eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plTematy › reklamacja
  • Reklamacja konsumencka. Przedsiębiorco, masz 14 dni na odpowiedź

    Reklamacja konsumencka. Przedsiębiorco, masz 14 dni na odpowiedź

    10:23 20.02.2024

    ... dla niego bardzo bolesny. Z tego tekstu dowiesz się m.in.: Co to jest reklamacja? Kiedy reklamację uznaje się za złożoną? Co powinien zrobić sprzedawca w odpowiedzi ... powyżej, informacje, zawierała jakiekolwiek materiały dowodowe typu zdjęcie czy paragon. Kiedy reklamacja jest złożona? Tutaj stosuje się zasady Kodeksu cywilnego: ważna jest chwila, w ... WIĘCEJ

    Tematy: reklamacja, reklamacje, reklamacja towaru, prawo do reklamacji
  • Reklamacje w transporcie drogowym - kiedy można je składać?

    Reklamacje w transporcie drogowym - kiedy można je składać?

    12:08 21.12.2023

    ... wyśle wezwanie do zapłaty z tytułu przewozu. W takiej sytuacji czas zaczyna się liczyć od dnia otrzymania dokumentu – zwraca uwagę Mateusz Pernak. Reklamacja a przewozy międzynarodowe W przypadku transportu międzynarodowego, odpowiednich regulacji na temat reklamacji należy szukać w Konwencji CMR. Zgodnie z nią, przewożony towar musi zostać ... WIĘCEJ

    Tematy: transport, transport drogowy, firmy transportowe, branża transportowa
  • 10 porad od Mikołaja na zakupy świąteczne

    10 porad od Mikołaja na zakupy świąteczne

    00:44 17.12.2023

    Z okazji świąt Bożego Narodzenia chętnie obdarowujemy swoich bliskich i przyjaciół prezentami. Na ich zakup zostało już niewiele czasu, dlatego Europejskie Centrum Konsumenckie przygotowało 10 porad dla wszystkich pomocników Świętego Mikołaja. Jak bezpiecznie kupować prezenty świąteczne? Jak chronić swoje prawa konsumenckie? Z tego tekstu dowiesz ... WIĘCEJ

    Tematy: zakupy, zakupy świąteczne, zakupy online, promocje
  • Nietrafiony prezent świąteczny a prawo do reklamacji i zwrotu

    Nietrafiony prezent świąteczny a prawo do reklamacji i zwrotu

    10:24 12.12.2023

    Grudzień to czas wzmożonego ruchu w galeriach handlowych i większej aktywności klientów na stronach sklepów internetowych. Święta Bożego Narodzenia są doskonałą okazją do obdarowywania najbliższych upominkami. Jednak co zrobić z prezentem uszkodzonym lub nietrafionym? W tym kontekście warto przypomnieć nowe zasady reklamacji konsumenckiej po ... WIĘCEJ

    Tematy: nietrafiony prezent, prezenty świąteczne, zwrot towaru, zakupy przez internet
  • 7 porad, jak nie wpaść w zakupowe pułapki w Black Friday

    7 porad, jak nie wpaść w zakupowe pułapki w Black Friday

    11:16 23.11.2023

    Black Friday, Black Week, Cyber Monday... W te dni ogarnia nas zakupowe szaleństwo. Poszukując jak najatrakcyjniejszych cen możemy jednak wpaść w niejedną pułapkę. Europejskie Centrum Konsumenckie przygotowało 7 porad dla kupujących i przypomina o przysługujących konsumentom prawach. Punkt odniesienia – najniższa cena z 30 dni przed obniżką Od ... WIĘCEJ

    Tematy: Black Friday, Black Weeks, Cyber Monday, ceny
  • Black Friday: tak musi być zaprezentowana cena

    Black Friday: tak musi być zaprezentowana cena

    12:00 20.11.2023

    24 listopada przypada tegoroczny Black Friday. Jednak już teraz sklepy proponują różnego rodzaju akcje promocyjne w ramach Black Weeks. Z tej okazji UOKiK przypomina, w jaki sposób zgodnie z obowiązującymi przepisami powinna być prezentowana okazja cenowa. Jak możemy rozpoznać, czy promocja jest rzeczywiście dla nas korzystna? W 2023 roku ... WIĘCEJ

    Tematy: Black Friday, Cyber Monday, Black Week, ceny
  • Do czego uprawnia legitymacja w świetle prawa przewozowego?

    Do czego uprawnia legitymacja w świetle prawa przewozowego?

