-
Zachowania konsumentów: Polacy przestraszeni pandemią jak nigdy wcześniej?
... się najmniej są Chiny i Japonia (po -19 proc.). Eksperci zwracają uwagę, że w historii badania nie zdarzył się dotąd tak duży skok ... 40 proc. deklaruje, że odkłada na później większe zakupy. Pandemia i związany z nią duży wzrost niepokoju w ostatnich tygodniach, zweryfikowały nasze podejście nie tylko do dużych zakupów. Z najnowszej edycji badania ...
-
Wynagrodzenia pracowników w 2021 roku nie wzrosną, ale rekrutacje w planach
40% pracodawców nie planuje w 2021 roku podwyżek wynagrodzeń, ale aż 84% ma w planach rekrutacje. Tak wynika z "Raportu płacowego 2021" opracowanego przez Hays Poland. Czego jeszcze dowiadujemy się z badania ... pracowników – przedstawiciele pokolenia Y (60 proc.), a także osoby urodzone po 1995 roku (61 proc.). Specjaliści są pewni posiadanych ...
-
Polacy martwią się o oszczędności bardziej niż o własne zdrowie
... Obecnie jest ich tyle samo co wśród konsumentów w wieku 18-34 lata (40 proc.). Polska odnotowała najwyższy spadek indeksu niepokoju spośród krajów ... Deloitte. Po wzrostach poczucia bezpieczeństwa podczas typowych aktywności konsumenckich, jakie zauważalne były w wynikach ankiet przeprowadzonych miesiąc temu, w najnowszej edycji badania ten trend ...
-
Pandemia COVID-19 zwiększa lęk przed utratą pracy
... statystycznych – dla przykładu w liczącej 112 kwartalnych edycji historii Badania Aktywności Ekonomicznej Ludności tylko czterokrotnie kobiety mogły ... na pierwszy rzut oka. Warto jednak zauważyć, że po pierwsze na polskim rynku mamy nadmiar osób z wykształceniem ... 18-29 oraz 30-39 lat, 49 proc. ankietowanych od 40 do 49 roku życia oraz 67 proc. osób ...
-
COVID-19. Jakie testy przesiewowe można wykonać pracownikom?
... po kilku godzinach z portalu, do którego dostaną dostęp. W przypadku badań RT-PCR, pacjenci również otrzymują numer zlecenia, dzięki któremu mogą pobrać wynik testu z platformy. Profesjonalna organizacja testów dla pracowników Zlecając takie badania pracowników np. przez SQD Alliance jest możliwość udostępnienia nawet 40 ...
-
Impulsywne zakupy nie tylko w Black Friday
... i wykształcenia. Według badania im wyższe zarobki i niższe wykształcenie, tym łatwiej pozwolić sobie na spore wydatki bez wcześniejszych założeń: za co i po co. Gdy ... dwie trzecie ankietowanych. Jeśli chodzi o pozostałe części kraju, najmniej osób, ok. 40 proc. deklaruje drogie, nieplanowane zakupy w woj. opolskim, wielkopolskim i podlaskim. Nawet ...
-
Tylko zakupy online? Co 4. konsument rezygnuje ze sklepów stacjonarnych
... wnioski z badania 25 proc. konsumentów uważa, że znacznie rzadziej będzie robić zakupy w sklepach stacjonarnych i centrach handlowych w przyszłości. 40 proc. ... na wszystkie strony – od sklepu, przez producenta i konsumenta, aż po planetę. Łatwe do wdrożenia urządzenia i systemy potrafią, dla przykładu, rejestrować odczyty z zakładów przetwórczych, ...
-
Pandemia wzmogła przemoc wobec kobiet
... 40%); należy też ... badania Eurobarometru potwierdzają to, co już wiemy: pandemia COVID-19 w nieproporcjonalnie dużym stopniu dotknęła kobiety i dziewczęta na niezliczone sposoby. Począwszy od nasilenia przemocy ze względu na płeć, po zwiększone obciążenie opieką, od wpływu ekonomicznego na sektory nieproporcjonalnie licznie obsadzone przez kobiety, po ...
-
Wyjazd na ferie zimowe planuje co czwarty Polak
... badania przygotowanego przez Quality Watch dla Rejestru Dłużników BIG InfoMonitor, tylko 26 proc. Polaków ma w tym roku jakieś zimowe plany wyjazdowe, w tym 9 proc. wyjedzie tylko w trakcie trwania ferii zimowych w danym województwie, 8 proc. wskazuje, że wyjeżdża zarówno w trakcie ferii zimowych jak i po ... bowiem niecałe 40 proc. Polaków z dziećmi ...
-
Czterodniowy tydzień pracy w Polsce? Czy to trafiony pomysł?
... Rezultat tego eksperymentu był zaskakujący. Wydajność pracy została zwiększona o 40% przy jednoczesnym obniżeniu jej kosztów. Od tego momentu firmy w różnych krajach, ... firmy uczestniczące w badaniu czy zamierzają kontynuować politykę czterotygodniowego tygodnia pracy po zakończeniu badania. 35 z 41 odpowiedziało „tak” lub „zdecydowanie tak”. Nadal ...
-
Praca w finansach: tu też nie istnieje równość i jawność wynagrodzeń?
... wśród kobiet z tym zdaniem zgadza się 40 proc., a prawie tyle samo uważa, że rozwijanie ... Antal. Stereotypy zawodów męskich i kobiecych Co więcej, z 4. edycji badania „Kobiety w Finansach” wynika, że w dalszym ciągu występują dość ... w biznesie oraz kierowniczych w firmach (analogicznie oba po 86 proc.), a także zmniejszające się nierówności płacowe ...
-
Private equity w regionie CEE: optymizm i inwestycje w ESG
... blisko trzykrotnie więcej w porównaniu do poprzedniej edycji badania. Jednocześnie o połowę spadł odsetek zakładających negatywny ... do połowy 2023 r. Wynik ten stanowi również o ponad 40 p.p. wyższy odsetek niż latem 2022 roku, kiedy ... Jednocześnie ubiegły rok był przełomowy z tego względu, że po raz pierwszy w historii spółka wchodząca w skład ...
-
Kupno samochodu: jakie kryteria są kluczowe?
... Polacy wybierają auta przede wszystkim portfelem Zgodnie z wynikami badania aż 56 proc. ankietowanych wskazuje cenę ... się osobiste wizyty u dealerów samochodowych - wskazało na nie niemal 40 proc. ankietowanych. Fakt, że Polacy ... wsparcia – od analizy potrzeb, przez jazdy próbne, aż po optymalizację finansowania i ubezpieczenia. Taka wizyta staje się ...
-
Czterdziestolatek vs oszczędzanie na emeryturę
... ? Z badania zrealizowanego na zlecenie Izby Gospodarczej Towarzystw Emerytalnych wynika, że nieco ponad połowa osób w wieku 40 lat odkłada pieniądze na jesień życia. Pozostali tego ... rozwiązań oszczędnościowych/inwestycyjnych, czterdziestolatkowie najchętniej sięgają po OFE, gdzie swoje środki alokuje 40% badanych. Na drugim miejscu jest ...
-
Ceny w sklepach w górę w czerwcu: gdzie zrobimy najtańsze zakupy?
... kategorii - od nabiału i pieczywa, po środki higieniczne i napoje. Prawie 80 zł różnicy między najtańszym a najdroższym sklepem Z czerwcowego Badania i Raportu Koszyk Zakupowy ... kosmetyki, owoce i warzywa, produkty tłuszczowe i inne). ASM SFA bada ceny tych samych 40 produktów w 13 sieciach handlowych zarówno w sklepach tradycyjnych, jak i w kanale ...
-
Koszty życia przerastają możliwości pokolenia Z?
... konsumpcji zyskują na znaczeniu, a które schodzą na dalszy plan? W skrócie W przeprowadzonym po raz drugi badaniu postaw młodych osób wobec zjawisk finansowych ... 40 proc.) i jedzenie poza domem (39 proc.), a za nimi są podróże (32 proc.). Wszystkie te kategorie zanotowały wzrost o kilka punktów procentowych w porównaniu z ubiegłoroczną edycją badania ...
-
Negocjacje bez planu to ryzyko utraty 60% potencjalnych zysków
... relacje z partnerami. Globalne badania nie pozostawiają wątpliwości. Firmy, które wdrożyły spójne standardy negocjacyjne, zwiększyły dochód netto średnio o ponad 40%. Te, które działały ... doświadczeń wynika, że tam, gdzie negocjacje potrafiły się ciągnąć rok albo dłużej, po uporządkowaniu zasad aż trzy czwarte kontraktów udaje się domknąć w ...
