eGospodarka.pl

eGospodarka.plTematy › reklamacja
  • Dyrektywa OMNIBUS - ważne zmiany dla firm nie tylko z branży e-commerce

    Dyrektywa OMNIBUS - ważne zmiany dla firm nie tylko z branży e-commerce

    10:03 11.01.2023

    Z dniem 1 stycznia 2023 r. weszły w życie znowelizowane przepisy o prawach konsumentów stanowiące implementację tzw. dyrektywy OMNIBUS. W jej skład wchodzą unijne dyrektywy w sprawie jednolitych wymogów umów zawieranych między przedsiębiorcami a konsumentami, w szczególności o dostarczanie treści i usług cyfrowych oraz na odległość, w tym w ... WIĘCEJ

    Tematy: Omnibus, e-commerce, e-handel, handel internetowy
  • Zagubiony bagaż. Jak go odzyskać?

    Zagubiony bagaż. Jak go odzyskać?

    10:58 09.01.2023

    Zaginiony bagaż pasażerki amerykańskich linii lotniczych, z zamieszczonym wewnątrz urządzeniem śledzącym odnalazł się po 6 dniach. Jak pasażerowie mogą zminimalizować ryzyko zaginięcia bagażu? Co zrobić, gdy do tego dojdzie? - oto porady ekspertów z Europejskiego Centrum Konsumenckiego, działającego przy UOKiK. Z tego tekstu dowiesz się m.in.: Jak ... WIĘCEJ

    Tematy: zagubiony bagaż, prawa pasażera linii lotniczych, bagaż, podróż samolotem
  • Prawa konsumenta 2023 - co się zmieni od 1 stycznia?

    Prawa konsumenta 2023 - co się zmieni od 1 stycznia?

    00:45 31.12.2022

    1 stycznia 2023 r. wchodzi w życie wiele ważnych dla konsumentów przepisów. Zmiany dotyczą zakupów online i na wyprzedażach, reklamacji wadliwych produktów, zakupów na pokazach handlowych i wycieczkach. Oto poradnik po najważniejszych zmianach przygotowany przez UOKiK. Z tego tekstu dowiesz się m.in.: Jak w 2023 roku zmienią się prawa konsumentów ... WIĘCEJ

    Tematy: prawa konsumenta, prawa konsumentów, ochrona konsumentów, reklamacja
  • Nietrafiony prezent? Kiedy zwrot towaru, a kiedy reklamacja?

    Nietrafiony prezent? Kiedy zwrot towaru, a kiedy reklamacja?

    10:21 28.12.2022

    ... sytuacji masz prawo żądać jej otwarcia w obecności kuriera jeszcze przed pokwitowaniem odbioru. Więcej o reklamacji usług kurierskich: cik.uke.gov.pl. Reklamacja – masz na nią 2 lata Prawo do reklamacji przysługuje konsumentowi 2 lata od chwili wydania towaru. Do jej złożenia konieczny jest dowód ... WIĘCEJ

    Tematy: nietrafiony prezent, zwrot towaru, zakupy przez internet, prawa konsumentów
  • Zakupy i podróże świąteczne. Poznaj prawa konsumenta

    Zakupy i podróże świąteczne. Poznaj prawa konsumenta

    00:30 04.12.2022

    Przygotowania do świąt ruszyły pełną parą. Z tej okazji Europejskie Centrum Konsumenckie przygotowało porady związane z najczęstszymi problemami konsumentów związanymi ze świątecznymi zakupami i podróżami. Dowiedz się, jakie masz prawa. Z tego tekstu dowiesz się m.in.: Czy można zwrócić niechciany prezent? Co robić, gdy zaginie nam bagaż? Jakie ... WIĘCEJ

    Tematy: prawa konsumenta, prezenty świąteczne, zakupy świąteczne, zwrot towaru
  • Reklamacja wakacji. Jak ją napisać? Ile mamy czasu?

    Reklamacja wakacji. Jak ją napisać? Ile mamy czasu?

    00:50 04.09.2022

    ... się za rozpatrzoną na korzyść pasażera. Opóźniony/odwołany przejazd autokarem – 3 miesiące. Opóźniony/odwołany rejs statkiem – 2 miesiące. Reklamacja usługi wynajmu auta – brak terminu, najlepiej bezzwłocznie. Reklamacja usługi turystycznej – przepisy nie wskazują terminu. Natomiast o niezgodności imprezy z umową należy poinformować organizatora ... WIĘCEJ

    Tematy: reklamacja, wakacje, prawa konsumentów, reklamacja wczasów
  • Wyprawka szkolna - na co zwrócić uwagę, jakie prawa konsumenta przy zakupach stacjonarnych i online?

    Wyprawka szkolna - na co zwrócić uwagę, jakie prawa konsumenta przy zakupach stacjonarnych i online?

