-
Innowacyjność motorem rozwoju przedsiębiorstwa
... na kosztach i zwiększenie prężności działania. Po raz pierwszy w badaniu wzięli udział również polscy menedżerowie. Badania przeprowadzone przez BEA Systems wskazują, że ... (50%), Włoszech (43%) i Finlandii (40%). Zwiększenie prężności działania jest uważane za najważniejsze w Wielkiej Brytanii (43%), Francji (40%) i Szwecji (40%). W odniesieniu do ...
-
Wybory do Parlamentu Europejskiego wg Polaków
... (23%). Lepszym od innych poinformowaniem o działaniach Parlamentu Europejskiego wyróżniają się Luksemburczycy (42%) i Irlandczycy (40%), w najmniejszym stopniu poinformowanie na ten temat deklarują Hiszpanie i Brytyjczycy (po 19%). „Wyniki badania zrealizowanego na 8 miesięcy przed wyborami do Parlamentu Europejskiego pokazują, że zarówno stopień ...
-
Handel a ruch graniczny z Ukrainą IV kw. 2008
... 1 grudnia 2008 r. limit został zmniejszony do 40 sztuk. Zmiana przepisów wywołała protesty osób trudniących ... odległości powyżej 100 km od granicy. PODSUMOWANIE Wyniki przeprowadzonego badania pilotażowego pozwalają na stwierdzenie, że ... wartości sprzedaży detalicznej tych województw w 2007 r. Należy dodać, że po wejściu w życie z dniem 1 grudnia 2008 ...
-
Sytuacja ekonomiczna dużych firm 2009
... wynika z badania "Monitoring kondycji sektora dużych przedsiębiorstw 2009" PKPP Lewiatan i Deloitte. W Polsce działa 3400 dużych przedsiębiorstw. Zatrudniają one 40,6% pracujących w ... firmie. Zdaniem PKPP Lewiatan i Deloitte wyłaniający się z badania obraz dużych przedsiębiorstw po pierwszych miesiącach kryzysu nie jest pesymistyczny. Widać, ...
-
Inwestorzy indywidualni: profil 2009
... wyniki Ogólnopolskiego Badania Inwestorów. Już po raz siódmy raport dał obraz profilu inwestora polskiego. Ponad 1300 respondentów wskazało cechy, ... w swoim portfelu dywersyfikuje go, wybierając wiele spółek. Od 4 do 7 spółek posiada w swoim portfelu 40,4%, a powyżej 7 spółek 17,2% respondentów. Jednak aż 31,8% posiada w swoim portfelu tylko od 1 do ...
-
Rynek reklamy online w Polsce I poł. 2010
... całości wydatków. Wydaje się, że jest to efekt „odbicia” na rynku po zeszłorocznym zaciskaniu pasa przez reklamodawców i liczenia każdej złotówki wydawanej na ... na reklamę online w podziale na sektory Z badania wynika również, że finanse, motoryzacja oraz telekomunikacja to sektory generujące 40% wydatków reklamowych w Internecie. Zaraz za nimi ...
-
Rynek reklamy online w Polsce III kw. 2010
... badania IAB AdEx za pierwsze półrocze 2010 roku, wyraźnie potwierdza się trend wzrostowy wartości rynku reklamy online w Polsce. „Kolejny kwartał, który potwierdza powrót reklamy online na ścieżkę dynamicznego wzrostu po ... Jak czytamy w raporcie z badania, finanse, telekomunikacja oraz multimedia to sektory generujące prawie 40% wydatków. Dobra ...
-
Ogólnopolskie Badanie Wynagrodzeń 2010
... z nabywaniem doświadczenia zawodowego. Początek kariery to płaca na poziomie 1 800 PLN brutto. Po dwóch latach pracy można liczyć na wzrost wynagrodzenia do 2 500 PLN. ... Z badania Sedlak & Sedlak wynika, że województwo mazowieckie oraz sama Warszawa bez wątpienia są liderami płacowymi w całym kraju. Zarobki w stolicy były w 2010 roku o ponad 40 ...