    00:55 29.07.2023

    Legitymację kojarzymy z dokumentem, który potwierdza naszą przynależność do konkretnej grupy, na przykład uczniów czy pracowników firmy. To słowo ma jednak również inne znaczenie. Legitymacja to inaczej prawo do wykonywania pewnych czynności - i właśnie w takim znaczeniu występuje w prawie przewozowym. Legitymacja może wynikać z dokumentów, takich ... WIĘCEJ

    Tematy: legitymacja, prawo przewozowe, zlecenie przewozu, list przewozowy
  • Nowe obowiązki sklepów on-line: dyrektywa cyfrowa

    Nowe obowiązki sklepów on-line: dyrektywa cyfrowa

    00:20 30.05.2023

    W dzisiejszym artykule cyklu nowych obowiązków sprzedawców branży e – commerce chcemy omówić największe zmiany, jakie na polskim rynku wprowadziła implementacja dyrektywy cyfrowej, która obok omówionych w poprzednich artykułach dyrektywy Omnibus i dyrektywy towarowej, tworzy trzon nowych porządków na linii sprzedawca - konsument i wprowadza szereg ... WIĘCEJ

    Tematy: dyrektywa cyfrowa, dyrektywa towarowa, Omnibus, e-commerce
  • Nowe obowiązki sklepów on-line. Jaki jest stan implementacji dyrektywy towarowej?

    Nowe obowiązki sklepów on-line. Jaki jest stan implementacji dyrektywy towarowej?

    09:02 11.04.2023

    W dzisiejszym artykule cyklu nowych obowiązków sprzedawców branży e-commerce będziemy omawiać stan implementacji oraz największe zmiany, jakie na polskim rynku wprowadziła implementacja dyrektywy towarowej, która obok dyrektywy cyfrowej i omówionej w poprzednim artykule dyrektywy Omnibus, tworzy trzon nowych porządków na linii sprzedawca - ... WIĘCEJ

    Tematy: dyrektywa towarowa, Omnibus, e-commerce, e-sklepy
  • Nowe obowiązki sklepów on-line. Jaki jest stan implementacji dyrektywy Omnibus?

    Nowe obowiązki sklepów on-line. Jaki jest stan implementacji dyrektywy Omnibus?

    00:44 26.03.2023

    Dyrektywa Omnibus, towarowa i cyfrowa wprowadzają na polski rynek e-commerce sporo nowości i obowiązków ze strony sprzedawców oferujących swoje towary on-line. Implementacja trzech dyrektyw unijnych do polskiego porządku prawnego trwała trochę dłużej niż oczekiwała tego Unia Europejska, ale od 1 stycznia 2023 r. również w Polsce obowiązują nowe ... WIĘCEJ

    Tematy: Omnibus, e-commerce, e-sklepy, sklepy internetowe
  • Uzgodnienie na mailu, nie w umowie - czy są wiążące?

    Uzgodnienie na mailu, nie w umowie - czy są wiążące?

    14:24 27.11.2020 PORADA

    Witam, Jestem klientem firmy transportowej (pośrednik GLS). Na początku działalności uzgodniliśmy (nie ma tego w umowie, ale mam wiadomość mailową z takimi ustaleniami), że jeśli paczka dotrze do mojego klienta uszkodzona, to nie będę obciążana za koszt wysyłki takiej paczki ... WIĘCEJ

    Tematy: umowa przewozu towarów, usługi transportowe, umowa transportowa, usługi kurierskie
  • Niedotrzymanie terminu realizacji dostarczenia mebli

    Niedotrzymanie terminu realizacji dostarczenia mebli

    12:12 26.03.2020 PORADA

    Witam, w skrócie, zamówiłem w pewnym sklepie meble na kwotę 3000 zł, wpłacając zaliczkę w wysokości 1500 zł. Termin realizacji był określony na początek lutego, a meble dopiero co przyjechały do sklepu. Nie udało mi się porozumieć ze sklepem ani w formie dialogu, ani przez BOK co ... WIĘCEJ

    Tematy: reklamacja, zwrot zaliczki, prawo do reklamacji, dochodzenie roszczeń
  • Zwrot towaru - sprzedawca nie chce zwrócić pieniędzy

    Zwrot towaru - sprzedawca nie chce zwrócić pieniędzy

    10:29 14.10.2019 PORADA

    Dzień dobry, kupiłam poprzez allegro cześć do samochodu, która jak zapewniał sprzedawca jest sprawna. Po jej otrzymaniu okazało się że jednak jest nie sprawna. Poinformowała o tym sprzedającego, który zgodził się na zwrot. Paczkę wysłałam firma kurierska. Tydzień po dostarczeniu ... WIĘCEJ

