eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plTematy › reklamacja
  • Dzień Konsumenta 2023. Czy zwrot towaru zawsze jest możliwy?

    Dzień Konsumenta 2023. Czy zwrot towaru zawsze jest możliwy?

    11:39 15.03.2023

    ... , nie odrywajmy od ubrań metek i oryginalnych oznaczeń. Kosmetyki czy perfumy nie powinny być napoczęte i mieć śladów wyraźnego zużycia. Zwrot a rękojmia i reklamacja Prawo z kolei pozwala na zwrot zakupionego towaru, kiedy okaże się wadliwy lub wybrakowany. Wtedy zwracamy go na zasadzie rękojmi lub ... WIĘCEJ

    Tematy: Dzień Konsumenta, Światowy Dzień Konsumenta, prawa konsumenta, prawa konsumentów
  • ECK ujawnia na co najczęściej skarżą się konsumenci

    ECK ujawnia na co najczęściej skarżą się konsumenci

    08:59 14.03.2023

    15 marca każdego roku obchodzimy Światowy Dzień Praw Konsumenta. To sprzyjająca okazja, aby przyjrzeć się, na co w największym stopniu utyskują konsumenci. O tego rodzaju podsumowanie pokusiło się Europejskie Centrum Konsumenckie, ujawniając, czego dotyczyło blisko 7 tys. skarg zgłoszonych do ECK w 2022 r. Z tego tekstu dowiesz się m.in.: Których ... WIĘCEJ

    Tematy: skargi konsumentów, prawa konsumentów, prawa konsumenta, ochrona konsumentów
  • Koniec rękojmi w sprzedaży konsumenckiej

    Koniec rękojmi w sprzedaży konsumenckiej

    11:40 13.02.2023

    Od 1 stycznia 2023 r. przepisy Kodeksu cywilnego dotyczące rękojmi rzeczy sprzedanej przestały znajdować zastosowanie do sprzedaży konsumenckiej. Znowelizowana ustawa o prawach konsumenta, zastąpiła dotychczasową odpowiedzialność przedsiębiorcy z tytułu rękojmi za wady towaru autonomiczną instytucją odpowiedzialności przedsiębiorcy wobec ... WIĘCEJ

    Tematy: ustawa o prawach konsumenta, rękojmia, rękojmia za wady fizyczne, rękojmia za wady
  • Dyrektywa OMNIBUS - ważne zmiany dla firm nie tylko z branży e-commerce

    Dyrektywa OMNIBUS - ważne zmiany dla firm nie tylko z branży e-commerce

    10:03 11.01.2023

    Z dniem 1 stycznia 2023 r. weszły w życie znowelizowane przepisy o prawach konsumentów stanowiące implementację tzw. dyrektywy OMNIBUS. W jej skład wchodzą unijne dyrektywy w sprawie jednolitych wymogów umów zawieranych między przedsiębiorcami a konsumentami, w szczególności o dostarczanie treści i usług cyfrowych oraz na odległość, w tym w ... WIĘCEJ

    Tematy: Omnibus, e-commerce, e-handel, handel internetowy
  • Zagubiony bagaż. Jak go odzyskać?

    Zagubiony bagaż. Jak go odzyskać?

    10:58 09.01.2023

    Zaginiony bagaż pasażerki amerykańskich linii lotniczych, z zamieszczonym wewnątrz urządzeniem śledzącym odnalazł się po 6 dniach. Jak pasażerowie mogą zminimalizować ryzyko zaginięcia bagażu? Co zrobić, gdy do tego dojdzie? - oto porady ekspertów z Europejskiego Centrum Konsumenckiego, działającego przy UOKiK. Z tego tekstu dowiesz się m.in.: Jak ... WIĘCEJ

    Tematy: zagubiony bagaż, prawa pasażera linii lotniczych, bagaż, podróż samolotem
  • Prawa konsumenta 2023 - co się zmieni od 1 stycznia?

    Prawa konsumenta 2023 - co się zmieni od 1 stycznia?

    00:45 31.12.2022

    1 stycznia 2023 r. wchodzi w życie wiele ważnych dla konsumentów przepisów. Zmiany dotyczą zakupów online i na wyprzedażach, reklamacji wadliwych produktów, zakupów na pokazach handlowych i wycieczkach. Oto poradnik po najważniejszych zmianach przygotowany przez UOKiK. Z tego tekstu dowiesz się m.in.: Jak w 2023 roku zmienią się prawa konsumentów ... WIĘCEJ

    Tematy: prawa konsumenta, prawa konsumentów, ochrona konsumentów, reklamacja
  • Nietrafiony prezent? Kiedy zwrot towaru, a kiedy reklamacja?

