eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › Oszczędny jak Polak w Walentynki

Oszczędny jak Polak w Walentynki

2017-02-13 10:42

Oszczędny jak Polak w Walentynki

Walentynki © Syda Productions - Fotolia.com

Święto Zakochanych ma swoich przeciwników i zwolenników. Ci pierwsi sprzeciwiają się importowaniu zagranicznych zwyczajów, drudzy uważają z kolei, że 14 lutego to świetna okazja, aby zamanifestować uczucia do najbliższej osoby. Jak obchodzimy Walentynki? Z badania zrealizowanego przez IQS na zlecenie firmy Wyjątkowy Prezent wynika, że najczęściej stają się one okazją do miłego spędzania czasu. Większość z nas wybiera tradycyjną już kolację czy kino. Na prezent wydajemy średnio 100 złotych.

Przeczytaj także: Pomysł na Walentynki: co planujemy, o czym marzymy?

Niemal 40 proc. Polaków przyznaje, że lubi Walentynki, drugie tyle ma do tego święta neutralne podejście, a co piąty sprzeciwia się celebrowaniu 14 lutego ze względu na komercyjny charakter tego dnia.

Walentynki raczej w kapciach


Jeżeli przyjrzeć się sposobom, w jaki świętujemy Walentynki, to zdecydowanie okazujemy się tradycjonalistami. Spora rzesza z nas (18 proc.) wybiera bowiem wspólne chwile spędzone w zaciszu domowego ogniska, przy wspólnym posiłku lub oglądaniu filmu. 14 proc. badanych wskazuje, że świętowanie oznaczać będzie intymne chwile z ukochaną osobą, a co piąty uczci 14 lutego wyjściem do kina, teatru lub restauracji. Romantyczny spacer zyskał 6-procentowe grono miłośników.
- Przeszło co szósty z respondentów badania przyznaje, że nie ma żadnych szczególnych planów na Walentynki. Zaledwie co dziesiątemu ankietowanemu marzy się wypad za miasto, odwiedziny w SPA lub coś o wiele bardziej szalonego jak np. lot balonem – mówi Michał Kaleta z firmy Wyjątkowy Prezent oferującej upominki w formie przeżyć.
Przeszło 35 proc. respondentów twierdzi, że nie celebruje Walentynek w żaden specjalny sposób. Ot, dzień jak co dzień.

Ile kosztuje miłość?


Ponad połowa Polaków nie wyda na walentynkowe prezenty więcej niż 100 zł, a niemal co trzeci z nas w ogóle nie planuje zakupu upominków. Prawie co czwarty Polak przeznaczy na ten cel między 100 a 200 zł, a 11 proc. polskich konsumentów planuje wydać na prezent od 200 do 500 zł. Jedynie 3 proc. badanych pokusi się o prezent dla „drugiej połówki” warty więcej niż 500 zł.

Prawie co drugi Polak dokona zakupu walentynkowych prezentów w galeriach handlowych. Na zakupy poza galeriami - w sklepach stacjonarnych bądź supermarketach - zdecyduje się w sumie prawie 40 proc. polskich konsumentów, a w dyskontach – 14 proc. badanych. Prawie co trzeci Polak planuje zakup walentynkowego upominku online – w sklepach internetowych (23 proc.) lub na aukcjach internetowych (9 proc.).

fot. Syda Productions - Fotolia.com

Walentynki

Prawie co trzeci z nas nie kupuje prezentów, pozostali wydadzą na upominek do 100 zł.


Walentynkowe prezenty – oczekiwania vs. Rzeczywistość


Niemal co trzeci z nas planuje z okazji Walentynek obdarować „drugą połówkę” perfumami lub kosmetykami. Średnio co czwarty Polak zakupi z okazji Dnia Zakochanych słodycze, a 15 proc. badanych – kwiaty. Kolejne 15 proc. respondentów stawia na zakup voucherów lub kart podarunkowych, z czego 8 proc. ma w planach nabycie vouchera na ciekawe przeżycie (np. sportowe, gastronomiczne lub zabieg kosmetyczny). Niewiele mniej, bo 13 proc. z nas, zakupi dla ukochanej/ukochanego ubrania lub bieliznę. Wśród mniej popularnych upominków można wymienić biżuterię lub zegarek (6 proc.), bilety do kina/teatru (7 proc.), książki lub gry komputerowe (6 proc.), pluszaki (4 proc.) oraz sprzęt elektroniczny i artykuły do domu (odpowiednio po 1 proc. odpowiedzi).

Co ciekawe, wśród wymarzonych prezentów Polacy wymieniają na pierwszym miejscu perfumy lub kosmetyki (17 proc. respondentów), podczas gdy jedynie 5 proc. z nas chciałoby otrzymać słodycze i ubrania lub bieliznę, a 10 proc. – kwiaty.
- W pozostałych przypadkach plany odnośnie prezentów pokrywają się z oczekiwaniami. Niemal 15 proc. Polaków marzy się voucher lub karta podarunkowa, a wśród najmniej wyczekiwanych upominków wymieniamy biżuterię, bilety do kina, książki lub gry komputerowe, pluszaki, czy sprzęt elektroniczny – dodaje Michał Kaleta z firmy Wyjątkowy Prezent. Prawie co piąty Polak nie chce otrzymać z okazji Walentynek żadnego prezentu.

Dzień Singla? A co to takiego?


Dzień Singla, póki co, nie istnieje w świadomości Polaków. Zgodnie z wynikami badania tylko co trzeci z nas wie, że w ogóle obchodzimy w Polsce takie święto, z czego aż 75 proc. nie potrafi wskazać, kiedy celebrujemy Dzień Singla (15 lutego).

Informacja o badaniu
Badanie zostało przeprowadzone na zlecenie firmy Wyjątkowy Prezent przez IQS w dniach 24 stycznia – 6 lutego 2017. Analizą objęto grupę 800 Polaków w wieku 15-55 lat. Badanie zostało zrealizowane z wykorzystaniem ankiety internetowej techniką RTS.

oprac. : eGospodarka.pl eGospodarka.pl

Upadłości firm I 2017

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: