-
Pensjonat dla koni: stawka podatku VAT
... Głównego Urzędu Statystycznego z dnia 24 stycznia 2005 r. w sprawie trybu udzielania informacji dotyczących standardów klasyfikacyjnych (Dz.Urz. GUS Nr 1, poz. 11), ... ustawy wynika, że wykaz towarów i usług opodatkowanych stawką 8%, nie ma zastosowania dla zakresu sprzedaży towarów i świadczenia usług zwolnionych od podatku lub opodatkowanych ...
-
Zmiany w prawie od 1 do 15 lipca 2014 r.
... uzbrojenia terenu oraz związane z prowadzeniem krajowego systemu informacji o terenie, za udzielanie informacji, a także za wykonywanie wyrysów i wypisów z operatu ... kilku innych ustaw, w zakresie mającym je dostosować do zmienianego zakresu ochrony udzielanej cudzoziemcom i członkom ich rodzin. Najistotniejsze zmiany to zmiany w ustawie z dnia ...
-
Społeczna odpowiedzialność biznesu: za mało raportów
... Connect: 81% spółek praktycznie nie ujawnia żadnych informacji z zakresu ochrony środowiska 88% spółek praktycznie nie ujawnia żadnych informacji w obszarze odpowiedzialności społecznej Aż 99,7% spółek dobrze raportuje w obszarze ładu korporacyjnego. Jedynie 0,3% spółek nie ujawnia żadnych informacji w tym obszarze. Polskie spółki powinny zwrócić ...
-
Opłata skarbowa od udzielonego pełnomocnictwa
... , z późn. zm.). Zgodnie z tym przepisem, jeżeli w Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej wpisano dane, o których mowa w art. 25 ust. 1 pkt 11 (dane pełnomocnika upoważnionego do prowadzenia spraw przedsiębiorcy, wraz ze wskazaniem zakresu spraw, które obejmuje dane pełnomocnictwo, o ile przedsiębiorca udzielił pełnomocnictwa ...
-
Social media i marketing treści: jak zwiększyć ich skuteczność?
... użytkownicy, którzy po prostu poszukują informacji. Regularny kontakt z odbiorcami to klucz do sukcesu Okazuje się również, że bardzo ważną rolę w działaniach związanych z marketingiem treści odgrywa utrzymywanie regularnego kontaktu z potencjalnymi klientami. Firmy prowadzące działania z zakresu „lead nurturing” (nieustannego budowania relacji ...
-
Komu się opłaca outsourcing usług księgowych?
... czynności z zakresu usługowego prowadzenia ksiąg rachunkowych i czynności doradztwa podatkowego, 10.000 euro – w przypadku wykonywania wyłącznie czynności z zakresu usługowego prowadzenia ksiąg rachunkowych. W przypadku biura rachunkowego prowadzonego przez doradców podatkowych dochodzi do tego gwarancja bezpieczeństwa informacji o firmie ...
-
Działalność gospodarcza: czy rzeczywiście będzie łatwiej?
... bankom chcącym uczestniczyć w systemie dystrybucji środków publicznych, niezależnie od ich wielkości, obrotów czy zakresu terytorialnego. Co ważne zwiększono również dostęp do orzeczeń sądowych poprzez doprecyzowanie pojęcia informacji publicznej w tym zakresie. Uznanie orzeczeń sądów i trybunałów za informację publiczną przyczyni się z całą ...
-
Przepisy prawne: najważniejsze zmiany III 2015 r.
... obowiązek przedkładania w urzędach stanu cywilnego odpisów aktów stanu cywilnego, przy realizacji czynności z zakresu rejestracji stanu cywilnego, a kierowników urzędu stanu cywilnego zwolni od przekazywania pocztą informacji o zmianach związanych ze stanem cywilnym; przewidziano możliwość uzyskiwania odpisów aktów stanu cywilnego w dowolnie ...
-
Szkolenia okresowe kierowców: jakie problemy?
... wystarczy im ich doświadczenie i praktyka oraz tzw. „akademia parkingowa”, czyli wymiana informacji z kolegami podczas postojów i odpoczynków na parkingach. Do tego dochodzi czynnik ... zajęcia szkoleniowego, urealnienie tematyki szkoleniowej w modułach szkoleniowych i zakresu zagadnień do realizacji w czasie tego szkolenia. E-learning Odrębne ...
