-
Obsługa zamówień w sklepach internetowych
... . 21 dni, a więc w terminie zgodnym z przepisami prawa. Terminowo zostało rozpatrzonych ok. 74 procent reklamacji dotyczących paczek pocztowych (36 procent reklamacji rozpatrzono w czasie dłuższym niż określony przepisami). W przypadku reklamacji zawierających żądanie rekompensaty, średni czas odpowiedzi ostatecznej wyniósł ok. 22 dni. A może firmy ...
-
Koszty reklamacji w ujęciu podatkowym
... wariant obsługi gwarancyjnej. Kontrahent (klient) zamierza obciążyć wnioskodawcę kosztami reklamacji. Zadano pytanie, czy koszty te będą mogły trafić do kosztów podatkowych? ... sprzedawcy (wykonawcy usługi) ciąży obowiązek jego naprawy lub wymiany. Co istotne, obsługa gwarancyjna nie podlega dyspozycji art. 16 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od ...
-
Chatboty w oczach Polaków. Czy taka obsługa klienta nam odpowiada?
... botowi? 45 proc. ankietowanych wskazało na prezentację oferty firmy; 41 proc. – przyjmowanie zgłoszeń błędów lub awarii; 27 proc. zaś – przyjmowanie reklamacji. Ankietowani chętnie także poprzez kontakt z chatbotem załatwialiby sprawy urzędowe (np. ZUS, PUP, urzędy gmin itp.), umawiali terminy wizyt, wyszukiwali optymalne ...
-
Najczęstsze błędy w e-commerce
Utrudniony kontakt ze sprzedawcą, nieprofesjonalna obsługa klienta, źle zabezpieczona przesyłka, znaczne opóźnienia w realizacji zamówień czy stwarzanie problemów z uznaniem reklamacji to tylko niektóre z czynników skutecznie odstraszających klientów od sklepu internetowego. A jest ich zdecydowanie więcej. Serwis Opineo.pl przyjrzał się błędom, ...
-
Reklamacja. Jak ją wykorzystać do zwiększenia sprzedaży?
... obsługa klienta. Brak reklamacji – powód do radości? Nie do końca. Jeśli klienci nie składają reklamacji w Twojej firmie, wcale to nie oznacza, że są w 100% zadowoleni. Być może są niezadowoleni albo w ogóle nie są zainteresowani, żeby Ci o tym powiedzieć. Dlatego proces reklamacji ...
-
Help desk i polski rynek
... : - Osoby indywidualne (pomoc techniczna, obsługa reklamacji, zapytania o produkty – specyfikacja urządzeń, ceny, dostępność na rynku polskim, pomoc w wyborze odpowiedniego produktu według określonych oczekiwań, konkursy i promocje organizowane przez Samsunga). - Firmy (pomoc techniczna, obsługa reklamacji, zapytania o produkty, oferty współpracy ...
-
7 branż, które czeka rewolucja customer service
... jeszcze kiedy indziej - trudności w umówieniu wizyty. Gabinety, szpitale, przychodnie Sprawna obsługa klienta powinna szczególnie interesować placówki medyczne, zwłaszcza te z sektora ... obsługę osoby dzwoniącej. Mówimy tu m.in. o składaniu nowych zamówień, zgłaszaniu reklamacji, czy zmian w zamówieniach lub miejscach dostawy – tłumaczy Michał Misiak ...
-
Rośnie popyt na magazyny chłodnicze
... awizacji dostaw w poszczególnych punktach detalicznych sieci. Inne świadczone usługi to: kompletacja wysyłek, przeładunki, realizowanie dostaw do poszczególnych punktów oraz obsługa reklamacji w porozumieniu z producentem danego towaru. Pago i Jago Producenci żywności coraz bardziej interesują się tym, w jakich warunkach przechowywany jest ich ...
-
Parkingi przy marketach Biedronka i Aldi pod lupą UOKiK
... wysokie, bo sięgające nawet 150 zł, opłaty. Co więcej, nie uwzględniali również reklamacji konsumentów, którzy byli w stanie okazać się biletem parkingowym. Jak wynika z komunikatu ... się również, że zanim zdążą pobrać bilet i wrócić z nim do samochodu, obsługa parkingu wystawia wezwanie do zapłaty. Parkujesz? Pamiętaj o przysługujących ci prawach ...