-
Polskie firmy a elastyczność zatrudnienia
... na wdrożenie ich w życie, uważa Lewiatan. Z badania wynika również, że powody stosowania wydłużonego okresu rozliczeniowego ... wydłużony okres rozliczeniowy nie ma obecnie zastosowania. 40% ankietowanych popiera tę ideę, a 28% nie potrafiło ... między godziną 7.00 a 10.00 rano, i kończy pracę po przepracowaniu swojego wymiaru dobowego (np. 8 godzin). ...
-
Pokolenie Y stawia na stabilność zatrudnienia
... Ekonomiści, równie chętnie jak w administracji, pracowaliby w firmie z branży finanse/ ekonomia (40%), następnie, co ciekawe w marketingu/reklamie/PR (28%), a także w obszarze księgowość/audyt/podatki ... po atrakcyjnym wynagrodzeniu, w zestawieniu najważniejszych dla pokolenia Y cech idealnego pracodawcy. Informacje o badaniu: Celem Badania Campus było ...
-
Polacy a bezpieczne zakupy w Internecie
... Po drugie polscy internauci starannie wybierają sklep, w którym dokonują pierwszej transakcji. Analizując wyniki badania ...
-
Internauci a konsumpcja mediów i reklamy
... kolejnego przełomu cywilizacyjnego, na miarę zmian jakie dokonały się po rozpowszechnieniu prasy, radia i telewizji. Z badania CAWI wynika, że Internauci są bardzo ... nich generuje 6% wydatków na reklamę online, trzy ostatnie natomiast wspólnie pozyskują 40% tortu – AdEx’2011H1). Wszystkie oceniane kampanie telewizyjne znalazły swoje odpowiedniki ...
-
Finanse i usługi bankowe wg polskich internautów XII 2011
... badania powyższe trzy kategorie stopniowo tracą na popularności wśród badanych internautów. Z kolei w porównaniu z poprzednimi falami badania, wśród internautów nieznacznie rośnie popularność pożyczek zaciąganych w instytucjach innych niż banki. Nastroje finansowe i wpływ kryzysu W ciągu 6 miesięcy następujących po ... jesieni ubiegłego roku. Prawie 40 ...
-
Sektor MŚP: ocena IV kw. 2011 i prognoza I kw. 2012
... udzielanych kredytów oraz czasu kredytowania. Tego typu zmiany miały miejsce po raz pierwszy od początku 2010 roku. Obecnie otrzymanie finansowania zewnętrznego jest i ... zwyżki cen są wahania kursów walut i inne czynniki zewnętrzne, niezależne. Z badania Keralla Research wynika, że przedsiębiorcy sektora MŚP – mimo nastrojów dalekich od optymizmu – ...
-
Monitor Rynku Pracy II 2012
... Po chwilowym spadku pod koniec ubiegłego roku (14% w XI 2011 r.), wzrósł on, wynosząc 18%. Zadowolenie z wykonywanej pracy jest nieco mniejsze w gronie badanych w średnim wieku (45 - 54 lat). Agnieszka Bulik, Członek Zarządu Randstad, tak komentuje wyniki badania ...
-
Euro 2012 pobudza zainteresowanie piłką nożną
... zainteresowanie piłka nożną około jednej piątej Polaków. Te wnioski wysunięto po przeprowadzeniu badania wśród 2105 internautów w Polsce, w wieku powyżej 15. roku życia przez ... liczyć na wsparcie od 10 (Niemcy) do 5% (Włochy). Dwie piąte Polaków(40%) zamierza kibicować bardzo intensywnie; w tym jedna czwarta (25%) chce obejrzeć wszystkie mecze ...
-
Aktywność ekonomiczna ludności I-III 2012
... zawodowo posiadały wykształcenie gimnazjalne i niższe 40,6%, policealne i średnie zawodowe ... Badania Aktywności Ekonomicznej Ludności (BAEL), przeprowadzonego w I kwartale 2012 roku. Prezentowane dane z BAEL zostały uogólnione przy wykorzystaniu bilansów ludności opartych na NSP 2002. Po zakończeniu opracowywania wyników NSP 2011 dane z badania ...