-
Popularność radia i telewizji w Internecie
... badania słuchał radia. Wśród internautów biorących udział w badaniu najchętniej słuchaną stacją radiową jest niezmiennie (porównanie do wyników badań realizowanych we wcześniejszych falach) RMF FM. 40 ...
-
Profil polskiego inwestora
... na ogół wiekiem obligatariuszy (osoby starsze rzadziej korzystają z dobrodziejstw Internetu). 40 proc. z nich ma też akcje w portfelu. (Grupa posiadaczy obligacji sama w sobie ... tych, którzy nie sięgają na co dzień po prasę specjalistyczną, ale chętniej po pilota od telewizora. Badania Acxiom pokazują przecież, że klientami – regularnymi ...
-
Innowacyjność motorem rozwoju przedsiębiorstwa
... na kosztach i zwiększenie prężności działania. Po raz pierwszy w badaniu wzięli udział również polscy menedżerowie. Badania przeprowadzone przez BEA Systems wskazują, że ... (50%), Włoszech (43%) i Finlandii (40%). Zwiększenie prężności działania jest uważane za najważniejsze w Wielkiej Brytanii (43%), Francji (40%) i Szwecji (40%). W odniesieniu do ...
-
Wybory do Parlamentu Europejskiego wg Polaków
... (23%). Lepszym od innych poinformowaniem o działaniach Parlamentu Europejskiego wyróżniają się Luksemburczycy (42%) i Irlandczycy (40%), w najmniejszym stopniu poinformowanie na ten temat deklarują Hiszpanie i Brytyjczycy (po 19%). „Wyniki badania zrealizowanego na 8 miesięcy przed wyborami do Parlamentu Europejskiego pokazują, że zarówno stopień ...
-
Sytuacja ekonomiczna dużych firm 2009
... wynika z badania "Monitoring kondycji sektora dużych przedsiębiorstw 2009" PKPP Lewiatan i Deloitte. W Polsce działa 3400 dużych przedsiębiorstw. Zatrudniają one 40,6% pracujących w ... firmie. Zdaniem PKPP Lewiatan i Deloitte wyłaniający się z badania obraz dużych przedsiębiorstw po pierwszych miesiącach kryzysu nie jest pesymistyczny. Widać, ...
-
Rynek reklamy online w Polsce I poł. 2010
... całości wydatków. Wydaje się, że jest to efekt „odbicia” na rynku po zeszłorocznym zaciskaniu pasa przez reklamodawców i liczenia każdej złotówki wydawanej na ... na reklamę online w podziale na sektory Z badania wynika również, że finanse, motoryzacja oraz telekomunikacja to sektory generujące 40% wydatków reklamowych w Internecie. Zaraz za nimi ...
-
Rynek reklamy online w Polsce III kw. 2010
... badania IAB AdEx za pierwsze półrocze 2010 roku, wyraźnie potwierdza się trend wzrostowy wartości rynku reklamy online w Polsce. „Kolejny kwartał, który potwierdza powrót reklamy online na ścieżkę dynamicznego wzrostu po ... Jak czytamy w raporcie z badania, finanse, telekomunikacja oraz multimedia to sektory generujące prawie 40% wydatków. Dobra ...
-
Ogólnopolskie Badanie Wynagrodzeń 2010
... z nabywaniem doświadczenia zawodowego. Początek kariery to płaca na poziomie 1 800 PLN brutto. Po dwóch latach pracy można liczyć na wzrost wynagrodzenia do 2 500 PLN. ... Z badania Sedlak & Sedlak wynika, że województwo mazowieckie oraz sama Warszawa bez wątpienia są liderami płacowymi w całym kraju. Zarobki w stolicy były w 2010 roku o ponad 40 ...
-
Polskie firmy a elastyczność zatrudnienia
... na wdrożenie ich w życie, uważa Lewiatan. Z badania wynika również, że powody stosowania wydłużonego okresu rozliczeniowego ... wydłużony okres rozliczeniowy nie ma obecnie zastosowania. 40% ankietowanych popiera tę ideę, a 28% nie potrafiło ... między godziną 7.00 a 10.00 rano, i kończy pracę po przepracowaniu swojego wymiaru dobowego (np. 8 godzin). ...