    10:06 30.08.2022

    Podręczniki, zeszyty, wybór szkolnego plecaka, fotelu czy biurka... To ostatni moment na zakupy przed pierwszym dzwonkiem. Pamiętaj, że masz różne prawa gdy kupujesz online i w sklepie stacjonarnym. Jeśli produkt ma wadę – skorzystaj z prawa do reklamacji. Dotyczy ono również towarów używanych np. podręczników zakupionych w księgarni, ... WIĘCEJ

    Tematy: wyprawka szkolna, szkolna wyprawka, prawa kupującego, porady dla konsumentów
  • Letnie wyprzedaże - rabaty, reklamacje i zwroty. Jakie masz prawa?

    Letnie wyprzedaże - rabaty, reklamacje i zwroty. Jakie masz prawa?

    10:58 22.07.2022

    ... luźnym T-shirtem czy niepasującymi butami z hiszpańskiego e-sklepu? UOKiK wraz z Europejskim Centrum Konsumenckim radzi: Przeceniony plecak, który po miesiącu się zepsuł? Reklamacja Zamówiony online lub kupiony stacjonarnie (przy reklamacji sposób zakupu nie ma znaczenia) Jeśli plecakowi z wyprzedaży urwała się rączka – możemy go ... WIĘCEJ

    Tematy: wyprzedaż, wyprzedaże, letnie wyprzedaże, obniżki cen
  • Zagubiony lub uszkodzony bagaż. Co robić?

    Zagubiony lub uszkodzony bagaż. Co robić?

    12:24 22.06.2022

    ... sprawdź przy kurierze, czy nie jest uszkodzona i czy w niej niczego nie brakuje. Ewentualne szkody, zaznacz w protokole odbioru i poproś kuriera o podpis. REKLAMACJA Pisemną reklamację wyślij w ciągu 21 dni od odebrania bagażu. Link do wzoru reklamacji: https://konsument.gov.pl/wzory-reklamacji-do-linii-lotniczych/. Jakiego zadośćuczynienia możesz ... WIĘCEJ

    Tematy: zagubiony bagaż, bagaż, podróż samolotem, utrata bagażu
  • Konsument na urlopie. Czy wiesz za co i komu płacisz?

    Konsument na urlopie. Czy wiesz za co i komu płacisz?

    12:16 15.06.2022

    Wynajem hulajnogi elektrycznej, powerbanków, rowerów, skuterów czy samochodów może wpędzić nas w finansowe kłopoty. UOKiK ostrzega, że zanim skorzystamy z tego rodzaju usług, powinniśmy dokładnie zapoznać się z zasadami ich świadczenia. Instalując aplikację mobilną, przeczytajmy regulamin i sprawdźmy, czy nie jest to subskrypcja. Upewnijmy się ... WIĘCEJ

    Tematy: konsumenci, prawa konsumenta, ochrona konsumentów, niedozwolone praktyki rynkowe
  • Uzgodnienie na mailu, nie w umowie - czy są wiążące?

    Uzgodnienie na mailu, nie w umowie - czy są wiążące?

    14:24 27.11.2020 PORADA

    Witam, Jestem klientem firmy transportowej (pośrednik GLS). Na początku działalności uzgodniliśmy (nie ma tego w umowie, ale mam wiadomość mailową z takimi ustaleniami), że jeśli paczka dotrze do mojego klienta uszkodzona, to nie będę obciążana za koszt wysyłki takiej paczki ... WIĘCEJ

    Tematy: umowa przewozu towarów, usługi transportowe, umowa transportowa, usługi kurierskie
  • Niedotrzymanie terminu realizacji dostarczenia mebli

    Niedotrzymanie terminu realizacji dostarczenia mebli

    12:12 26.03.2020 PORADA

    Witam, w skrócie, zamówiłem w pewnym sklepie meble na kwotę 3000 zł, wpłacając zaliczkę w wysokości 1500 zł. Termin realizacji był określony na początek lutego, a meble dopiero co przyjechały do sklepu. Nie udało mi się porozumieć ze sklepem ani w formie dialogu, ani przez BOK co ... WIĘCEJ

    Tematy: reklamacja, zwrot zaliczki, prawo do reklamacji, dochodzenie roszczeń
  • Zwrot towaru - sprzedawca nie chce zwrócić pieniędzy

    Zwrot towaru - sprzedawca nie chce zwrócić pieniędzy

    10:29 14.10.2019 PORADA

    Dzień dobry, kupiłam poprzez allegro cześć do samochodu, która jak zapewniał sprzedawca jest sprawna. Po jej otrzymaniu okazało się że jednak jest nie sprawna. Poinformowała o tym sprzedającego, który zgodził się na zwrot. Paczkę wysłałam firma kurierska. Tydzień po dostarczeniu ... WIĘCEJ

    Tematy: zwrot towaru, zwrot pieniędzy, reklamacja, postępowanie reklamacyjne
  • Usługa naprawy Digital Care, Play 360

    Usługa naprawy Digital Care, Play 360

    18:56 03.10.2019 PORADA

    Dzień dobry, w dniu 25.05.2019 podpisałem umowę z firmą Play na abonament wraz z telefonem oraz usługę tzw. Play360, w której m.in. jest uwzględniona naprawa urządzenia. Regulamin jest dostępny na stronie firmy Play pod adresem https://www.naprawaplay.pl/regulaminy Mojej osoby ... WIĘCEJ

    Tematy: reklamacja, postępowanie reklamacyjne, dochodzenie roszczeń, prawa konsumenta
  • Powrót kasy za przewalutowanie przy zwrocie (refund)

    Powrót kasy za przewalutowanie przy zwrocie (refund)

    22:33 30.05.2019 PORADA

    Mam pytanie odnośnie przewalutowania. Opłaciłam na ebayu 875 USD (opłata poszła) z karty debetowej Aliora rachunek w PLN. Wyszła mi kasa 3583 złotych, minęło 4 tygodnie i sprzedawca powrócił mi kasę, więc bank na 875 USD zaliczył do mnie tylko 3120 złotych. Napisałam do Aliora ... WIĘCEJ

    Tematy: przewalutowanie, kursy walut, USD, Aliror
  • Usuwanie wad fabrycznych po okresie gwarancyjnym

    Usuwanie wad fabrycznych po okresie gwarancyjnym

    19:43 18.12.2018 PORADA

    Jestem właścicielem samochodu Kia Ceed z 2014 r. (gwarancja na 7 lat lub 150 000 km przebiegu). W momencie zakupu auto miało przejechane 144 tys. km, auto było serwisowane przez pierwszego właściciela zgodnie z zapisami w gwarancji oraz był wykonany przegląd przedzakupowy w serwisie, które ... WIĘCEJ

    Tematy: naprawa wady fabrycznej, wada fabryczna, okres gwarancyjny, reklamacja
  • Umowa zawarta poza lokalem

    Umowa zawarta poza lokalem

    12:23 14.11.2018 PORADA

    W lipcu mojego tatę odwiedził w domu przedstawiciel firmy telekomunikacyjnej i nakłonił do podpisania umowy o świadczenie usług - abonament telefoniczny, router internet, zapewniając, że dzięki temu będzie płacił niższe rachunki. Wszystkie te usługi świadczone są przez inną firmę ... WIĘCEJ

    Tematy: abonament telefoniczny, podpisanie umowy, odstąpienie umowy, niezgodność towaru z umową
  • Okulary na gwarancji

    Okulary na gwarancji

    13:43 09.11.2018 PORADA

    Trzy miesiące temu kupiłam okulary firmy Hugo Boss. Otrzymałam na nie dożywotnią gwarancję. W trakcie użytkowania uległam wypadkowi. W okularach odłamał się zausznik. Oddałam do naprawy, za którą chciałam zapłacić. Naprawa miała polegać na wymianie zausznika. Po miesiącu optyk ... WIĘCEJ

    Tematy: reklamacja, prawo do reklamacji, gwarancja, dożywotnia gwarancja
  • Zaginiony przelew zagraniczny

    Zaginiony przelew zagraniczny

    16:52 10.10.2018 PORADA

    Witam, zależy mi na poradzie w sprawie przelewu zagranicznego. Dnia 5.09.2018 dokonałam transakcji na konto zagraniczne w oddziale PKO BP. Dnia 7.09.2018 złożyłam wniosek o zamknięcie rachunku bankowego (miesięczny okres wypowiedzenia, rachunek został zamknięty w poniedziałek, mieszkam ... WIĘCEJ

    Tematy: przelew zagraniczny, potwierdzenie transakcji, wniosek o zamknięcie rachunku bankowego, zamknięcie rachunku bankowego
  • Odszkodowanie za nienależyte wykonanie umowy zawartej na odległość

    Odszkodowanie za nienależyte wykonanie umowy zawartej na odległość

    01:45 09.09.2018 PORADA

    Kupiłem przedmiot na znanym ogolnopolskim portalu z dostawą własną sprzedającego (nie kurierem). W rażący sposób naruszył zasadę swojego regulaminu, dotycząca tej właśnie dostawy, ponieważ nie dostarczył towaru w wyznaczonym przez samego siebie terminie. Dodatkowo kupując ... WIĘCEJ

    Tematy: dostawa towaru, prawa konsumenta, zadośćuczynienie, odszkodowanie

 

1 2 ... 10 ... 13

następna



Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: