eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plTematy › reklamacje
  • Reklamacja konsumencka. Przedsiębiorco, masz 14 dni na odpowiedź

    Reklamacja konsumencka. Przedsiębiorco, masz 14 dni na odpowiedź

    10:23 20.02.2024

    Reklamacja konsumencka zakupionego towaru to ważny termin dla każdego sprzedawcy. Ma obowiązek odpowiedzieć na reklamację konsumenta w terminie 14 dni, a brak reakcji może być dla niego bardzo bolesny. Z tego tekstu dowiesz się m.in.: Co to jest reklamacja? Kiedy reklamację uznaje się za złożoną? Co powinien zrobić sprzedawca w odpowiedzi na ... WIĘCEJ

    Tematy: reklamacja, reklamacje, reklamacja towaru, prawo do reklamacji
  • Zwroty i reklamacje w sklepach internetowych. Zbliża się wielki test e-commerce

    Zwroty i reklamacje w sklepach internetowych. Zbliża się wielki test e-commerce

    00:36 21.11.2020

    ... wielu punktów sprzedaży proces zwrotów dodatkowo się komplikuje i wydłuża. Kto wyjdzie z tej sytuacji obronną ręką? Samodzielnie czy z pomocą? Z raportu “Zwroty i reklamacje w sklepach internetowych” firmy merce.com wynika, że w polskich e-sklepach podejście do zwrotów jest w dużym stopniu skorelowanie ze skalą, z jaką działają ... WIĘCEJ

    Tematy: sklepy internetowe, e-commerce, zwrot towaru, zwrot towaru zakupionego przez internet
  • Wakacyjne reklamacje - ile poczekamy na odpowiedź?

    Wakacyjne reklamacje - ile poczekamy na odpowiedź?

    13:25 20.07.2020

    Wakacje to sezon wyprzedaży i podróży. Korzystamy wtedy z wielu usług, z których nie zawsze jesteśmy zadowoleni. Zmusza nas to do złożenia reklamacji. Europejskie Centrum Konsumenckie podpowiada, w jakim terminie przedsiębiorcy z różnych branż powinni odpowiedzieć na naszą reklamację. Jak to wygląda w Polsce i w innych krajach UE? W Polsce, ... WIĘCEJ

    Tematy: reklamacje, reklamacja, prawo do reklamacji, prawa konsumenta
  • Black Friday i Cyber Monday. Jakie prawa konsumenta ci przysługują?

    Black Friday i Cyber Monday. Jakie prawa konsumenta ci przysługują?

    09:50 27.11.2019

    Zbliża się gorączka przedświątecznych zakupów, które zainicjują Black Friday i przypadający kilka dni po nim Cyber Monday. W tym okresie szczególnej wagi nabierają prawa konsumenta. Zakupy okażą się tym bardziej udane, im mniej będziemy mieli z nimi kłopotów. Jakie obowiązki spoczywają po stronie sprzedawców? Jakie uprawnienia przysługują ... WIĘCEJ

    Tematy: ochrona konsumentów, prawa konsumenta, zakupy, zwrot towaru
  • Wyprzedaże, czyli 50% ceny i 100% praw konsumenta

    Wyprzedaże, czyli 50% ceny i 100% praw konsumenta

    09:49 25.06.2019

    ... rozsądek. Europejskie Centrum Konsumenckie przypomina, że obniżka ceny o 50, 60 czy 80% nie redukuje naszych praw konsumenckich. Nadal 2 lata na reklamacje „Zepsuł się suwak, trudno, przecież to sukienka z wyprzedaży…”. Takie myślenie jest błędne. Fakt, że kupiliśmy coś w okresie wyprzedaży nie powoduje ... WIĘCEJ

    Tematy: prawa konsumentów, porady dla konsumentów, uprawnienia kupującego, letnie przeceny
  • Świąteczne prawa konsumenta

    Świąteczne prawa konsumenta

    12:47 22.12.2017

    Święta Bożego Narodzenia tuż tuż. I z tej właśnie okazji UOKiK życzy konsumentom wszystkiego, co najlepsze. Do życzeń tych dorzuca garść świątecznych porad w razie, gdyby prezent okazał się nietrafiony, a sylwestrowa zabawa wyjątkowo nieudana. Wadliwy prezent. Znalazłeś pod choinką buty, które po kilku założeniach zaczęły się rozklejać. A może ... WIĘCEJ

    Tematy: prawa konsumenta, reklamacje, zwrot towaru, odstąpienie od umowy zawartej na odległość
  • Biura podróży: kiedy reklamacje?

    Biura podróży: kiedy reklamacje?

    09:03 28.07.2016

    Jeśli wczasy z biurem podróży odbiegają od tego, co obiecywano nam podczas rezerwacji, możemy złożyć reklamację. Wyniki badania "Wyjazdy Polaków" - projektu opracowanego przez Instytut ARC Rynek i Opinia na zlecenie BIG InfoMonitor i BIK - wskazują, że z możliwości tej przynajmniej raz skorzystało 20% Polaków. Najczęściej z dobrym skutkiem, ... WIĘCEJ

    Tematy: biuro podróży, reklamacje wycieczki, reklamacje, tabela frankfurcka
  • 6 rad na letnie wyprzedaże

    6 rad na letnie wyprzedaże

    11:22 12.07.2016

    Sprawdź, czy informacje o przecenie na pewno dotyczą całego asortymentu, pamiętaj o swoim prawie do ceny widniejącej na metce, nie zapominaj, że możliwość zwrotu zakupionego towaru zależy tylko i wyłącznie od dobrej woli sprzedającego. Szalejesz na wyprzedażach? Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów przypomina, na co warto zwrócić uwagę. Ile ... WIĘCEJ

    Tematy: prawa konsumenta, prawa konsumentów, ochrona konsumentów, wyprzedaże
  • Reklamacja w banku bez odpowiedzi? To oznacza, że masz rację

    Reklamacja w banku bez odpowiedzi? To oznacza, że masz rację

    00:45 06.06.2016

    11 października 2015 roku w życie weszła ustawa z dnia 5 sierpnia 2015 roku o rozpatrywaniu reklamacji przez podmioty rynku finansowego i o Rzeczniku Finansowym. Przepisy niniejszego aktu prawnego określają zasady składania reklamacji przez osoby fizyczne, także w związku z prowadzoną przez nie działalnością gospodarczą, które są klientami ... WIĘCEJ

    Tematy: prawa konsumenta, reklamacja w banku, reklamacje, rzecznik finansowy
  • Nietrafiony prezent świąteczny? Sprawdź, czy możesz go oddać

    Nietrafiony prezent świąteczny? Sprawdź, czy możesz go oddać

    15:45 07.12.2015

    Kupiłeś prezent i okazał się zupełnie nietrafiony? Jeśli zakupów dokonałeś przez Internet, nie ma powodu do zmartwień - masz 14 dni na zwrot. Jeżeli jednak kupiłeś go w sklepie stacjonarnym, to wówczas możliwość zwrotu jest uzależniona wyłącznie od dobrej woli sprzedającego. O czym jeszcze warto pamiętać w szale świątecznych zakupów? Zwrot ... WIĘCEJ

    Tematy: prezenty świąteczne, zwrot towaru, reklamacje, dowód zakupu

 

1 2 ... 5

następna



Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: