Najbardziej znane marki w Polsce - Nokia liderem
2010-02-26 09:53

© fot. mat. prasowe
Przeczytaj także: Ranking najcenniejszych marek 2009
Nowe wyniki badań konsumenckich opublikowane przez firmę Millward Brown wskazują, że głównymi składnikami sukcesu marki są: zaufanie i gotowość do zarekomendowania marki (TrustR od angielskich słów trust i recommendation). W Polsce najwyższy wynik na tym wskaźniku uzyskała marka Nokia.Omawiane badanie zawiera także wnioski z analiz firmy The Futures Company. Wyniki badań i analiz zostały zebrane w nowym raporcie zatytułowanym "Beyond Trust: Engaging Consumers in the Post-Recession World" [Wychodząc poza zaufanie – jak budować zaangażowanie konsumentów po recesji]. W 22 badanych krajach okazało się, że marka mająca najwyższy wskaźnik TrustR była kupowana niemal siedem razy częściej, a jej więź z konsumentem była dziesięć razy silniejsza niż wartości średnie.
TrustR to nowy wskaźnik wspomagający zrozumienie i wzmacnianie więzi między konsumentem i marką. Jest on obliczany na podstawie odpowiedzi konsumentów na pytania: „Na ile wiarygodna jest ta marka?” oraz „Czy był(a)by Pan(i) skłonny(a) zarekomendować tę markę?” Wyniki są przedstawiane w postaci indeksów i wspólnie tworzą złożony wskaźnik TrustR. Średni wynik wynosi 100, a wszystko, co przekracza poziom 105, można uznać za korzystne dla marki. W Polsce czołówka marek w rankingu TrustR przedstawia się następująco:
fot. mat. prasowe
Informacje o badaniu
Analiza TrustR bazuje na BrandZ – największym na świecie badaniu konsumenckim dotyczącym wartości marek. Badanie BrandZ jest realizowane od 12 lat przez Millward Brown w imieniu WPP. Baza danych BrandZ zawiera informacje na temat tysięcy marek w ponad 30 krajach, a w jej skład wchodzi ponad milion pogłębionych wywiadów konsumenckich.
![Apple najcenniejszą marką świata 2025 [© Anna z Pixabay] Apple najcenniejszą marką świata 2025](https://s3.egospodarka.pl/grafika2/najlepsza-marka/Apple-najcenniejsza-marka-swiata-2025-266683-150x100crop.jpg)
oprac. : Regina Anam / eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Najnowsze w dziale Wiadomości
-
Nie tylko cena. Co naprawdę przyciąga klientów i buduje ich lojalność?
-
DeepSeek zagrożeniem dla prywatności? Europa blokuje chińską aplikację AI, Polska czeka, eksperci ostrzegają
-
Złośliwe PDF-y: Jak cyberprzestępcy wykorzystują popularny format do phishingu?
-
Eksport UE bez USA? Unia ma remedium na rosnące cła