    Nietrafiony prezent? Kiedy zwrot towaru, a kiedy reklamacja?

    10:21 28.12.2022

    ... sytuacji masz prawo żądać jej otwarcia w obecności kuriera jeszcze przed pokwitowaniem odbioru. Więcej o reklamacji usług kurierskich: cik.uke.gov.pl. Reklamacja – masz na nią 2 lata Prawo do reklamacji przysługuje konsumentowi 2 lata od chwili wydania towaru. Do jej złożenia konieczny jest dowód ... WIĘCEJ

    Tematy: nietrafiony prezent, zwrot towaru, zakupy przez internet, prawa konsumentów
  • Zakupy i podróże świąteczne. Poznaj prawa konsumenta

    Zakupy i podróże świąteczne. Poznaj prawa konsumenta

    00:30 04.12.2022

    Przygotowania do świąt ruszyły pełną parą. Z tej okazji Europejskie Centrum Konsumenckie przygotowało porady związane z najczęstszymi problemami konsumentów związanymi ze świątecznymi zakupami i podróżami. Dowiedz się, jakie masz prawa. Z tego tekstu dowiesz się m.in.: Czy można zwrócić niechciany prezent? Co robić, gdy zaginie nam bagaż? Jakie ... WIĘCEJ

    Tematy: prawa konsumenta, prezenty świąteczne, zakupy świąteczne, zwrot towaru
  • Reklamacja wakacji. Jak ją napisać? Ile mamy czasu?

    Reklamacja wakacji. Jak ją napisać? Ile mamy czasu?

    00:50 04.09.2022

    ... się za rozpatrzoną na korzyść pasażera. Opóźniony/odwołany przejazd autokarem – 3 miesiące. Opóźniony/odwołany rejs statkiem – 2 miesiące. Reklamacja usługi wynajmu auta – brak terminu, najlepiej bezzwłocznie. Reklamacja usługi turystycznej – przepisy nie wskazują terminu. Natomiast o niezgodności imprezy z umową należy poinformować organizatora ... WIĘCEJ

    Tematy: reklamacja, wakacje, prawa konsumentów, reklamacja wczasów
  • Wyprawka szkolna - na co zwrócić uwagę, jakie prawa konsumenta przy zakupach stacjonarnych i online?

    Wyprawka szkolna - na co zwrócić uwagę, jakie prawa konsumenta przy zakupach stacjonarnych i online?

    10:06 30.08.2022

    Podręczniki, zeszyty, wybór szkolnego plecaka, fotelu czy biurka... To ostatni moment na zakupy przed pierwszym dzwonkiem. Pamiętaj, że masz różne prawa gdy kupujesz online i w sklepie stacjonarnym. Jeśli produkt ma wadę – skorzystaj z prawa do reklamacji. Dotyczy ono również towarów używanych np. podręczników zakupionych w księgarni, ... WIĘCEJ

    Tematy: wyprawka szkolna, szkolna wyprawka, prawa kupującego, porady dla konsumentów
  • Sklep internetowy - jak sobie poradzić z nieuczciwym

    Sklep internetowy - jak sobie poradzić z nieuczciwym

    13:34 27.07.2018 PORADA

    Kupiłam w sklepie internetowym telefon, od razu złożyłam rezygnację, jednak pieniądze już zapłaciłam za towar. Zaczęłam się upominać o zwrot i wtedy sklep internetowy zmienił dane właściciela na stronie. Czy mogę zgłosić to PIP aby skontrolowali właściciela sklepu ... WIĘCEJ

    Tematy: sklep internetowy, zwrot pieniędzy, reklamacja, postępowanie reklamacyjne
  • Czy wytarty łańcuszek przy torebce można reklamować?

    Czy wytarty łańcuszek przy torebce można reklamować?

    15:41 21.06.2018 PORADA

    Dzień dobry, kupiłam torebkę w czerwcu, po dwóch miesiącach torebka, a dokładnie łańcuch służący  jako pasek koloru srebrnego zaczął się wycierać i brudzić ubranie. Złożyłam reklamację, ale dostałam odpowiedź, że zamki i ozdoby oraz łańcuszki nie podlegają reklamacji ... WIĘCEJ

    Tematy: reklamacja, prawo do reklamacji, niezgodność towaru z umową, prawa konsumenta
  • Ładowarka do laptopa

    Ładowarka do laptopa

    22:15 06.05.2018 PORADA

    Podczas podłączania ładowarki do kontaktu iskrzyło, więc kupiłam nową ładowarkę. Na początku było dobrze, nie iskrzyło ale teraz jest znów to samo. Czy to wina laptopa? WIĘCEJ

    Tematy: ładowarka, laptop, reklamacja, prawo do reklamacji
  • Mieszkanie komunalne po remoncie w fatalnym stanie. Jakie podjąć kroki?

    Mieszkanie komunalne po remoncie w fatalnym stanie. Jakie podjąć kroki?

    00:09 30.04.2018 PORADA

    Otrzymałam mieszkanie komunalne ze zbilk gdzie został przeprowadzony remont, niestety wszystko się sypie, kafle podłogowe pękły po miesiącu użytkowania, okna są źle osadzone, a panele się rozchodzą. Postawiona ścianka miedzy kuchnią, a pokojem za chwilę runie na podłogę wraz z ... WIĘCEJ

    Tematy: mieszkanie komunalne, remont mieszkania, reklamacja, prawo do reklamacji
  • Wymiana świec w aucie - auto nie działa. Co robić?

    Wymiana świec w aucie - auto nie działa. Co robić?

    10:34 12.03.2018 PORADA

    Witam, co mogę zrobić z takim mechanikiem, który miał wymienić świece w aucie, a jedna mu się ułamała, wpadła do środka. Wynik taki, że niby wszystko mechanik wyjął ze środka, a teraz auto nie równo chodzi, czyli mechanik mówił, że prawdopodobnie zostały porysowane tłoki ... WIĘCEJ

    Tematy: mechanik, dochodzenie roszczeń, prawa konsumenta, reklamacja
  • Odstąpienie od umowy przy sprzedaży na olx własnych rzeczy używanych

    Odstąpienie od umowy przy sprzedaży na olx własnych rzeczy używanych

    08:42 07.03.2018 PORADA

    Witam, jestem osobą prywatną. Mam trójkę dzieci, po których czasem sprzedaję ciuchy używane na olx. Nie jest to moje źródło dochodu, lecz robię to bardziej w celu wietrzenia szaf. Kwoty są niskie ok. 5-10 zł za sztukę. Ciuchy bez wad. Moje pytanie brzmi: czy osoba, która kupiła ... WIĘCEJ

    Tematy: odstąpienie od umowy, osoba prywatna, sprzedaż rzeczy używanych, sprzedaż ubrań
  • Gwarancja . Kto płaci za dojazd?

    Gwarancja . Kto płaci za dojazd?

    14:14 30.01.2018 PORADA

    Pracuję w fabryce produkującej maszyny transportowe i bardzo często spotykam się z pytaniem: "kto zapłaci za dojazd, transport w celu naprawy gwarancyjnej sprzętu do waszego serwisu"? Dodam, że nie prowadzimy sprzedaży detalicznej (fabryka - klient/konsument), a  nasze produkty ... WIĘCEJ

    Tematy: gwarancja, reklamacja, postępowanie reklamacyjne, dojazd
  • Reklamacja towaru dla firm

    Reklamacja towaru dla firm

    13:04 18.01.2018 PORADA

    Witam, w jaki sposób firma, która kupiła towar w mojej firmie, może go reklamować? Z tego co wiem w długości rękojmi dla przedsiębiorców mam dowolność i mogę jej nie oferować. Czy w takim przypadku mam obowiązek zamieścić taką informację w regulaminie sklepu? WIĘCEJ

    Tematy: reklamacja, prawo do reklamacji, postępowanie reklamacyjne, uprawnienia kupującego
  • Czy mogę reklamować maszynę?

    Czy mogę reklamować maszynę?

    01:21 12.12.2017 PORADA

    Witam, kupiłem z Niemiec używaną maszynę z gwarancją 18 miesięcy i przez ten okres praktycznie co miesiąc był serwis, bo była awaria. Jej awaryjność była dokumentowana mailami do serwisu. W umowie sprzedający wykluczył rękojmię i dał tylko tę gwarancję 18 miesięcy. Warunkiem ... WIĘCEJ

    Tematy: reklamacja, prawo do reklamacji, zwrot pieniędzy, niezgodność towaru z umową
  • Nierzetelny mechanik samochodowy

    Nierzetelny mechanik samochodowy

    08:57 01.12.2017 PORADA

    Witam, pękła mi opona, podjechałam do wulkanizatora. Zakupiłam dwie opony, otrzymałam paragon. Po około miesiącu okazało się, że uchodzi powietrze z zakupionej opony. Podjechałam do wulkanizatora z reklamacją (dodam, że auto głównie stoi na parkingu, po wymianie może z 6 razy ... WIĘCEJ

    Tematy: nierzetelni fachowcy, prawa konsumenta, nieuczciwa firma, uprawnienia kupującego

poprzednia  

1 2 3 ... 10 ... 13

następna



Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: