00:36 21.11.2020
... wielu punktów sprzedaży proces zwrotów dodatkowo się komplikuje i wydłuża. Kto wyjdzie z tej sytuacji obronną ręką? Samodzielnie czy z pomocą? Z raportu “Zwroty i reklamacje w sklepach internetowych” firmy merce.com wynika, że w polskich e-sklepach podejście do zwrotów jest w dużym stopniu skorelowanie ze skalą, z jaką działają ...
13:25 20.07.2020
Wakacje to sezon wyprzedaży i podróży. Korzystamy wtedy z wielu usług, z których nie zawsze jesteśmy zadowoleni. Zmusza nas to do złożenia reklamacji. Europejskie Centrum Konsumenckie podpowiada, w jakim terminie przedsiębiorcy z różnych branż powinni odpowiedzieć na naszą reklamację. Jak to wygląda w Polsce i w innych krajach UE? W Polsce, ...
09:50 27.11.2019
Zbliża się gorączka przedświątecznych zakupów, które zainicjują Black Friday i przypadający kilka dni po nim Cyber Monday. W tym okresie szczególnej wagi nabierają prawa konsumenta. Zakupy okażą się tym bardziej udane, im mniej będziemy mieli z nimi kłopotów. Jakie obowiązki spoczywają po stronie sprzedawców? Jakie uprawnienia przysługują ...
09:49 25.06.2019
... rozsądek. Europejskie Centrum Konsumenckie przypomina, że obniżka ceny o 50, 60 czy 80% nie redukuje naszych praw konsumenckich. Nadal 2 lata na reklamacje „Zepsuł się suwak, trudno, przecież to sukienka z wyprzedaży…”. Takie myślenie jest błędne. Fakt, że kupiliśmy coś w okresie wyprzedaży nie powoduje ...
12:47 22.12.2017
Święta Bożego Narodzenia tuż tuż. I z tej właśnie okazji UOKiK życzy konsumentom wszystkiego, co najlepsze. Do życzeń tych dorzuca garść świątecznych porad w razie, gdyby prezent okazał się nietrafiony, a sylwestrowa zabawa wyjątkowo nieudana. Wadliwy prezent. Znalazłeś pod choinką buty, które po kilku założeniach zaczęły się rozklejać. A może ...
09:03 28.07.2016
Jeśli wczasy z biurem podróży odbiegają od tego, co obiecywano nam podczas rezerwacji, możemy złożyć reklamację. Wyniki badania "Wyjazdy Polaków" - projektu opracowanego przez Instytut ARC Rynek i Opinia na zlecenie BIG InfoMonitor i BIK - wskazują, że z możliwości tej przynajmniej raz skorzystało 20% Polaków. Najczęściej z dobrym skutkiem, ...
11:22 12.07.2016
Sprawdź, czy informacje o przecenie na pewno dotyczą całego asortymentu, pamiętaj o swoim prawie do ceny widniejącej na metce, nie zapominaj, że możliwość zwrotu zakupionego towaru zależy tylko i wyłącznie od dobrej woli sprzedającego. Szalejesz na wyprzedażach? Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów przypomina, na co warto zwrócić uwagę. Ile ...
00:45 06.06.2016
11 października 2015 roku w życie weszła ustawa z dnia 5 sierpnia 2015 roku o rozpatrywaniu reklamacji przez podmioty rynku finansowego i o Rzeczniku Finansowym. Przepisy niniejszego aktu prawnego określają zasady składania reklamacji przez osoby fizyczne, także w związku z prowadzoną przez nie działalnością gospodarczą, które są klientami ...
15:45 07.12.2015
Kupiłeś prezent i okazał się zupełnie nietrafiony? Jeśli zakupów dokonałeś przez Internet, nie ma powodu do zmartwień - masz 14 dni na zwrot. Jeżeli jednak kupiłeś go w sklepie stacjonarnym, to wówczas możliwość zwrotu jest uzależniona wyłącznie od dobrej woli sprzedającego. O czym jeszcze warto pamiętać w szale świątecznych zakupów? Zwrot ...
13:28 16.07.2015
Ustawa o reklamacjach i rzeczniku finansowym doczekała się sejmowej akceptacji. Nadeszła zatem najwyższa pora, aby przedsiębiorcy zaczęli zapoznawać się z nowymi regulacjami. To konieczność, ponieważ wprowadzają one szereg obowiązków, które z kolei mogą wymagać wprowadzenia nowych lub zmiany dotychczasowych rozwiązań korporacyjnych. A czasu jest ...
Kredyt gotówkowy czy samochodowy - co wybrać? REKLAMA
SEAT Tarraco e-Hybrid FR
Ceny mieszkań pokonują inflację
Zakup biletu na koncert z drugiej ręki. Jakie prawa konsumenta?
Wynagrodzenia testerów oprogramowania w 2021 roku
Jak spłacamy kredyty hipoteczne?
Zwrot części wkładu wniesionego do spółki osobowej nie podlega PIT