eGospodarka.pl

eGospodarka.plTematy › reklamacja
  • Wakacyjne reklamacje - ile poczekamy na odpowiedź?

    Wakacyjne reklamacje - ile poczekamy na odpowiedź?

    13:25 20.07.2020

    Wakacje to sezon wyprzedaży i podróży. Korzystamy wtedy z wielu usług, z których nie zawsze jesteśmy zadowoleni. Zmusza nas to do złożenia reklamacji. Europejskie Centrum Konsumenckie podpowiada, w jakim terminie przedsiębiorcy z różnych branż powinni odpowiedzieć na naszą reklamację. Jak to wygląda w Polsce i w innych krajach UE? W Polsce, ... WIĘCEJ

    Tematy: reklamacje, reklamacja, prawo do reklamacji, prawa konsumenta
  • Niedotrzymanie terminu realizacji dostarczenia mebli

    Niedotrzymanie terminu realizacji dostarczenia mebli

    12:12 26.03.2020 PORADA

    Witam, w skrócie, zamówiłem w pewnym sklepie meble na kwotę 3000 zł, wpłacając zaliczkę w wysokości 1500 zł. Termin realizacji był określony na początek lutego, a meble dopiero co przyjechały do sklepu. Nie udało mi się porozumieć ze sklepem ani w formie dialogu, ani przez BOK co ... WIĘCEJ

    Tematy: reklamacja, zwrot zaliczki, prawo do reklamacji, dochodzenie roszczeń
  • Za opóźniony pociąg należy się odszkodowanie

    Za opóźniony pociąg należy się odszkodowanie

    10:49 24.10.2019

    Czynnikiem warunkującym wybór danego środka transportu jest nie tylko cena przejazdu, ale również czas, w jakim pokonamy zaplanowaną trasę. Popularną opcją są coraz szybsze koleje. Niestety i im zdarza się nas zawieść - doświadczenie już nie raz pokazało, że opóźniony pociąg - zwłaszcza w okresie jesienno-zimowym, nie jest sytuacją, która należy ... WIĘCEJ

    Tematy: opóźniony pociąg, odszkodowanie za opóźnienie pociągu, podróż koleją, PKP
  • Zwrot towaru - sprzedawca nie chce zwrócić pieniędzy

    Zwrot towaru - sprzedawca nie chce zwrócić pieniędzy

    10:29 14.10.2019 PORADA

    Dzień dobry, kupiłam poprzez allegro cześć do samochodu, która jak zapewniał sprzedawca jest sprawna. Po jej otrzymaniu okazało się że jednak jest nie sprawna. Poinformowała o tym sprzedającego, który zgodził się na zwrot. Paczkę wysłałam firma kurierska. Tydzień po dostarczeniu ... WIĘCEJ

    Tematy: zwrot towaru, zwrot pieniędzy, reklamacja, postępowanie reklamacyjne
  • Usługa naprawy Digital Care, Play 360

    Usługa naprawy Digital Care, Play 360

    18:56 03.10.2019 PORADA

    Dzień dobry, w dniu 25.05.2019 podpisałem umowę z firmą Play na abonament wraz z telefonem oraz usługę tzw. Play360, w której m.in. jest uwzględniona naprawa urządzenia. Regulamin jest dostępny na stronie firmy Play pod adresem https://www.naprawaplay.pl/regulaminy Mojej osoby ... WIĘCEJ

    Tematy: reklamacja, postępowanie reklamacyjne, dochodzenie roszczeń, prawa konsumenta
  • Powrót kasy za przewalutowanie przy zwrocie (refund)

    Powrót kasy za przewalutowanie przy zwrocie (refund)

    22:33 30.05.2019 PORADA

    Mam pytanie odnośnie przewalutowania. Opłaciłam na ebayu 875 USD (opłata poszła) z karty debetowej Aliora rachunek w PLN. Wyszła mi kasa 3583 złotych, minęło 4 tygodnie i sprzedawca powrócił mi kasę, więc bank na 875 USD zaliczył do mnie tylko 3120 złotych. Napisałam do Aliora ... WIĘCEJ

    Tematy: przewalutowanie, kursy walut, USD, Aliror
  • Usuwanie wad fabrycznych po okresie gwarancyjnym

    Usuwanie wad fabrycznych po okresie gwarancyjnym

    19:43 18.12.2018 PORADA

    Jestem właścicielem samochodu Kia Ceed z 2014 r. (gwarancja na 7 lat lub 150 000 km przebiegu). W momencie zakupu auto miało przejechane 144 tys. km, auto było serwisowane przez pierwszego właściciela zgodnie z zapisami w gwarancji oraz był wykonany przegląd przedzakupowy w serwisie, które ... WIĘCEJ

