2019-03-22 09:01
Przeczytaj także: Mobile coraz silniejszym trendem w zakupach online
Czasy, kiedy surfować po sieci można było wyłącznie z poziomu stacjonarnego komputera, odeszły do lamusa. Szacunki wskazują, że już wkrótce z internetem łączyć się będzie połowa domowych sprzętów. Ciągle jednak wielu z nas hołduje opinii, że gadżety są do zabawy, a specjalistami od poważnych zadań pozostają duży ekran i klawiatura. Te ostatnie służą nam również w finalizowaniu transakcji w e-sklepach, ale już w przypadku przeglądania oferty e-sprzedawców na pozycję lidera zdecydowanie wysuwają się telefony. Jak dowodzą dane zbierane przez Shoper w styczniu i lutym bieżącego roku, za 60 proc. wizyt w e-sklepach odpowiadały smartfony, 37 proc. stanowiły odwiedziny z komputera, a 3 proc. - z poziomu tabletu.- Zebrane dane pokazują, że jest spora część kupujących, którzy do przeglądania oferty sklepu wybierają telefon, a kiedy przychodzi do zakupu, przerzucają się na komputer. Nic dziwnego, komórkę mamy zawsze przy sobie, a wejście na stronę sklepu zajmuje kilkanaście sekund. Gdy przychodzi do podania adresu dostawy i zrealizowania płatności, duży ekran wydaje się wciąż wygodniejszy - zauważa Jacek Zientkiewicz, Brand Manager Shopera.
fot. mat. prasowe
Jakich urządzeń używamy do wizyty w sklepie internetowym?
W styczniu i lutym 2019 r. za 60 proc. wizyt w e-sklepach odpowiadały telefony.
fot. mat. prasowe
Na jakich urządzeniach dokonujemy zakupu?
W styczniu i lutym 2019 r. w 58 proc. przypadków użytkownicy korzystali z komputera.
- Jeszcze kilka lat temu usługi internetowe projektowano przede wszystkim z myślą o komputerach. Wersje mobilne sklepów czy serwisów dodawano później. Każdy ma pewnie w pamięci kontakt ze nie-responsywną stroną, na której musiał przedostać się przez skomplikowany formularz na małym ekranie telefonu. Dziś takie sytuacje prawie się nie zdarzają, więc rezerwa wobec urządzeń mobilnych zapewne wkrótce zniknie. Zauważamy, że popularność zyskują linki w promocyjnych SMS-ach. Firmy tworzą już standardowo swoje sklepy w technice RWD, dzięki czemu użytkownicy już wiedzą, że w ten sposób przejdą od razu do responsywnej strony sklepu - mówi Andrzej Ogonowski z SMSAPI.
- Część mobilnych zakupów pochodzi zapewne prosto z przymierzalni w tradycyjnych sklepach. Klienci po sprawdzeniu, czy nowe ubranie dobrze leży, wyciągają telefon i upewniają się, czy nie znajdą tego samego towaru taniej w sieci. Gdy im się to udaje, tylko kilka stuknięć dzieli ich od zakupu. Ale naturalnie to nie jedyny powód. Ubrania są relatywnie niedrogie, lubimy więc kupować je szybko i impulsywnie, a użycie smartfona bardzo temu sprzyja. Badania z Wielkiej Brytanii wykazały też korelację między zakupami mobilnymi a częstym korzystaniem z mediów społecznościowych. Marki i sklepy odzieżowe są w tych serwisach bardzo aktywne, atakując użytkowników promocyjnymi komunikatami - wyjaśnia Jacek Zientkiewicz.
oprac. : eGospodarka.pl
10 kluczowych zmian w e-commerce, które przyniosła pandemia
7 nowych trendów w zakupach online po pandemii
5 powodów, dla których marki powinny mieć aplikacje zakupowe
Aplikacje zakupowe walczą o klienta
Aplikacje zakupowe, czyli jak wygrać w handlu
E-commerce w Polsce 2022. Są najnowsze dane
Polacy o handlu internetowym
E-commerce rozkwita. W 2021 r. sprzedaż w internecie rozpoczęło 120 tys.
Tylko zakupy online? Co 4. konsument rezygnuje ze sklepów stacjonarnych
Witam serdecznie, bardzo dużo kupuje w internecie różnych towarów (na własny użytek - nie handluje), mam pewien sklep za granicą, gdzie za ...
Chciałem kupić tylną oś do mojego quada. W internecie a dokładniej na portalu olx znalazłem ofertę, która mówiła o kołach z osią gratis. ...
Grzegorz Faluszczak GFX-Consulting
Wartość IPO w Europie spadła w 2022 roku o 79,2% rdr
DAX najwyżej od roku
Zakup mieszkania na kredyt 2% nie będzie problemem
Zerowy PIT dla seniorów - czy faktycznie się opłaca? Sprawdź wyliczenia ekspertów podatkowych.
Planujesz zakup auta elektrycznego? Do wyboru masz ponad 100 modeli
Długi Polaków wobec sądów to prawie 750 mln zł
Ustawa Antylichwiarska 3.0 - co się zmieniło?