    Tematy: zwrot towaru, zwrot pieniędzy, reklamacja, postępowanie reklamacyjne
  • Usługa naprawy Digital Care, Play 360

    Usługa naprawy Digital Care, Play 360

    18:56 03.10.2019 PORADA

    Dzień dobry, w dniu 25.05.2019 podpisałem umowę z firmą Play na abonament wraz z telefonem oraz usługę tzw. Play360, w której m.in. jest uwzględniona naprawa urządzenia. Regulamin jest dostępny na stronie firmy Play pod adresem https://www.naprawaplay.pl/regulaminy Mojej osoby ... WIĘCEJ

    Tematy: reklamacja, postępowanie reklamacyjne, dochodzenie roszczeń, prawa konsumenta
  • Powrót kasy za przewalutowanie przy zwrocie (refund)

    Powrót kasy za przewalutowanie przy zwrocie (refund)

    22:33 30.05.2019 PORADA

    Mam pytanie odnośnie przewalutowania. Opłaciłam na ebayu 875 USD (opłata poszła) z karty debetowej Aliora rachunek w PLN. Wyszła mi kasa 3583 złotych, minęło 4 tygodnie i sprzedawca powrócił mi kasę, więc bank na 875 USD zaliczył do mnie tylko 3120 złotych. Napisałam do Aliora ... WIĘCEJ

    Tematy: przewalutowanie, kursy walut, USD, Aliror
  • Usuwanie wad fabrycznych po okresie gwarancyjnym

    Usuwanie wad fabrycznych po okresie gwarancyjnym

    19:43 18.12.2018 PORADA

    Jestem właścicielem samochodu Kia Ceed z 2014 r. (gwarancja na 7 lat lub 150 000 km przebiegu). W momencie zakupu auto miało przejechane 144 tys. km, auto było serwisowane przez pierwszego właściciela zgodnie z zapisami w gwarancji oraz był wykonany przegląd przedzakupowy w serwisie, które ... WIĘCEJ

    Tematy: naprawa wady fabrycznej, wada fabryczna, okres gwarancyjny, reklamacja
  • Umowa zawarta poza lokalem

    Umowa zawarta poza lokalem

    12:23 14.11.2018 PORADA

    W lipcu mojego tatę odwiedził w domu przedstawiciel firmy telekomunikacyjnej i nakłonił do podpisania umowy o świadczenie usług - abonament telefoniczny, router internet, zapewniając, że dzięki temu będzie płacił niższe rachunki. Wszystkie te usługi świadczone są przez inną firmę ... WIĘCEJ

    Tematy: abonament telefoniczny, podpisanie umowy, odstąpienie umowy, niezgodność towaru z umową
  • Okulary na gwarancji

    Okulary na gwarancji

    13:43 09.11.2018 PORADA

    Trzy miesiące temu kupiłam okulary firmy Hugo Boss. Otrzymałam na nie dożywotnią gwarancję. W trakcie użytkowania uległam wypadkowi. W okularach odłamał się zausznik. Oddałam do naprawy, za którą chciałam zapłacić. Naprawa miała polegać na wymianie zausznika. Po miesiącu optyk ... WIĘCEJ

    Tematy: reklamacja, prawo do reklamacji, gwarancja, dożywotnia gwarancja
  • Zaginiony przelew zagraniczny

    Zaginiony przelew zagraniczny

    16:52 10.10.2018 PORADA

    Witam, zależy mi na poradzie w sprawie przelewu zagranicznego. Dnia 5.09.2018 dokonałam transakcji na konto zagraniczne w oddziale PKO BP. Dnia 7.09.2018 złożyłam wniosek o zamknięcie rachunku bankowego (miesięczny okres wypowiedzenia, rachunek został zamknięty w poniedziałek, mieszkam ... WIĘCEJ

    Tematy: przelew zagraniczny, potwierdzenie transakcji, wniosek o zamknięcie rachunku bankowego, zamknięcie rachunku bankowego
  • Odszkodowanie za nienależyte wykonanie umowy zawartej na odległość

    Odszkodowanie za nienależyte wykonanie umowy zawartej na odległość

    01:45 09.09.2018 PORADA

    Kupiłem przedmiot na znanym ogolnopolskim portalu z dostawą własną sprzedającego (nie kurierem). W rażący sposób naruszył zasadę swojego regulaminu, dotycząca tej właśnie dostawy, ponieważ nie dostarczył towaru w wyznaczonym przez samego siebie terminie. Dodatkowo kupując ... WIĘCEJ

    Tematy: dostawa towaru, prawa konsumenta, zadośćuczynienie, odszkodowanie

 

1 2 ... 10 ... 13

następna



Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: