-
1/3 Polaków zakupy przez Internet robi min. raz w miesiącu
... tradycyjnych kanałów sprzedaży. Deklaruje tak aż 46 proc. badanych. Podobna odpowiedź dotyczy intencji pierwszego zakupu dokonywanego w cyfrowym środowisku. Atrakcyjną cenę produktu wskazuje aż 58 proc. badanych, gdzie drugą najczęstszą odpowiedzią – opinie na forach internetowych/grupach dyskusyjnych – wskazało tylko 21 proc. respondentów. Badanie ...
-
Ekologia w polskich szafach. Jak kupujemy odzież?
... ich ubrania. Konsumenci deklarują gotowość do zakupu produktów o składach ekologicznych nawet droższych, jeśli wyższa cena będzie szła w parze z wysoką jakością produktu - 73% konsumentów jest skłonnych zapłacić więcej za produkt ekologiczny. Polscy konsumenci kupują rozważnie i najczęściej z praktycznych powodów – 52% kupuje nowe ubrania ...
-
Zakładasz sklep internetowy? O te podstawy musisz zadbać!
... muzycznych. W internecie prowadź zajęcia online za pomocą odpowiednich aplikacji, takich jak Skype czy Zoom. Możesz również sprzedawać usługi w postaci gotowego „produktu” – wraz z konkretną datą realizacji. Zakładam sklep – i co dalej? Podjąłeś już decyzję dotyczącą założenia sklepu? Wybrałeś model biznesowy? Zadbałeś o chwytliwą nazwę ...
-
Jak wykazać fakturę VAT RR w nowym JPK_VAT?
... nabytych produktów rolnych; jednostkę miary i ilość nabytych produktów rolnych oraz oznaczenie (opis) klasy lub jakości tych produktów; cenę jednostkową nabytego produktu rolnego bez kwoty zryczałtowanego zwrotu podatku; wartość nabytych produktów rolnych bez kwoty zryczałtowanego zwrotu podatku; stawkę zryczałtowanego zwrotu podatku; kwotę ...
-
Czego o zachowaniach konsumentów dowiemy się z paragonów?
... i mniejszym wykorzystaniem tego typu artykułów, a częstszym korzystaniem z komputerów w trakcie nauki zdalnej. Kilka istotnych wniosków można wyciągnąć również analizując zmiany cen produktu w koszyku oraz sumy koszyka. Lockdown Covid-19 spowodował nagły spadek popytu, a co za tym idzie spadek cen i deflację. Od tego czasu ...
-
Centra handlowe: odwiedzalność i obroty rosną, ale kupujemy inaczej
... w dużej mierze pozostawiają w tradycyjnych kanałach sprzedaży. Kupujący z jednej strony cenią sobie bowiem możliwość osobistego wyboru, oglądania, mierzenia, jak również dostępności produktu „od ręki” bez konieczności czekania na przesyłkę. Inną kwestią w czasie pandemii pozostawało to, czy Polacy komfortowo czuli się w centrach handlowych ...
-
Dlaczego pandemia to dobry czas na budowę customer experience?
... ? Jak sprawdzić, czy pracownicy naszej organizacji zdają sobie sprawę z wagi doświadczeń konsumenckich? Co zmienia koronawirus w kontekście komunikacji z klientem? Cena, funkcje produktu i jego dostępność to niewątpliwie istotne kwestie dla niemal wszystkich kupujących. Istotne, ale czy najważniejsze? Jak przekonuje Mood Media, coraz częściej ...
-
Zwroty i reklamacje w sklepach internetowych. Zbliża się wielki test e-commerce
... , przedstawiciele dużych sklepów częściej jako istotny czynnik wskazywali obsługę posprzedażową np. udzielenie instruktażu obsługi sprzętu jak i możliwość wypróbowania produktu w sklepie stacjonarnym, której zazwyczaj mali sprzedawcy nie są w stanie zaoferować. W ostatnich miesiącach niemal cały sektor e-commerce doświadczył bezprecedensowych ...
-
Orange Flex otwiera sklep w aplikacji
... . Dostępne kategorie będą obejmowały także urządzenia z technologią eSIM, która jest wspierana przez Orange Flex. Asortyment w Sklepie Flex posiada szczegółową kartę produktu ze zdjęciem, dostępnymi pojemnościami pamięci, opcjami kolorów oraz z dokładną specyfikacją. Dodatkiem są też specjalne kolorowe nakładki z informacją o tym, czy np ...
-
Moda na "eko" i "zero waste" ma się dobrze. Gorzej z polityką klimatyczną
... konsumpcję. Ponadto Polacy zaczynają zwracać uwagę na to od jakich firm kupują produkty, a także o wiele chętniej decydują się na kupno produktu ekologicznego. Ryzyko związane z pogorszeniem sytuacji kraju pod wpływem pandemii, skłoniło nas do wielu refleksji. Jak dowiodło badanie zrealizowane przez ARC ...
-
Koszyk zakupowy w 2020 roku. Czy pandemia wpłynęła na ceny?
... kosztował 306 zł, a najtańszy 173 zł. To różnica 43%. Średnia cena tego koszyka zakupowego to 224 zł. Cena tego samego produktu wyższa nawet o 220% Eksperci rankomat.pl stworzyli mini-koszyk zakupowy, w którym umieścili 7 produktów: margarynę, kawę mieloną, kabanosy, warzywa na patelnię, lody ...
-
Które produkty spożywcze są polskie?
... w zakupowych zachowaniach konsumentów. Podczas zakupów zwracamy uwagę przede wszystkim na jakość oraz cenę. Na trzecim miejscu wymieniane są ekologiczne walory produktu, a już na na czwartym - jego pochodzenie, które weryfikuje blisko 26 proc. kupujących. Patriotyzm wyraźnie się zatem nasilił. Tylko czy Polacy ...
-
Zakupy online odzieży i obuwia: jakie skargi konsumentów?
... Konsumenckie (działające przy UOKIK) otrzymało około 500 transgranicznych skarg od konsumentów, którzy reklamowali zakupy odzieży i obuwia. Zgłoszenia głównie dotyczyły: wady produktu, niedostarczenia zakupionej rzeczy, odstąpienia od umowy. Wraz z nowym rokiem ECK odnotowało znaczy wzrost zgłoszeń na branżę obuwniczo – odzieżową. W I kwartale ...
-
Zakupy online w czasie pandemii - jak kupujemy odzież i obuwie?
... pandemii, nieco częściej były to kobiety oraz osoby z wykształceniem wyższym Głównym czynnikiem wpływającym na wybór obuwia i odzieży jest wygoda Marka produktu liczy się bardziej w przypadku obuwia (25%) niż w przypadku odzieży (16%) Sklepy producentów są bardziej popularne w przypadku zakupu obuwia (53%) niż ...
-
Podróbki problemem co dziesiątego Polaka
121 mld EUR - to wartość podrobionych towarów przywożonych do Unii Europejskiej - wynika z badania EUIPO i OECD. Co dziesiąty polski konsument przyznaje, że został wprowadzony w błąd przy zakupie podróbek. Z badania "Obywatele europejscy a własność intelektualna" przeprowadzonego przez Urząd Unii Europejskiej ds. Własności Intelektualnej wynika, ...
-
Nie ma cię w e-commerce, nie istniejesz. 84% Polaków robi zakupy online
... już w momencie poszukiwania inspiracji, skorzysta z urządzeń z dostępem do sieci. Jeśli zatem nie ma Cię w Internecie, znacznie utrudniasz konsumentom wybór Twojego produktu. Co więcej, konsumenci zaczęli kupować w Internecie częściej - 2-5 razy w miesiącu kupuje już 59% e-klientów - a 7 na 10 deklaruje, że ich koszyki ...
-
Rewolucja w e-commerce. Oto, jak ostatni rok zmienił zakupy
... np. płatności odroczone. To funkcjonalna metoda płatności w segmentach takich jak elektronika czy sprzęt AGD, gdzie konsumentowi zależy na szybkim otrzymaniu produktu i możliwości zapłacenia za niego później. - mówi Jacek Kinecki, CCO Przelewy24. Po warzywa do e-commerce Na początku pandemii dostępność produktów spożywczych ...
-
Zakupy w Amazonie? Uważaj na te oszustwa
... do dokonania płatności poza bezpieczną platformą Amazona. Oszuści próbują nakłonić do takiego zachowania na przykład poprzez ofertę obniżonej ceny danego produktu. Jeśli ofiara im ulegnie, straci zarówno pieniądze, jak i nie otrzyma pożądanej rzeczy. Co więcej nie będzie mogła złożyć skargi do ...
-
Strategia marketingowa firmy z branży kulinarnej. Jak zmaksymalizować efekty?
... receptury. Efektem może być wzrost niepochlebnych opinii w Internecie. Co gorsza odbiorcy mogą nie widzieć przyczyny w niedopracowanym sposobie wykonania, ale jakości produktu marki, którego należy użyć. Przygotowanie autorskich przepisów to zatem kolejny element układanki składającej się na tworzenie strategii firmy. - Dobrym rozwiązaniem ...
-
Zakupy online: pandemia zmienia zachowania konsumentów
... Niekupujący online stanowią obecnie 23% ogółu internautów, a przyczyny, dla których nie dokonują zakupów przez internet wiążą się głównie z chęcią obejrzenia produktu przed dokonaniem transakcji oraz z przyzwyczajeniem do handlu tradycyjnego. Pytani o kwestie, które mogłyby zachęcić ich do e-zakupów w przyszłości, niekupujący wskazywali najczęściej ...
-
6 na 10 Europejczyków ogranicza wydatki
... się na co dzień wyznawanymi przez nich wartościami i są skłonni „karać” firmy nieetyczne. Ponad połowa Europejczyków twierdzi, że nie kupiłaby produktu czy usługi od firmy, o której wie, że jest odpowiedzialna za szkody wyrządzone środowisku naturalnemu. Odsetek ten wzrasta do 68 proc ...
-
Powstanie Panattoni Park Żary
... . powierzchni produkcyjno-magazynowej dla firmy specjalizującej się w naprawie sprzętu elektronicznego. Klient w ramach żarskiej inwestycji skorzystał wtedy m.in. z regulacji temperatury dostosowanej do produktu.
-
Koszt zakupu samochodu jeszcze wzrośnie. Jaką formę finansowania warto rozważyć?
... , a co dopiero spadkiem cen aut. Mamy rosnące koszty produkcji samochodów, głównie z powodu galopujących cen energii oraz rosnących kosztów pracy, niedobór produktu na rynku, niezakończony cykl podwyżek stóp procentowych, czy też słabnący od kilku lat kurs złotego. Od koncernów motoryzacyjnych otrzymujemy sygnały ...
-
E-commerce pomoże logistyce w kryzysie, ale cena będzie wysoka
... w tym kanale jest równie wymagający co w tradycyjnym sklepie. Rośnie jednocześnie liczba e-sprzedawców, którzy walczą o klienta jakością obsługi, a nie tylko ceną produktu. Rynek jednak wciąż ewoluuje i ostatnich latach da się zauważyć pewną tendencję, mianowicie wraz ze wzrostem wartości koszyka maleje liczba odsyłanych ...
-
Cyber Week 2022: Black Friday i Cyber Monday z rekordami
... Brytanii 78 USD, a w USA aż 118 USD. Spadek w Europie Środkowej dotknął także liczby kupowanych produktów. Średnio na jedno zamówienie przypadło 3,3 produktu co stanowi spadek o 5% w porównaniu z poprzednim rokiem. Średnia wartość udzielonego rabatu wyniosła 34% w Black Friday i aż 38% w Cyber Monday. To odpowiednio ...
-
Ustawa Antylichwiarska 3.0 - co się zmieniło?
... dodatkowych opłat między innymi za zakupy na raty. Od tej pory firmy udzielające rat, nie będą mogły już doliczać do produktu dowolnie wysokiej prowizji i marży. Maksymalny limit dodatkowych kosztów wyniesie 45% całkowitej kwoty pożyczki w okresie trwania umowy. Jeśli klient zdecyduje się ...
-
Na platformach marketplace najczęściej kupujemy odzież, obuwie i kosmetyki
... , że mogą być to rzeczy, które wolimy kupować stacjonarnie. 94 proc. użytkowników marketplace’ów szuka informacji w sieci przed zakupem konkretnego produktu Jak wynika z badania Santander Consumer Banku, większość Polaków kupujących na platformach zakupowych, poszukuje informacji w internecie zanim zamówi interesujący ich towar ...
-
Handel w Metarverse. Czy to ma przyszłość?
... z wirtualnymi przedmiotami, których na rynku pojawia się już coraz więcej. Są już rozwiązania technologiczne dzięki którym, klient może dotknąć wirtualnego produktu, aby poczuć jego fakturę lub zapach. Jeśli te innowacje znajdą szerokie zastosowanie, przyczynią się ogromnie do zaangażowania konsumenta w proces zakupowy ...
-
Pokolenie Z - generacja kryptowalut i NFT?
... o dostępność. Poza tym, jak donosi raport przeprowadzony przez NRF we współpracy z IBM, ponad 40% „zoomersów” chce brać czynny udział w projektowaniu produktu. Pokolenie Z pragnie również być częścią jakieś społeczności (najczęściej wirtualnej), a NFT im to umożliwia. Przykładem może być Bored Ape Yacht Club ...
-
Płynność finansowa w czasie spowolnienia gospodarczego. Pomoże faktoring
... wszystkich firm, niezależnie od ich wielkości, jest spowolnienie gospodarcze, które potwierdzają najnowsze dane GUS. Główny Urząd Statystyczny podał wstępny szacunek produktu krajowego brutto w IV kwartale 2022 r. PKB wzrósł realnie o 2% rok do roku w porównaniu do wzrostu o 8,5% w analogicznym kwartale 2021 r. Wskaźnik ten jest ...
-
Polacy polubili płatności odroczone
... informuje, że w ten sposób nabywa jedną wcześniej upatrzoną rzecz. Dzięki opcji płatności odroczonej pojawiła się też szansa obejrzenia czy przymierzenia produktu dostępnego w internecie zanim się za niego zapłaci, zauważa co piąty respondent. Podobna część badanych podkreśla, że łatwiej jest też oddać ...
-
Korzystanie z internetu 60+. Jak seniorzy surfują w sieci?
... W kontekście kupowania przez internet i korzystania z aplikacji mobilnych seniorzy cenią sobie wysoko bezpieczeństwo przy płatności (97%), darmową dostawę (94%), łatwość w wyszukaniu produktu (94%), szybki zwrot pieniędzy (91%) oraz możliwość darmowego zwrotu (91%). Najbardziej preferowany przez seniorów sposób kontaktu ze sklepem internetowym to ...
-
E-Paragony. Jakie zmiany od września 2023?
... klient skanując swoją aplikację i tak otrzyma dowód zakupu w formie papierowej. Niefiskalne potwierdzenie zakupu w aplikacji może jednak być wykorzystane do reklamacji produktu albo usługi. Możliwość wystawiania e-paragonu istnieje dzięki upowszechnieniu się drukarek fiskalnych online. Pomimo, iż paragon jest elektroniczny, to wymagane jest ...
-
12 najważniejszych metod optymalizacji konwersji w e-commerce
... zdjęć, najlepiej wysokiej jakości, optymalnie z opcją widoku 360 stopni, a także filmy na stronach produktów. Podczas zakupów online nie można dotknąć produktu ani go przymierzyć. Najlepszą rzeczą, którą można zaoferować prospektom jest pokazanie im szczegółowych zdjęć lub filmów, tak aby dokładnie wiedzieli ...
-
Zakupy online: rosną wymagania wobec sklepów internetowych
... sklepu, dobra obsługa klienta i jakość usług stają się coraz ważniejsze. Kupując online klienci kierują się kilkoma czynnikami: kluczowa jest cena produktu, ale też dokładny opis, dostępność na stanie, wygodne metody dostawy i płatności, łatwy proces zwrotów, szybkość dostawy, czy bezpłatna dostawa. Zakupy ...