-
Polskie firmy: nacisk na wzrost przychodów
... także wzrost kosztów działalności (11 proc.), presję cenową (10 proc., po raz pierwszy we wskazaniach), oraz problemy z płynnością (9 proc.). Największą przeszkodę w działalności ... finansowi podobnie jak w poprzedniej edycji badania nie uważają emisji akcji za dobry sposób na dokapitalizowanie (40 proc.). Jednocześnie zwiększyła się liczba tych, ...
-
Najlepsze centra handlowe
... – w sumie przeprowadzono 601 badań w 57 centrach handlowych (po 8 lub 12 badań w każdym centrum, ... lokalu oraz kompetencjach i uprzejmości pracowników. Lokal do badania klienci wybierali sami, na podstawie ... a w kolejnych pięciu – 95,5%. Najsłabiej ocenione lokale zdobyły tylko 40,9%. Jakość obsługi w delikatesach i supermarketach Średni ogólny ...
-
KGHM Polska Miedź zwycięzcą Randstad Award 2013
... Pracodawca atrakcyjny, czyli jaki? Respondenci badania Randstad Award 2013, na pytanie o to, ... nowe umiejętności (43%) i kwalifikacje związane z pełnioną funkcją (40%). Najwyżej oceniane branże Z perspektywy branż najbardziej atrakcyjną ... Belgii, a dziś obecne jest już w 18 krajach, w tym także – po raz trzeci - w Polsce. W naszym kraju badanie zostało ...
-
Branża przemysłowa: trendy
... uważa, że jest taka sama). Z badania wynika również, że zdecydowana większość zarządzających (64 proc.) z optymizmem myśli o nadchodzących roku. Po pierwsze wzrost organiczny Zdaniem menedżerów ... obszar jako ważny), nowych rynkach (51 proc. wskazań) i nowych technologiach (40 proc. wskazań). Mniej istotne natomiast są takie obszary jak utrzymanie na ...
-
Sytuacja finansowa Polaków wczoraj i dziś
40 procent Polaków jest niezadowolonych ze swojej sytuacji finansowej, a ostatnie 12 miesięcy znacznie odchudziły portfel przeciętnego Kowalskiego. Jednak, jak wynika z badania Krajowego Rejestru ... pozytywnie (38 procent), to wśród osób po 45. roku życia zadowolonych jest już tylko 17 procent, a wśród osób po 60. roku życia – tylko 9 procent. ...
-
Tendencje na rynku pracy specjalistów I kw. 2014
... i Firmy Consultingowe, Kancelarie prawne, IT-oprogramowanie oraz dołączająca do czołówki po raz pierwszy od kilku sezonów branża Motoryzacja i Lotnictwo. „ ... Agencji Zatrudnienia. O badaniu Piętnasta edycja badania Antal Global Snapshot przedstawia dane pozyskane w rozmowach z 10 065 przedsiębiorstwami z ponad 40 krajów Europy, Azji, Afryki ...
-
Handel detaliczny przed wyzwaniami
... z najnowszego badania firm Accenture i hybris software. 94 procent decydentów przebadanych na potrzeby tego badania utrzymuje, ... ją wyprzedzić” — podsumował Donnelly. Bariery technologiczne i integracyjne 40% ankietowanych detalistów podało, że mają oni ... to, aby móc odebrać zamówienie w dniu zakupu, a 10% po prostu dlatego, że wygodniej jest im odebrać ...
-
Polska: wydarzenia tygodnia 24/2014
... badania Europejskiego Sondażu Społecznego wskazują jednak, że jesteśmy narodem coraz bardziej zadowolonym z naszego życia, choć w tej materii daleko nam jeszcze do Skandynawów. Od soboty (14 czerwca) pracujemy wyłącznie na siebie. Centrum im. Adama Smitha już po ... z 19 proc. w 2001 r. do ponad 40 proc. w 2013 r. Według wstępnych danych GUS za pierwszy ...
-
Edukacja w Polsce: co wpływa na decyzje Polaków?
... formalnej. Wyraźnie także różnicuje aktywność zawodową przez całe życie. Ponad 40% osób z wykształceniem co najwyżej podstawowym zdecydowało się na podjęcie pierwszej pracy ... dokształcają się Wyniki badania UDE potwierdzają niską aktywność edukacyjną dorosłych Polaków. Często postawy bierności edukacyjnej po zakończeniu nauki w szkole są dziedziczone ...