    Tematy: naprawa wady fabrycznej, wada fabryczna, okres gwarancyjny, reklamacja
  • Umowa zawarta poza lokalem

    Umowa zawarta poza lokalem

    12:23 14.11.2018 PORADA

    W lipcu mojego tatę odwiedził w domu przedstawiciel firmy telekomunikacyjnej i nakłonił do podpisania umowy o świadczenie usług - abonament telefoniczny, router internet, zapewniając, że dzięki temu będzie płacił niższe rachunki. Wszystkie te usługi świadczone są przez inną firmę ... WIĘCEJ

    Tematy: abonament telefoniczny, podpisanie umowy, odstąpienie umowy, niezgodność towaru z umową
  • Okulary na gwarancji

    Okulary na gwarancji

    13:43 09.11.2018 PORADA

    Trzy miesiące temu kupiłam okulary firmy Hugo Boss. Otrzymałam na nie dożywotnią gwarancję. W trakcie użytkowania uległam wypadkowi. W okularach odłamał się zausznik. Oddałam do naprawy, za którą chciałam zapłacić. Naprawa miała polegać na wymianie zausznika. Po miesiącu optyk ... WIĘCEJ

    Tematy: reklamacja, prawo do reklamacji, gwarancja, dożywotnia gwarancja
  • Zaginiony przelew zagraniczny

    Zaginiony przelew zagraniczny

    16:52 10.10.2018 PORADA

    Witam, zależy mi na poradzie w sprawie przelewu zagranicznego. Dnia 5.09.2018 dokonałam transakcji na konto zagraniczne w oddziale PKO BP. Dnia 7.09.2018 złożyłam wniosek o zamknięcie rachunku bankowego (miesięczny okres wypowiedzenia, rachunek został zamknięty w poniedziałek, mieszkam ... WIĘCEJ

    Tematy: przelew zagraniczny, potwierdzenie transakcji, wniosek o zamknięcie rachunku bankowego, zamknięcie rachunku bankowego
  • Odszkodowanie za nienależyte wykonanie umowy zawartej na odległość

    Odszkodowanie za nienależyte wykonanie umowy zawartej na odległość

    01:45 09.09.2018 PORADA

    Kupiłem przedmiot na znanym ogolnopolskim portalu z dostawą własną sprzedającego (nie kurierem). W rażący sposób naruszył zasadę swojego regulaminu, dotycząca tej właśnie dostawy, ponieważ nie dostarczył towaru w wyznaczonym przez samego siebie terminie. Dodatkowo kupując ... WIĘCEJ

    Tematy: dostawa towaru, prawa konsumenta, zadośćuczynienie, odszkodowanie
  • Sklep internetowy - jak sobie poradzić z nieuczciwym

    Sklep internetowy - jak sobie poradzić z nieuczciwym

    13:34 27.07.2018 PORADA

    Kupiłam w sklepie internetowym telefon, od razu złożyłam rezygnację, jednak pieniądze już zapłaciłam za towar. Zaczęłam się upominać o zwrot i wtedy sklep internetowy zmienił dane właściciela na stronie. Czy mogę zgłosić to PIP aby skontrolowali właściciela sklepu ... WIĘCEJ

    Tematy: sklep internetowy, zwrot pieniędzy, reklamacja, postępowanie reklamacyjne
  • Reklamacja. Jak ją wykorzystać do zwiększenia sprzedaży?

    Reklamacja. Jak ją wykorzystać do zwiększenia sprzedaży?

    08:26 15.05.2018

    ... oraz procesu obsługi klienta. Jakie są trudności klientów? Reklamacja informuje również o trudnościach, jakie napotykają klienci. Bezpośrednio wskazuje, co powinieneś poprawić ... początku kiedy przyjmujesz reklamację, a jak jest na końcu, kiedy ta reklamacja jest rozpatrywana i efekt rozpatrzenia jest komunikowany klientowi. Badaj jakość rozmów z ... WIĘCEJ

    Tematy: reklamacja, sprzedaż, strategia sprzedaży, obsługa klienta
  • Prawa pasażera pociągu. Czego możemy wymagać od przewoźnika?

    Prawa pasażera pociągu. Czego możemy wymagać od przewoźnika?