-
16 kroków do ujednolicenia rynku cyfrowego w UE
... bądź aplikacje internetowe. Konsumenci będą mogli korzystać z szerszego zakresu praw i ofert, podczas gdy prowadzenie sprzedaży w innych krajach ... jak brak przejrzystości wyników wyszukiwania i praktyk cenowych, sposób wykorzystywania zdobytych informacji, stosunki między platformami a dostawcami i promowanie ich własnych usług na niekorzyść ...
-
Zmiany w programie MdM i inne zmiany w prawie w lipcu 2015
... na określanie rodzaju i zakresu dokumentacji medycznej oraz sposobu jej przetwarzania w sposób uwzględniający rodzaje podmiotów udzielających świadczeń zdrowotnych, a także konieczność zapewnienia realizacji prawa dostępu do dokumentacji medycznej, rzetelnego jej prowadzenia oraz ochrony danych i informacji dotyczących stanu zdrowia pacjenta ...
-
Jak prawo telekomunikacyjne paraliżuje telemarketing
... dotyczące trybu uzyskania uprzedniej zgody, podmiotu uprawnionego do jej udzielenia i jej zakresu. Ze względu na sankcje administracyjne, jakie wiążą się z naruszeniem ... jest jedną z form przekazywania informacji handlowej, która jest pojęciem szerszym. 3. Odróżnienie marketingu bezpośredniego od informacji handlowej. Zdaniem Konfederacji Lewiatan ...
-
Ochrona danych osobowych w szkole
... o systemie oświaty (Dz. U. Nr 256, poz. 2572), ustawa z 15 kwietnia 2011 r. o systemie informacji oświatowej (Dz. U. z 2015 r. poz. 45), Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z 29 ... Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z 9 sierpnia 2012 r. w sprawie szczegółowego zakresu danych w bazach danych oświatowych, zakresu danych identyfikujących podmioty ...
-
Jak analityka biznesowa wpływa na rozwój firmy?
... nie narzędzi analitycznych. Wyniki przedsiębiorstw uzależnione są m.in. od zakresu i sposobu wykorzystania narzędzi analitycznych. To kluczowy wniosek, jaki nasuwa lektura ... w czasie rzeczywistym. Biznes ciągle przyspiesza, rośnie więc potrzeba wykorzystywania informacji możliwie szybko i w sposób elastyczny. Menedżerowie w firmach osiągających ...
-
Zamówienia publiczne: komunikacja między zamawiającym a wykonawcą
... o udzielenie zamówienia. Pociągałoby to za sobą przekazywanie bardzo podobnych informacji w różnych formatach w zależności od specyfikacji przedstawionych przez daną ... kolejnych poprawek do projektu ustawy zrezygnowano z szeregu uregulowań. Inicjatorem zredukowania zakresu nowelizacji w tym przedmiocie był Prezes Urzędu Zamówień Publicznych. W ...
-
Pozwolenie na budowę: decyzja środowiskowa Cz.2
... . Dokument ten, zgodnie z art. 66 ustawy o udostępnianiu informacji o środowisku, powinien zawierać: opis planowanej inwestycji oraz dokładny opis elementów przyrodniczych objętych zakresem przewidywanego oddziaływania. Właściwy organ administracji, przy określaniu zakresu raportu, zobowiązany jest do uwzględnienia stanu wiedzy współczesnej, metod ...
-
Umowa o roboty budowlane a nowe regulacje dotyczące podwykonawców
... roboty budowlane, powinien zadbać o szczegółowe określenie zleconego im zakresu robót. Szczegółowe określenie zakresu robót zleconych podwykonawcy ma znaczenie również z innego ... solidarnej odpowiedzialności, może być dla inwestora źródłem cennych informacji dotyczących realizacji inwestycji przez generalnego wykonawcę. Zgodnie z nowymi przepisami ...
-
Podział ulgi na dzieci pomiędzy rodziców
... każdy z rodziców ma prawo do odliczenia połowy kwoty ulgi. Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej interpretacji indywidualnej z dnia 6 czerwca 2017 r., nr 0115-KDIT2-2.4011.11.2017.1. ... co do podziału ulgi, to z pewnością nie będzie zgody w przedmiocie zakresu sprawowania władzy rodzicielskiej. Trudno sobie wyobrazić, w jaki sposób organy podatkowe ...