-
Nieuczciwe obiekty gastronomiczne
... obsługa oraz błędne ceny - to najczęstsze nieprawidłowości wynikające z ostatniej kontroli Inspekcji Handlowej barów na ... zdaje sobie sprawy, że został oszukany. UOKiK przypomina, że jeśli mamy kłopoty z uznaniem reklamacji w restauracji, możemy zwrócić się o pomoc do m.in. Inspekcji Handlowej, rzeczników konsumentów oraz organizacji konsumenckich np ...
-
Rejestracja zbiorów danych w GIODO
... . W pierwszym pytaniu części C musimy określić cel, dla którego przetwarzane są dane osobowe. Takim celem może być np. wysyłka newslettera czy obsługa reklamacji. Gdy poradzimy sobie ze wskazaniem celu, musimy określić kategorię osób, których dane przetwarzamy. Wystarczy jak w tym miejscu napiszemy np. klienci ...
-
Kontroler jakości, inżynier jakości
... o charakterze indywidualnym, jednak przy współpracy z innymi działami (zarządzanie jakością, sprzedaż, transport, obsługa klienta). Czym się zajmuje kontroler jakości, inżynier jakości (Zakres ... analiz, badań laboratoryjnych i dokumentowanie ich wyników weryfikacja reklamacji klientów Wymagania Aby zostać kontrolerem jakości należy legitymować się ...
Tematy: kontroler jakości, inżynier jakości -
Bankowość internetowa: wymagania klienta cyfrowego
... obsługa oraz bezzwłoczne wsparcie. To trzy najbardziej pożądane cechy bankowości elektronicznej ... Polaków oczekuje usprawnień, takich jak możliwość bieżącego sprawdzania statusu załatwianej sprawy, np. wniosku kredytowego czy reklamacji (64% respondentów), przypomnienia lub powiadomienia za pomocą SMS o wizycie w placówce, terminie płatności czy po ...
-
5 rzeczy, które musisz wiedzieć zanim otworzysz sklep internetowy
... jesteśmy gotowi do sprzedaży. Ale nie do końca. Obsługa e-sklepu wiąże się dodatkowo z koniecznością spełnienia szeregu wymagań prawnych, których niespełnienie ... jej warunki, terminy, możliwości odstąpienia od niej, informację o prawie do reklamacji wraz z opisem procedury reklamacyjnej, jak również wyszczególnienie przypadków, w których klient ...
-
5 trendów w e-commerce w 2022 roku
... szerszą skalę wdrażać nowe technologie, które stworzyły relacje z kupującymi i sprawiły, że obsługa klienta stała się szybsza i wygodniejsza. Co czeka nas w 2022 roku? 1) ... , jak i offline. Kluczowe jest utrzymanie takich samych cen i warunków zakupu czy reklamacji we wszystkich miejscach. Statystyki pokazują, że niemal 85 proc. klientów nie kupi ...
-
Reklamacja towaru - nieprzyjemna konieczność
... też do reklamacji, która dla żadnej strony nie jest czymś przyjemnym. – W Wielkiej Brytanii kilkukrotnie brałem udział w szkoleniach dotyczących rozpatrywania skarg i reklamacji i ... . Rzetelne podejście do reklamacji – komu się to opłaca? Dawid Urbańczyk, dyrektor generalny Trusted Trader Polska Sprawna, rzetelna obsługa niezadowolonego klienta ...
-
Prawa i obowiązki konsumentów
... w sklepie. Sprzedawcą jest oczywiście ekspedientka za ladą, ale jest nim także obsługa supermarketu. Dlatego, jeśli pracownik pytany o coś przez konsumenta, nie ... , że nie powinien w ogóle składać reklamacji. Nie ma jednego, ustalonego przez przepisy terminu rozpatrzenia ani terminu załatwienia reklamacji składanej z gwarancji. Terminy te powinny być ...
-
Sprzedaż w modelu dropshipping: co powinna zawierać umowa?
... na swoją korzyść, że obsługa z tytułu rękojmi, czyli też rozpatrywania reklamacji oraz wydawania decyzji, jest po stronie dostawcy. Warto zawrzeć w umowie także to, kto zajmuje się rozpatrzeniem reklamacji i kontaktem z klientem, przyjmowaniem zwrotów, informowaniem konsumenta o przyjęciu zwrotu i decyzji w zakresie reklamacji, a także dokonaniem ...