    11:56 07.07.2017

    Wprawdzie podczas wakacji najbardziej popularnym środkiem transportu pozostaje samochód, to jednak niezaprzeczalną popularnością wśród części Polaków cieszy się również kolej. Planując podróż pociągiem, należy oczywiście pamiętać o kupnie biletów i spakowaniu wszystkich, niezbędnych rzeczy. Ale nie tylko. Bardzo dobrym pomysłem jest również rzucić ... WIĘCEJ

    Tematy: podróż koleją, PKP, prawa pasażera, prawa konsumenta
  • Ruszają festiwale muzyczne. Poznaj prawa konsumenta

    Ruszają festiwale muzyczne. Poznaj prawa konsumenta

    00:22 27.05.2017

    ... odsprzedaży, wówczas nie ma możliwości odzyskania pieniędzy za niewykorzystany bilet. Czytaj także: - Rękojmia a gwarancja. Gdzie tkwi różnica? - Święte prawa konsumenta: reklamacja Jak i kiedy reklamować? Przed wysłaniem reklamacji warto ustalić kto odpowiada za nasze niedogodności, czy jest to pośrednik, czy organizator imprezy ... WIĘCEJ

    Tematy: festiwale muzyczne, prawa konsumentów, odstąpienie od umowy, reklamacja
  • Przypominamy najważniejsze prawa konsumenta cyfrowego

    Przypominamy najważniejsze prawa konsumenta cyfrowego

    10:58 20.03.2017

    ... swojej gwarancji. Wyjątkiem są transakcje dotyczące nabycia uszkodzonych produktów, na przykład pęknięta szybka w telefonie, o ile zostaliśmy wcześniej poinformowani o tych wadach. Reklamacja nie obejmuje jednak jedynie uszkodzonej części, inne elementy urządzenia czy przedmiotu mogą jej nadal podlegać. Przydatne linki: - Prawa konsumenta: poradnik ... WIĘCEJ

    Tematy: zakupy przez internet, prawa konsumenta, prawa konsumentów, ochrona konsumentów
  • Nietrafione prezenty? Zobacz, co zrobić

    Nietrafione prezenty? Zobacz, co zrobić

    09:31 23.12.2016

    ... kwestię. To, czy możemy wymienić dany produkt czy nie, zależy jedynie od dobrej woli sprzedawcy. Czytaj także: - Święte prawa konsumenta: reklamacja - Rękojmia a gwarancja. Gdzie tkwi różnica? „Prezent od siebie dla siebie” – zakup na raty Przedświąteczny czas skłania nas często do zakupu ... WIĘCEJ

    Tematy: prezenty świąteczne, Boże Narodzenie, nietrafione prezenty, prawa konsumenta
  • Nieudane prezenty świąteczne? Nic straconego!

    Nieudane prezenty świąteczne? Nic straconego!

    13:00 19.12.2016

    ... towar) w terminie wskazanym w oświadczeniu gwarancyjnym. Czytaj także: - Aż 37 proc. budżetu na prezenty świąteczne popłynie przez sieć - Święte prawa konsumenta: reklamacja Prezent zniszczony w dostawie… Lampka nocna, o której marzyła babcia została potłuczona w trakcie dostawy? Złożyłeś reklamację, jednak sprzedawca zrzuca winę na dostawcę ... WIĘCEJ

    Tematy: świąteczne zakupy, zakupy przez internet, prawa konsumenta, zwrot towaru
  • Święte prawa konsumenta: reklamacja

    Święte prawa konsumenta: reklamacja

    10:53 09.09.2016

    ... gwarancji, to właśnie do tych podmiotów powinien zwrócić się klient. Reklamacja złożona na podstawie rękojmi a gwarancja – podstawowe różnice Ustawowa rękojmia za wady ... pisma nie wynika to jednoznacznie, należy skontaktować się z klientem i doprecyzować czy reklamacja jest składana na podstawie rękojmi czy na podstawie gwarancji. Przydatne linki: - ... WIĘCEJ

    Tematy: reklamacja towaru, reklamacja, prawo do reklamacji, wadliwy towar
  • Auto z Niemiec? Jak ustrzec się fatalnej pomyłki?

    Auto z Niemiec? Jak ustrzec się fatalnej pomyłki?

    11:50 27.04.2016

    Bezskuteczne poszukiwanie na polskim rynku wymarzonego modelu samochodu często kieruje kupującego za granicę. Kupno auta pochodzącego z innego kraju Unii Europejskiej na pierwszy rzut oka może wydawać się niezbyt skomplikowaną transakcją. W praktyce jednak może okazać się biegiem z przeszkodami. Na co zwrócić szczególną uwagę? Odpowiedzi na to ... WIĘCEJ

    Tematy: kupno samochodu, auta z niemiec, samochody używane, samochody sprowadzane

 

1 2 ... 10 ... 13

następna



Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: