuje zakup samochodu elektrycznego. Co przemawia za takim właśnie wyborem? Z tego tekstu dowiesz się m.in.: Jak duży odsetek konsumentów planuje ...
-
Grupa OLX z zarzutami Prezesa UOKiK
... wykorzystywania w nieuczciwy sposób wiedzy na temat zachowań konsumentów w internecie do wpływania na ich decyzje zakupowe. Decyzja Prezesa UOKiK Prezes UOKiK wydał decyzję, w której zobowiązał Grupę OLX do zmiany praktyk. Portal odda klientom pieniądze i poinformuje o tym konsumentów: jeśli konsument odpowie na tę wiadomość, otrzyma zwrot ...
-
Płatności odroczone albo porzucony koszyk w sklepie internetowym
... użytkownicy internetu, a wartość koszyka zakupowego z PayPo wzrasta średnio o 20-40%. Dla współczesnych konsumentów BNPL to sposób finansowania wydatków, ale też narzędzie, które pomaga im zarządzać budżetem i podejmować decyzje zakupowe. Wprowadzenie tej opcji w sklepach, niezależnie od kanału, to kluczowy krok w budowaniu długoterminowych ...
-
Doradca klienta walczy o prestiż
... raczej ciężki kawałek chleba niż bułka z masłem. Doradca klienta jest wizytówką każdego przedsiębiorstwa. To on swoim zachowaniem bezpośrednio wpływa na decyzje zakupowe konsumentów. Według przeprowadzonych badań 40% respondentów przyznało, że pod wpływem pozytywnego zachowania doradcy przekonało się do korzystania z produktów lub usług firmy ...
-
Polska: wydarzenia tygodnia 4/2018
... pożądany produkt wykorzystuje dzieci do pracy w ciężkich warunkach. Dla polskich konsumentów ważniejsze od działań z zakresu odpowiedzialności społecznej są te ograniczające ... Polaków, że mają wpływ na to, jak postępują firmy. Ich decyzje zakupowe są istotnym wyznacznikiem polityki stosowanej nawet w dużych przedsiębiorstwach. Przed nami ...
-
6 kluczowych cech skutecznego marketingu referencyjnego
... usunąć się nieco w cień. Według badań, już 72% konsumentów deklaruje, że decyzje zakupowe podejmuje w oparciu o polecenie oferty przez inną osobę. Z drugiej jednak ... Istotą marketingu referencyjnego, zwanego także marketingiem rekomendacyjnym jest zmotywowanie konsumentów do dzielenia się swoim doświadczeniem. Wdrożenie nie wymaga nakładów finansowych ...
-
OLX z zarzutami Prezesa UOKiK
... konsumentów. Zakwestionowane praktyki to między innymi wprowadzające konsumentów w błąd sortowanie ofert w serwisie oraz iluzoryczna ochrona kupujących w ramach "Pakietu ochronnego". Do UOKiK napływały skargi od konsumentów ... zachowań konsumenckich w internecie do wpływania na ich decyzje zakupowe w nieuczciwy sposób to tzw. dark patterns. Mogą one ...
-
Prawa młodego konsumenta
... zrozumieć cel reklamy, ośmiolatek natomiast podejmuje już w pełni samodzielne decyzje zakupowe. Młodzi konsumenci są jednocześnie szczególnie narażeni na negatywne ... pieniędzy, ponieważ jest nieważna. Obowiązek uzyskania takiej zgody dotyczy również konsumentów, którzy nie ukończyli 18 lat. Zwiększeniu świadomości najmłodszych uczestników rynku ...
-
Najbardziej znane marki w Polsce - Nokia liderem
... Consumers in the Post-Recession World" [Wychodząc poza zaufanie – jak budować zaangażowanie konsumentów po recesji]. W 22 badanych krajach okazało się, że marka mająca ... , Global BrandZ Director. „Konsumenci mają poczucie, że muszą lepiej uzasadniać swoje decyzje zakupowe. Ze względu na świeże jeszcze wspomnienie o niepewnych czasach ludzie wyżej ...
-
Dobra konsumpcyjne: największe firmy 2015
... zaufania”, która wytworzyła się między klientami, a sprzedawcami. „Okazuje się, że z zaufaniem ściśle wiąże się poczucie bezpieczeństwa, które także wpływa na decyzje zakupowe konsumentów. Aż 80 proc. osób jest bardziej skłonnych do zakupów, jeśli wierzą, że ich dane powierzone producentom i sprzedawcom są należycie chronione ...
-
Zrównoważony rozwój w handlu. Co sądzą konsumenci?
... kontekstach. Nie jest zatem zaskoczeniem, że zaczyna on w dużym stopniu determinować zachowania konsumentów. Potwierdzeniem tego jest analiza przeprowadzona przez Inquiry, z której wynika, że 6 na 10 polskich kupujących podejmuje swoje decyzje zakupowe, bazując m.in. na swojej wiedzy odnośnie działań proekologicznych danej firmy. Do jakich ...
-
Marketing offline wpływa na zachowanie online
Marketing offline motywuje konsumentów do poszukiwania informacji o produkcie w sieci i wpływa na ich decyzje zakupowe. W badaniu JupiterResearch 67 proc. respondentów do poszukiwania w sieci informacji o produkcie lub usłudze zachęciły kanały offline. 39 proc. spośród tych osób ...
-
Jakie kampanie reklamowe dla seniorów?
... się z produktem czy usługą poprzez osobę występującą w reklamie. Być może decyzje zakupowe u mężczyzn działają nieco sprawniej, dlatego też nie potrzebują oni ... szczególności wykorzystanie w reklamach wizerunku rodziny oraz samego seniora mocno oddziałuje na konsumentów z grupy 65+. Wykorzystany jest w tym przypadku argument potwierdzenia, który ...
-
Polacy mają zaufanie do banków
... Światowego Badania Klientów Banków Detalicznych przeprowadzonego przez firmę doradczą Ernst & Young. Zdaniem konsumentów w polskich bankach wciąż "kuleje" obsługa klienta. 39% klientów banków w ... & Young pokazało także kto jest w stanie wywierać największy wpływ na decyzje zakupowe klientów banków detalicznych. Na pytanie o to, z jakich źródeł Polacy ...
-
Media społecznościowe bez znaczenia dla e-commerce?
... zakupów dokonywanych przez smartfony. Raport podkreśla, że Internet stał się obecnie najważniejszym kanałem wpływającym na decyzje zakupowe (wyprzedzając wszystkie inne kanały, w tym także tradycyjne sklepy), a 75% konsumentów ocenia, że jest ważny, lub bardzo ważny w procesie zbierania informacji przed dokonaniem zakupu. Media społecznościowe ...
-
Najpierw lajk, a potem pieniądze. Jak kupuje pokolenie Y?
... in., że Millennialsi, aby kupić jakiś produkt, muszą go najpierw polubić, a ich decyzje zakupowe często podyktowane są emocjami. To zupełnie inne podejście niż to, które ... jemu dedykowany. Niestety, nie wszystkie marki rozumieją potrzeby nowego typu konsumentów. Ich zbadanie i określenie realnych problemów, zarówno wewnątrz organizacji jak i w ...
-
Pośrednictwo finansowe: wyniki ZFPF I kw. 2021
... najbliższych kwartałach. Dominik Skrzycki, Wiceprezes Zarządu ZFPF, mFinanse: – Nasze przewidywania dotyczące negatywnego wpływu pandemii i wprowadzonych obostrzeń na handel i decyzje zakupowe konsumentów, a tym samym na zainteresowanie kredytami gotówkowymi, okazały się celne. Jeżeli chodzi o sprzedaż produktów tej kategorii przez firmy zrzeszone ...
-
Media społecznościowe: coraz więcej zakupów na Instagramie i TikToku
... sprzedaje Naturalną rolą mediów społecznościowych stało się także wpływanie na decyzje zakupowe konsumentów. 43 proc. Polaków przyznaje, że choć raz kupiło coś na Instagramie, ... sami – wyjaśnia Karina Hertel, Partner Zarządzający BrandLift. TikTok przyciąga nowych konsumentów Dziś oprócz Instagrama głównym medium dla branży influencerskiej stał się ...
-
Rynek mieszkaniowy wyhamowuje?
... o 13% więcej niż przed rokiem. Istotne ograniczenia nowych inwestycji, restrykcyjna polityka kredytowa banków oraz brak dopłat rządowych wpłyną na decyzje zakupowe konsumentów, którzy odłożą w czasie zakup nowego mieszkania. Dodatkowo pogarszająca się sytuacja gospodarcza kraju i stagnacja dochodów znajdą odzwierciedlenie w istotnym wyhamowaniu na ...
-
Sprzedaż nowych samochodów I-VIII 2014
... , prezes Exact Systems i ekspert Polskiej Izby Motoryzacji. Na razie też nie widać dużego wpływu konfliktu za naszą wschodnią granicą na decyzje zakupowe konsumentów i firm. Polacy korzystają z nowych ofert i rabatów, które przygotowują producenci i dilerzy samochodowi – dodaje Gos. Europa rośnie, ale nie wszędzie Sierpień był ...
-
E-mail marketing w branżach B2B i B2C. Podobieństwa i różnice
... praktyk, które okazały się skuteczne w komunikacji skierowanej do konsumentów, rzadko przynosi taki sam skutek. Dlaczego? Strategie marketingowe dla sektora ... jednak ścieżki, które prowadzą do ich osiągnięcia. Proces podejmowania decyzji W sektorze B2C decyzje zakupowe są często podejmowane pod wpływem emocji. Klienci częściej kierują się sercem ...
-
Firmy rodzinne, czyli biznes nie tylko dla pieniędzy
... oraz komfort, i to właśnie firmy rodzinne postrzegamy jako miejsca pracy, w których te warunki będą spełnione. Czy rodzinność firmy wpływa na decyzje zakupowe konsumentów? Jednak nie da się zupełnie pominąć aspektu finansowego. W raporcie pojawia się pytanie o gotowość Polaków do zapłacenia więcej za produkt ze ...
-
Strategia marketingowa firmy z branży kulinarnej. Jak zmaksymalizować efekty?
... jest aktualne? Obecnie konsumenci opierają swoje decyzje zakupowe na wielu zmiennych. Nie zawsze kierując się "żołądkiem". W jaki sposób zatem zaplanować ... z realizacją profesjonalnej sesji zdjęciowej. Fotografia żywności może odwoływać się do emocji konsumentów, zatrzymując ich przy naszym produkcie i obiecując ucztę dla zmysłów. Co więcej, w ...