Lokalne różnice w wydatkach na zakupy online
2019-09-19 10:37
Zakupy online © leungchopan - Fotolia.com
Przeczytaj także: Czy porzuciliśmy sklepy stacjonarne na rzecz zakupów online?
Jak wynika z przeprowadzonej analizy, czynnikiem determinującym zakupy w internecie jest zamieszkiwanie na terenie dużego ośrodka miejskiego. Autorzy raportu przyjrzeli się, jak Polacy, w zależności od położenia geograficznego, różnicują wydatki na zakupy online względem wydatków w handlu ogółem. Pod lupę wzięto 379 powiatów (w tym miasta powiatowe) i zweryfikowano, jak przedstawia się tam potencjał do zakupów w e-commerce oraz skala jego koncentracji w największych miastach.Nie jest zaskoczeniem, że suma wydatków w handlu wzrasta wraz z liczbą ludności zamieszkującej dane miasto. Duże miasta oznaczają bowiem wyższe zarobki, szeroki wachlarz przyciągających konsumentów ofert handlowych oraz konsumpcyjny styl życia. Z tych też powodów duże miasta, ze swoją koncentracją popytu konsumenckiego, stają się głównymi beneficjentami rozwoju e-handlu. Z danych raportu „Omnichannel 2019” wynika, iż nie jest jednak tak, że mniejsze miasta z mniejszą ofertą handlowo-usługową oraz mniej zasobnym portfelem konsumentów nie zaopatrują się w handlu online. Dane wskazują, że przeciętne wydatki na zakupy online są bardzo zróżnicowane geograficznie. Najmniej na zakupy w sklepach internetowych przeznaczaną mieszkańcy powiatu przemyskiego. Najwyższy Indeks Siły Nabywczej online jest natomiast w Sopocie, którego przeciętny mieszkacie wydaje dwa razy więcej niż przeciętny Polak na zakupy online.
Mapa prezentuje zróżnicowanie siły nabywczej online w powiatach. Kolorem niebieskim na mapie oznaczono powiaty o najniższej wartości rynku e-commerce, z kolei kolorem czerwonym wyróżniono powiaty o wysokiej wartości rynku online. Zaobserwowano duże dysproporcje w wartości sumarycznej przeznaczanej przez mieszkańców na zakupy produktów online.
fot. mat. prasowe
Zróżnicowanie siły nabywczej online w powiatach
Źródła danych
GfK Siła Nabywcza Online to pierwsza edycja danych opisującą wartości zakupów mieszkańców poszczególnych powiatów i miast na zakupy online. GfK Indeks Siły Nabywczej należy do najważniejszych regionalnych wyliczeń potencjału ekonomicznego klientów. Szacunki dokonywane są w oparciu o zestawienie danych z oficjalnej statystyki państwowej z wynikami badań GfK Polonia oraz prognozami instytutów ekonomicznych. Przekrojowy raport „Omnichannel 2019 w Polsce” oraz „Siła Nabywcza na E-commerce” bazują na ogólnopolskim badaniu CAPI na próbie 2000 respondentów oraz na danych panelowych. Te syndykatowe raporty to kompleksowa analiza rynku e-commerce w naszym kraju. Analizują nie tylko zwyczaje zakupowe, skalę zjawiska, zakupu online i offline w 13 kategoriach, ale i perspektywy rozwoju e-commerce w Polsce.
oprac. : eGospodarka.pl
Przeczytaj także
-
Ranking e-commerce: gdzie Polacy robią zakupy online?
-
Konsumenci częściej wybierają marki własne
-
Czego szuka Polak na zakupach i czy to dostaje?
-
Zachowania konsumentów: cena liczy się mniej niż zaufanie do marki
-
Mobilne aplikacje zakupowe: jakie wady i zalety?
-
Mastercard SpendingPulse. Wydatki Polaków na restauracje wzrosną nawet o 21,6 proc. r/r
-
Zrównoważony rozwój: czy tego chcą klienci i firmy e-commerce?
-
79% Polaków robi zakupy online, social commerce mniej popularny
-
E-commerce - zakupy online ratują nadwątlony budżet domowy?
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)