-
Pokolenie Y stawia na stabilność zatrudnienia
... Ekonomiści, równie chętnie jak w administracji, pracowaliby w firmie z branży finanse/ ekonomia (40%), następnie, co ciekawe w marketingu/reklamie/PR (28%), a także w obszarze księgowość/audyt/podatki ... po atrakcyjnym wynagrodzeniu, w zestawieniu najważniejszych dla pokolenia Y cech idealnego pracodawcy. Informacje o badaniu: Celem Badania Campus było ...
-
Polacy a bezpieczne zakupy w Internecie
... Po drugie polscy internauci starannie wybierają sklep, w którym dokonują pierwszej transakcji. Analizując wyniki badania ...
-
Internauci a konsumpcja mediów i reklamy
... kolejnego przełomu cywilizacyjnego, na miarę zmian jakie dokonały się po rozpowszechnieniu prasy, radia i telewizji. Z badania CAWI wynika, że Internauci są bardzo ... nich generuje 6% wydatków na reklamę online, trzy ostatnie natomiast wspólnie pozyskują 40% tortu – AdEx’2011H1). Wszystkie oceniane kampanie telewizyjne znalazły swoje odpowiedniki ...
-
Finanse i usługi bankowe wg polskich internautów XII 2011
... badania powyższe trzy kategorie stopniowo tracą na popularności wśród badanych internautów. Z kolei w porównaniu z poprzednimi falami badania, wśród internautów nieznacznie rośnie popularność pożyczek zaciąganych w instytucjach innych niż banki. Nastroje finansowe i wpływ kryzysu W ciągu 6 miesięcy następujących po ... jesieni ubiegłego roku. Prawie 40 ...
-
Sektor MŚP: ocena IV kw. 2011 i prognoza I kw. 2012
... udzielanych kredytów oraz czasu kredytowania. Tego typu zmiany miały miejsce po raz pierwszy od początku 2010 roku. Obecnie otrzymanie finansowania zewnętrznego jest i ... zwyżki cen są wahania kursów walut i inne czynniki zewnętrzne, niezależne. Z badania Keralla Research wynika, że przedsiębiorcy sektora MŚP – mimo nastrojów dalekich od optymizmu – ...
-
Monitor Rynku Pracy II 2012
... Po chwilowym spadku pod koniec ubiegłego roku (14% w XI 2011 r.), wzrósł on, wynosząc 18%. Zadowolenie z wykonywanej pracy jest nieco mniejsze w gronie badanych w średnim wieku (45 - 54 lat). Agnieszka Bulik, Członek Zarządu Randstad, tak komentuje wyniki badania ...
-
Aktywność ekonomiczna ludności I-III 2012
... zawodowo posiadały wykształcenie gimnazjalne i niższe 40,6%, policealne i średnie zawodowe ... Badania Aktywności Ekonomicznej Ludności (BAEL), przeprowadzonego w I kwartale 2012 roku. Prezentowane dane z BAEL zostały uogólnione przy wykorzystaniu bilansów ludności opartych na NSP 2002. Po zakończeniu opracowywania wyników NSP 2011 dane z badania ...
-
Polskie firmy: nacisk na wzrost przychodów
... także wzrost kosztów działalności (11 proc.), presję cenową (10 proc., po raz pierwszy we wskazaniach), oraz problemy z płynnością (9 proc.). Największą przeszkodę w działalności ... finansowi podobnie jak w poprzedniej edycji badania nie uważają emisji akcji za dobry sposób na dokapitalizowanie (40 proc.). Jednocześnie zwiększyła się liczba tych, ...
-
Sektor MŚP: ocena III kw. 2012 i prognoza IV kw. 2012
... ZWOLNIENIA Tak jak w poprzedniej edycji badania Keralla Research, przedsiębiorcy informują o malejącej marżowość i silnej presji na sprzedaż po niższych cenach. Równocześnie koszty działalności wciąż ... swojej firmy (27,7 proc.). Dziś negatywne opinie podziela już blisko 40 proc. ankietowanych (37,8 proc.). Analizując ten wynik kwartalnie widoczne ...


7 pułapek i okazji - zobacz co cię czeka podczas kupna mieszkania na wynajem