-
Niewidoczni, choć zdolni. Dlaczego osoby z niepełnosprawnościami wciąż są na marginesie rynku pracy?
... osób ze specjalnymi potrzebami nie powinno być więc postrzegane jako działanie z zakresu CSR, lecz jako element długofalowej strategii personalnej. Polska gospodarka, zmagająca się z luką demograficzną i niedoborem kompetencji, potrzebuje zaangażowanych, stabilnych pracowników – a osoby z niepełnosprawnościami mogą pomóc tę lukę wypełnić. Dla ...
-
Praca w finansach: najlepiej płatne stanowiska i poszukiwane kompetencje. Trendy na 2026 rok
... finansowym dzięki automatyzacji i jakie umiejętności są niezbędne, aby je pełnić. Rynek pracy związany ze stanowiskami finansowymi uległ zmianie i dojrzał. Obecnie, Polska nie jest już wybierana jako lokalizacja prostych procesów, w celu redukcji kosztów. Coraz więcej międzynarodowych instytucji – w tym banków i centrów usług wspólnych ...
-
Mapa zadłużenia Polski: gdzie Polacy mają największe długi?
Są w Polsce regiony, gdzie długi mieszkańców liczone są w milionach, są też i takie, gdzie dłużnicy mają do oddania już "tylko" setki tysięcy złotych. Najnowsze dane KRD pokazują, że geografia zadłużenia w Polsce jest wyjątkowo nierówna. Górny Śląsk i północ kraju toną w zobowiązaniach, podczas gdy Podkarpacie i Małopolska spłacają rachunki ...
-
Dlaczego wszyscy będziemy chcieli jeździć elektrykami? Przyszłość motoryzacji już tu jest
... śledzić postępy w tych dziedzinach, ponieważ mogą one doprowadzić do kolejnych przełomów na rynku. Autor: Robert Lewandowski, Business Development Manager CARFAX Polska
-
Święta w górach coraz droższe. Sprawdzamy ceny w Polsce, Czechach i Alpach
Sylwester pod Tatrami? W tym sezonie to luksus. Ceny noclegów w górach na przełomie 2025 i 2026 roku wystrzeliły w górę – w Zakopanem nawet o 104% rok do roku. Drożej jest także w Szczyrku i czeskich kurortach. Paradoksalnie taniej bywa w wybranych ośrodkach w Alpach. Eksperci ostrzegają jednak, że na samym noclegu wydatki się nie kończą – do ...
-
Budowanie marki premium w Polsce: jakie kompetencje są dziś warte więcej niż kapitał?
... niegroźne, ale w segmencie premium są natychmiast czytelne jako brak własnego głosu. Konsumentka premium – przyzwyczajona do obserwowania marek globalnych widzi, kiedy polska marka powtarza cudzy kod estetyczny. I widzi, kiedy próbuje budować świat, którego nie rozumie do końca. Jednym z najbardziej dotkliwych błędów jest ...


2035 rok coraz mniej realny? Europa traci tempo w wyścigu o elektromobilność