-
Usługi pocztowe: uwolnienie rynku w 2013
... Polski. W planach Polskiej Grupy Pocztowej SA na 2008 rok jest natomiast obsługa klientów w 11 miastach. Pozycję dominującą wciąż utrzymuje Poczta Polska, która posiada 8 ... - 951 zostało rozpatrzonych negatywnie (co stanowi 86,38% wszystkich odwołań). Z analizy liczby reklamacji, jakie konsumenci składają do operatorów prywatnych, jak też skarg ...
-
Euro 2012 a prawa konsumentów
... u sprzedawcy, w dwóch egzemplarzach – jeden dla sklepu, drugi dla konsumenta, potwierdzający zgłoszenie reklamacji. Możesz skorzystać z gotowych formularzy, które posiada większość polskich sklepów – na ... ilości dotyczy cena (np. cena ryby w karcie może dotyczyć 100 g, gdy obsługa przyniesie całą ważącą 500 g). Jeżeli kelner dolicza serwis, musi o ...
-
Świat: wydarzenia tygodnia 52/2016
... z organizatorem, ile ma być posiłków, w jakiej formie podane, czy będzie catering albo obsługa kelnerska, czy ma być muzyka na żywo i alkohol. Jeżeli zadbamy o szczegóły ... – wskazuje Katarzyna Chwesiuk. Prawniczka Federacji Konsumentów podkreśla, że w przypadku reklamacji usług turystycznych ważny jest termin. Skarga do biura podróży powinna wpłynąć ...
-
Euro 2012 a prawa konsumentów cz. II
... ważne, ponieważ wtedy wiesz, z kim się kontaktować w razie reklamacji albo zwrotu towaru), sposobie składania reklamacji i zwrotów. Ponadto, każdy sprzedawca musi rzetelnie informować o ... do piątku od godziny 9:00 do 17:00). W czasie rozgrywek piłkarskich obsługa zapewniona będzie także w języku angielskim. Porad udziela także Europejskie Centrum ...
-
Świat: wydarzenia tygodnia 34/2017
... się zdecydowaliśmy, opłaty transferowe, inne opłaty administracyjne i należności, np. podatkowe – wymienia Rogowski. Przy reklamacji wycieczek najczęściej skarżymy się na wyżywienie, standard hotelu i jego położenie. Zastrzeżenia budzi też obsługa, np. sprzątanie czy wymiana ręczników. Przy rodzinnych wakacjach istotne są atrakcje dla najmłodszych ...
-
Najlepsze sklepy odzieżowe online
... związanych ze skargami na tego typu towary. Skargi dotyczyły zwykle reklamacji. Konsumenci narzekali, że sprzedawcy nie respektują zwrotów lub nierzetelnie wywiązują ... — np. kurtka jesienna/zimowa, czy ocieplona, nieprzemakalna itp. (m.p., październik 2014)* Szybka obsługa, ceny sukienek niższe niż w innych sklepach internetowych. Wprowadziłabym jedną ...
-
Dział obsługi klienta i operacji: jakie wynagrodzenia?
... dyrektor departamentu sprzedaży – od 18 000 zł do 40 000 zł. Specjaliści ds. reklamacji, zajmujący się rozwiązywaniem problemów klientów, mogą liczyć na oferty od 6 000 zł do ... sprawiają, że wynagrodzenia w kluczowych rolach operacyjnych systematycznie wzrastają. Obsługa klienta odgrywa coraz większą rolę w budowaniu przewagi konkurencyjnej firm, ...
-
6 faktów nt. telefonicznej obsługi klienta w e-commerce
... możliwość „dopytania” (CX Act 2015, Customer Service Benchmark 2013). Również w wypadku skarg i reklamacji klienci najczęściej sięgają po telefon, w zależności od branży, niekiedy na ... satysfakcja z obsługi przez telefon Według badań brytyjskich obsługa przeze telefon jest oceniana gorzej niż obsługa przez e-mail, czat, tradycyjną pocztę, aplikacje ...
