2019-09-19 11:05
Przeczytaj także: Polak na zakupach. Dominują promotorzy czy krytycy marek?
Koszyk Roku 2019 to już druga odsłona badania, którego autorzy biorą pod lupę jakość serwisu w polskich sklepach internetowych. Aby wyłonić najlepszych, specjaliści od user experience poświęcili trzy miesiące na testowanie stron internetowych 100 największych polskich sklepów internetowych. Pod uwagę brali aż 200 kryteriów, szczególnie przyglądając się utrudnieniom i usprawnieniom napotykanym przez konsumentów podczas zakupów. Wcielając się w rolę zwykłego klienta, weryfikowali, jak analizowane strony funkcjonują w swoich wersjach desktopowych oraz mobilnych.- Spośród wszystkich „e-commerców“ w Polsce wyłoniliśmy najczęściej odwiedzane i sprawdziliśmy, które z nich są najbardziej przyjazne dla klientów. Ocenie poddaliśmy ścieżkę, którą przechodzi użytkownik od momentu wyboru produktu i dodania go do koszyka, przez dokonanie płatności, wybór metody dostawy i podsumowanie zamówienia – mówi Krzysztof Blinowski, country manager Twisto Polska, które jest organizatorem badania Koszyk Roku 2019.
- Badanie pokazało, że część z najpopularniejszych sklepów wyraźnie stawia na mobile, zdobywając w tym obszarze znacznie wyższe noty, niż za wersję desktop. Oznacza to, że po kilku latach zapowiedzi rozkwitu m-commerce, sklepy przechodzą do działania i coraz częściej projektują swoje witryny przede wszystkim z myślą o smartfonach. Tego właśnie oczekują klienci – większej wygody w kupowaniu na małym ekranie – mówi Bartosz Traczyk, Executive Director eCommerce & Business Services w ING Banku Śląskim.
fot. mat. prasowe
Metody płatności w sklepach
Ponad 60 proc. sklepów oferuje już zakupy z Apple Pay i Google Pay.
- Oczekiwania klientów w erze mobilnej są wysokie jak nigdy dotąd. Sklepy internetowe muszą zapewnić to samo, doskonałe doświadczenie użytkownika, ale jednocześnie „zmieścić się” w telefonie. Dotyczy to też płatności, dlatego coraz popularniejsze są wygodne i proste w użyciu portfele cyfrowe, takie jak Masterpass, w których można zapisać dane karty płatniczej. Liderzy rankingu Koszyk Roku 2019 to sklepy, które najlepiej spełniają wymogi klientów i są wzorem do naśladowania dla innych – mówi Aleksander Naganowski, dyrektor ds. rozwoju rozwiązań cyfrowych w polskim oddziale Mastercard Europe.
- To tylko część obszarów, których poprawa może stanowić atut danego sklepu, na tym bardzo konkurencyjnym rynku – mówi Krzysztof Blinowski, z Twisto.
- Dbałość o pozytywne doświadczenia użytkownika nie powinna kończyć się w momencie finalizacji transakcji. Klienci coraz częściej kupują więcej, aby potem zwrócić. Dobrze zaprojektowany proces odstąpienia od umowy może być dla sklepów istotną przewagą konkurencyjną – komentuje Małgorzata Kowalska, UX Research Consultant, EDISONDA.
oprac. : eGospodarka.pl
Koszyk Roku 2022: znamy najbardziej przyjazne sklepy internetowe
Najlepsze sklepy internetowe 2021 wg Ceneo.pl
10 kluczowych zmian w e-commerce, które przyniosła pandemia
Zakupy online. 7 (przedświątecznych) wskazówek dla e-sprzedawcy
Zakupy online coraz bardziej mobilne. Szczególnie odzieżowe
Mobile coraz silniejszym trendem w zakupach online
Płatności online: uwaga na oszustwa
Serwisy internetowe: zasady bezpieczeństwa
Zakupy online: bezpieczeństwo transakcji
7 najdroższych działek na sprzedaż
10 sposobów na rekrutację pracowników lokalnych
Wynagrodzenia w logistyce w 2021 roku
3 cyberoszustwa finansowe, przez które możesz wpaść w długi
Ceny materiałów budowlanych. Jest szansa na powrót do normalności?
Sprzedaż nieruchomości dziecka - jak wygląda procedura?
Planujesz sprzedaż mieszkania? To dobry moment