-
Cyberbezpieczeństwo 2020. Rekomendacje dla firm
... z raportu, obecnie statystyczna firma wykorzystuje średnio ponad 20 technologii z zakresu bezpieczeństwa. Mimo że trend polegający na konsolidacji zyskuje na popularności, 86 ... proaktywnych działań na rzecz ochrony przed zagrożeniami, co ma związek z przesytem informacji na temat cyberbezpieczeństwa. Ponad 96 proc. osób, które tak stwierdziły, ...
-
Pranie pieniędzy: jak walczyć z przestępczością finansową?
... starań, aby chronić prawa obywateli i ich prywatność, nie ma powszechnej zgody co do efektywnego sposobu i niezbędnego zakresu gromadzenia, systematyzowania, weryfikacji i udostępniania takich informacji. 5. Reformowanie systemów SAR Obecny stan systemów raportowania podejrzanych aktywności (SAR) na całym świecie może stanowić wyzwanie zarówno ...
-
Podatek u źródła: dawniej, dziś (i jutro)
... . d. Umowę najmu biura. e. Lokalną dokumentację cen transferowych. f. Inne dane dotyczące rozmiarów i zakresu prowadzonej działalności – np. wykaz pracowników, wyposażenia, kontrahentów itp. ii. Spółka, na podstawie dokumentów i informacji od wspólnika, a także dostępnych publicznie, weryfikuje: a. Czy wszystkie dokumenty i oświadczenia zostały ...
-
Scam telefoniczny - jak go powstrzymać?
... ryzyko, dlatego wszyscy musimy być bardzo ostrożni w tym względzie. Szkolenia z zakresu świadomości bezpieczeństwa ułatwiają rozwiązanie tego typu problemów, ponieważ dzięki nim użytkownicy końcowi organizacji zyskują wiedzę potrzebną do ochrony poufnych informacji przed cyberprzestępcami. Mogą one również pomóc im w podjęciu odpowiednich środków ...
-
5 zasad tworzenia szkoleń w zakresie cyberbezpieczeństwa
... domeny, która łudząca przypomną tę należącą do organizacji. Budowanie wiedzy z zakresu cyberbezpieczeństwa jest dla pracodawców bezdyskusyjną koniecznością. W tym przypadku ... utajnione w kontrakcie. Dlatego przed zamieszczeniem w mediach społecznościowych jakichkolwiek informacji dotyczących służbowych obowiązków, należy zastanowić się kilka razy, ...
-
Spisywanie stanu licznika w czasie kontroli drogowej - co zrobić w przypadku pomyłki funkcjonariusza?
... , by można było taką czynność zaskarżyć do sądu administracyjnego? Czynności z zakresu administracji publicznej dotyczące uprawnień lub obowiązków wynikających z przepisów ... informatyzacji. W rozumieniu ustawy minister jest także administratorem danych i informacji zgromadzonych w ewidencji. Tym samym organem właściwym będzie Minister Cyfryzacji. ...
-
4 trendy w AI na 2024 rok
... NCBR W roku 2024 spodziewam się jeszcze ściślejszej integracji zaawansowanych rozwiązań z zakresu sztucznej inteligencji i robotyki. Prowadzą do tego dwa niezależne ... modele multimodalne, gdzie długość kontekstu rozumiana będzie jako dodanie informacji dodatkowo z obrazów lub dźwięków. Ogólnym trendem będzie próba zastosowania coraz większych ...
-
TOP wyzwania branży IT: dług technologiczny i produktywność pracy
... ochrony firm przed cyberzagrożeniami związanymi z AI zalecane jest działanie wielotorowe. Jedna z rekomendacji dotyczy systematycznego szkolenia decydentów z zakresu technik rozpoznawania fałszywych informacji. Równolegle firmy powinny stawiać na rozwój narzędzi umożliwiających weryfikację potencjalnych zagrożeń. Jest to tym bardziej istotne, jeśli ...