-
E-sklepy: 5 najważniejszych zasad komunikacji z klientem
... rozwiązań nie wystarczy, kluczowa jest ich sprawna obsługa i integracja. Obsługa w czasie rzeczywistym (telefon, live chat) wymaga udostępnienia konsultantowi ... sam sposób powinna przebiegać obsługa klienta. Zgodnie z tą zasadą sprawnie powinien być realizowany nie tylko sam proces zakupowy, ale także obsługa zapytań, reklamacji i zwrotów. To z ...
-
Świąteczne e-zakupy
... dodatkowych pracowników, mających obsłużyć świąteczny szczyt. Sprawna obsługa klientów podczas gorącego okresu świątecznego zawsze podnosi ... reklamacji i skarg. W 2005 r. poczta zarejestrowała o 19,8 procent więcej niż w roku poprzednim reklamacji dotyczących usług pocztowych (187,7 tys.). Liczba reklamacji dotycząca paczek zwykłych wzrosła ...
-
Lokale gastronomiczne pod lupą IH. Nieprawidłowości w co 2. placówce
... br.), z czego w 33 (56,9%) odnotowano następujące nieprawidłowości: nierzetelna obsługa konsumentów (10 lokali gastronomicznych), polegająca na: zaniżonej pojemności napojów ... i zażądać np.: obniżenia rachunku za posiłek (reklamacji może podlegać również temperatura posiłku); w ramach reklamacji możesz żądać towaru zgodnego z zamówieniem, a jeśli ...
-
5 trików, które stosują linie lotnicze, aby nie wypłacić odszkodowania
... obsługa samolotu. Jeśli podczas lotu usłyszeliśmy inne wyjaśnienie dotyczące opóźnienia, niż to, które zostało podane przez dział reklamacji ...
-
Fulfillment czyli outsourcing usług logistycznych - dlaczego warto skorzystać?
... dalej niż dostarczanie przesyłek czy wynajem powierzchni magazynowej. To pełna i sprawna obsługa zamówienia – od momentu gdy zostanie ono złożone przez klienta sklepu aż po jego dostarczenie, a czasem nawet przyjmowanie zwrotów i reklamacji i wsparcie marketingowe. Co ważne – usługi takie świadczą firmy z ogromnym doświadczeniem rynkowym ...
-
Sklepy dla dzieci: niska jakość obsługi klienta
... %. Prawie połowa placówek uzyskała wynik 100%. Dzień dobry, do widzenia Obsługa (pomoc i doradztwo) jest najważniejszą kategorią w całym badaniu, opisuje bowiem ... «to jakiś zamsz jest, ale nigdy nie było reklamacji». Ostatnim elementem ocenianym w tej kategorii była obsługa przy kasie i stosowne pożegnanie klienta. Procedura zakupu przebiegała ...
-
Linie lotnicze a prawa konsumenta
... o nowych warunkach bezpieczeństwa na lotniskach, wzmożonych kontrolach i zakazie przewozu płynów. Obsługa lotniska ma prawo żądać w punkcie kontrolnym zdjęcia okrycia wierzchniego i obuwia ... kiedy trudno jest oszacować pełną wartość zaginionych przedmiotów warto jest załączyć do reklamacji posiadane rachunki. Jeśli ich nie mamy trzeba liczyć się z ...
-
Bezpieczne wakacje z kartą płatniczą
... jednej doby hotelowej, choć czasem jest to nawet koszt całego pobytu. Wtedy możliwość reklamacji takiego obciążenia jest bardzo ograniczona. Inną ważną rzeczą, której należy dopilnować, jest ... udostępnia sejfu, za każdym razem wszystkie cenne rzeczy trzeba wziąć ze sobą. Obsługa hotelowa i room service mają dostęp do naszego pokoju, więc zamknięcie ...
-
Wakacje 2016 samolotem? Sprawdź, co robić w razie problemów
... (PIR). W przypadku utraty walizki czy plecaka, obsługa lotniska wprowadza dodatkowo niezbędne dane do Międzynarodowego Systemu Wyszukiwania Bagażu, który daje możliwość monitorowania poszukiwań naszej zguby przez Internet. Drugi krok to złożenie u przewoźnika reklamacji w formie pisemnej. – Na złożenie reklamacji na piśmie mamy 7 dni w przypadku ...