-
Małe i średnie przedsiębiorstwa a e-handel
... informacyjno-promocyjnych, zarówno po stronie agend rządowych, jak i organizacji branżowych. – podkreśla Arkadiusz Bąk, wiceminister gospodarki. Z badania wynika przede wszystkim, że ... respondentów, którym spadła sprzedaż – było ich ponad 20%. Na szczęście blisko 40% sprzedawców deklaruje, że osiągnęli rozsądne wzrosty sprzedaży, zaś kolejne 21% ...
-
Europa: wydarzenia tygodnia 43/2014
... najbiedniejszych krajach UE, elektrownie będą mogły uzyskać 40 proc. pozwoleń na emisje CO2 za darmo, a ... ) i Rossielchozbank. Sankcje mają trwać rok z możliwością zrewidowania sytuacji po trzech miesiącach.Warto dodać, że ... To zaś oznacza większą wiarygodność wyników badania oraz ich lepszą porównywalność. – Natomiast, jeśli chodzi o takie spojrzenie ...
-
Zakupy świąteczne: porównujemy online, kupujemy w galerii
... po macoszemu. Wręcz przeciwnie, wybieramy je częściej niż inni Europejczycy, zwłaszcza gdy decydujemy się obdarować najbliższych płytami z muzyką, sprzętem elektronicznym i grami komputerowymi. To tylko niektóre z wniosków płynących z badania ... wybierało porównywanie w systemie dwukanałowym (2014 r. – 40 proc., 2012 r. – 57 proc.). Internet jako ...
-
Usługi assistance 2014 oczami klientów
... rolę odgrywają banki. Coraz częściej po assistance sięgają młodzi Polacy, wielodzietne rodziny. Przekonują się do niego również panie. Badania zlecane przez Mondial ... mężczyzna (57%), z wykształceniem wyższym (42%), mieszkający w jednym z największych miast (40%). Usługa staje się coraz popularniejsza wśród młodych osób – w porównaniu z rokiem 2013 ...
-
Plany polskich pracodawców III 2015
... ds. prawnych Randstad, ekspertka rynku pracy: Już w ubiegłym roku blisko 40% firm poszukujących pracowników miało problem z obsadzeniem wszystkich wakatów. Firmy bądź ... bieżący wynik po raz pierwszy w historii badania jest wyższy, niż w poprzedzającym kwartale – zauważa Agnieszka Bulik. - Zwykle to przełom roku jest okresem ‘podwyżkowym’ i po nim ...
-
Małe firmy - prognozy II kw. 2015
... badania, a później z kwartału na kwartał wyraźnie malał. Na razie można mówić o pewnym rodzaju powtórki z roku 2014, jako że po ...
-
CSR modernizuje gospodarki w Europie Środkowej
... CSR, wśród których obydwie odpowiedzi uzyskały po około 40 proc. wskazań. Informacje o badaniu ”Menedżerowie CSR” to badanie Forum Odpowiedzialnego Biznesu, największej i najdłużej działającej polskiej organizacji pozarządowej, która zajmuje się koncepcją CSR w kompleksowy sposób. Kolejna odsłona badania odbyła się w 2015 roku, czyli roku ...
-
GPW: inwestorzy indywidualni lepiej poinformowani?
... po macoszemu. Za taki obrót spraw stoi m.in. przekonanie, że ci ostatni - ze względu na znaczne rozproszenie - są dość trudną w skomunikowaniu grupą. Mimo to emitenci planują wzmocnić relacje również z nimi - wynika z badania ITBC Communication „Trendy w relacjach inwestorskich”. W skrócie 40 ...
-
Tajemniczy klienci odwiedzili salony samochodowe. Który najlepszy?
... . 21 marek. 63 badania Tajemniczy klienci odwiedzili salony samochodowe w październiku bieżącego roku. W ramach badania INTERNATIONAL ... sam musiał prosić o zaprezentowanie samochodu, a w prawie 40 proc. wizyt personel nie zaproponował ... przypadków klienci nie otrzymali takiej propozycji, nawet po wyrażeniu wyraźnej prośby. Mimo tego znacznie gorszy ...