-
Pracodawca Godny Zaufania 2024. Oto laureaci
... klienta. Każdy pracownik ma możliwość rozwoju zawodowego dzięki dopasowanym szkoleniom z zakresu obsługi programów Microsoft Office, komunikacji interpersonalnej oraz zarządzania czasem. Co ... „Mastering the Art. of Giving Feedback” („Doskonalenie Sztuki Udzielania Informacji Zwrotnych”). Firma Tokai COBEX zorganizowała także konkurs „Zielona droga ...
-
TPSA naruszyła prawo
... udzielają informacji na ten temat. Telekomunikacja Polska wprowadza konsumentów w błąd przez brak możliwości uzyskania rzetelnej, prawdziwej i pełnej informacji od pracowników ... , numerami telefonów i faksów) – ze wskazaniem zakresu zadań poszczególnych jednostek oraz zakresu procedury windykacyjnej (termin realizacji – miesiąc) - wprowadzenie ...
-
Dotacje unijne dla firm
... do MSP, wzornictwo i własność przemysłowa, rozwiązania zwiększające produktywność, wdrażanie rozwiązań z zakresu ochrony środowiska) - kwota dotacji może wynieść od 1 500 do ... w celu realizacji projektów dotyczących promocji zatrudnienia wśród młodzieży. Informacji na temat poszczególnych programów szkoleniowych należy szukać na stronach ...
-
Co powinna zawierać umowa o pracę?
... nie może dowolnie zmieniać zakresu obowiązków pracownika. Dopuszczalne zmiany to takie, które nie powodują, że pracownik wykonuje obowiązki niezwiązane z działalnością firmy pracodawcy. Każda zmiana umowy o pracę musi zostać dokonana na piśmie. Poinformuj o zmianach Jeśli zmianie ulegną któreś z informacji, które obowiązkowo muszą się ...
-
Etyka w biznesie pod naciskiem
... kluczową rolę, wskazując, jak ulepszać zbieranie i raportowanie informacji z zakresu etyki zawodowej w oparciu o zdobytą podczas kursu certyfikacyjnego wiedzę w tej dziedzinie i znajomość standardów etycznych, a także umiejętności z zakresu zdobywania i analizy informacji z dziedziny zarządzania i właściwego zachowania wobec otrzymanych wyników ...
-
Świadczenie pielęgnacyjne będzie wyższe
... składania wniosków i czekania na na rozpatrzenie. Dla uzyskania danych i informacji o pojeździe niezbędnym będzie podanie numeru nadwozia VIN, daty pierwszej ... . Ustawa rozszerza definicję podstawowej opieki zdrowotnej, obejmując nią także świadczenia z zakresu chorób wewnętrznych. Nowelizacja wprowadza zmianę dotyczącą prawa wyboru nie tylko ...
-
5 wskazówek dla handlowca. Jak zaprezentować się w CV?
... obowiązków. – Podstawowym błędem jest pomijanie w CV dokładnego zakresu obowiązków. W sprzedaży jest to bardzo istotne, ponieważ w jednej firmie możemy wykonywać zupełnie inną pracę niż tak samo nazwany pracownik w drugiej. Kolejnym problemem jest zamieszczanie informacji dotyczących mniej ważnych obowiązków kosztem tych kluczowych. Wprowadza to ...
-
Wakacje 2015: sprawdź to przed wyjazdem za granicę
... m.in. zajrzeć do Rejestru Dłużników prowadzonego np. przez Biuro Informacji Gospodarczej InfoMonitor i sprawdzić wiarygodność biura; potwierdza ją np. Certyfikat Firmy ... zwrócić pieniądze Szczególną uwagę należy zwrócić na zapisy dotyczące rodzaju i zakresu ubezpieczenia, terminu powiadomienia klienta na piśmie o odwołaniu usługi, przeniesieniu ...
-
Zmiany w prawie 2018 ważne dla przedsiębiorców
... przychód został uzyskany z tytułu wykonania utworu lub innego wykonywania praw z zakresu regulacji prawa autorskiego, bez względu na wykonywany przez podatnika zawód. INNOWACYJNOŚĆ / ... uprawnienie Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych do dostępu do wszelkich informacji, w tym danych osobowych, niezbędnych Prezesowi Urzędu do realizacji zadań ...