-
Strategia marketingowo-rynkowa
... organizacji. Dobra strategia v. brak strategii Firma strategicznie poukładana to taka, która gna do przodu i potrafi umiejętnie dostosowywać się potrzeb rynkowych dzięki doskonałej synergii wewnętrznej, a zarazem konsolidacji pracowników wokół jej celów. Doświadczenie skłania do refleksji, że sporo krajowych przedsiębiorstw, zwłaszcza w sektorze ...
-
Local SEO - strategia dla lokalnych przedsiębiorców
... , wysokie miejsce w wyszukiwarce na frazy związane z ofertą firmy, ma jeszcze większe znaczenie dla powodzenia biznesu w przypadku lokalnych, niż krajowych przedsiębiorstw. Strategia Local SEO – istota rzeczy Zdecydowana większość klientów regionalnych firm pochodzi z ich najbliższego otoczenia, dlatego wszelkie działania promocyjne powinny być ...
-
Elektroniczna strategia rządu
... w Polsce. "Strategia dla przemysłu elektronicznego do roku 2010" stanowi realizację zadań wynikających z programu "Przedsiębiorczość - Rozwój - Praca. Strategia ... , funkcjonuje obecnie ok. 5,5 tys. firm. Produkcyjne stanowią ok. 1/3 ogółu zakładów w branży. Przedsiębiorstw państwowych jest mniej niż 1 proc. ogółu firm w sektorze. W produkcji dominują ...
-
Sektor MSP w Polsce a strategia rynkowa
... niepowodzenia. Tylko 1/4 przedsiębiorstw przygotowuje się do oszacowania dalszych wzrostów sprzedaży poprzez badania rynkowe, badania satysfakcji klientów oraz uwzględniając dynamikę zmian na rynku i u najbliższej konkurencji. W 56% firm strategia komunikacji jest zintegrowana z obszarem sprzedaży. 47% przedsiębiorstw wiedzę o klientach, zmianach ...
-
Wciąż zła sytuacja przedsiębiorstw
... przedsiębiorstw wzrosła w ciągu pierwszych 6 miesięcy 2009 zaledwie o 1 proc. Tylko, bowiem w pierwszym kwartale 2009 r. wzrost przychodów wynosił 3,4%. Oznacza to, że w 2. kwartale przychody przedsiębiorstw ... konkurencyjnej na cenie (a więc strategia kosztowa), koncentracja sprzedaży na rynku polskim. Pytanie, czy ta strategia działania będzie ich ...
-
CSR jako strategia konkurencyjna
... organizacji nie wystarczą już tradycyjne strategie konkurowania. Naprzeciwko oczekiwań przedsiębiorstw i ich otoczenia stają więc nowe koncepcje, wśród których wymienić można ... . Aby firma została społecznie zaakceptowania nie wystarczą bowiem jednorazowe działania. Strategia CSR musi być spójna i długofalowa, tak aby jej efekty zostały zaakceptowane ...
-
Strategia GPW.2020
... i efektywny regionalny rynek kapitałowy – powiedział Adam Maciejewski, Prezes Zarządu GPW. Strategia GPW.2020 jest wyrazem dążenia Giełdy do długoterminowego i stabilnego kreowania ... stosujących zautomatyzowane metody handlu, struktura finansowania rozwoju przedsiębiorstw o rodowodzie prywatnym oraz samorządów, aktywność emisyjna banków, w ...
-
Strategia marketingowa sposobem na pokonanie kryzysu w firmie
... do sytuacji kryzysowej pozwoli firmie szybko zareagować, a zastosowane narzędzia wzmocnią wizerunek przedsiębiorstwa na rynku. Jak pisze Wojciech Budzyński w „Public relations strategia i nowe techniki kreowania wizerunku”, udaje się to jednak tylko 15% firm, gdyż większość w ogóle nie tworzy scenariuszy antykryzysowych. Przeprowadzanie cyklicznie ...
-
Europejskie firmy a strategia bezpieczeństwa IT
... średnich przedsiębiorstw we Francji, Niemczech, Włoszech, Hiszpanii, ... przedsiębiorstw (16 proc.) albo nie ma strategii bezpieczeństwa albo nie rozważało jej aktualizacji przez więcej niż trzy lata. 60 proc. firm przeprowadziło ponownie pełną ocenę strategii bezpieczeństwa w ciągu ostatnich 12 miesięcy. 88 proc. ankietowanych uznaje, że ich strategia ...
-
Zarządzanie informacją: istotna strategia
... poufne informacje będą niepotrzebnie narażone na ryzyko. „Mimo, że standardy dotyczące zarządzania są coraz wyższe, okazuje się, że w dyskusji o prowadzeniu przedsiębiorstw, któremu poświęca się obecnie wiele uwagi, zarządzanie informacjami pozostaje poza obszarem zainteresowania” – powiedział Frank Hauck, wiceprezes EMC ds. globalnej sprzedaży ...
-
Strategia na pandemię? Firmy tną wynagrodzenia i etaty
... (33 proc.). 22 proc. badanych przedsiębiorstw ma środki finansowe na maksymalnie kwartał, są to głównie reprezentanci sektora handlowego. Wśród firm niemających zapasów finansowych przeważają mikroprzedsiębiorstwa (26 proc.). Na koniec marca 2020 r. ponad połowa (57 proc.) przebadanych przedsiębiorstw odnotowała spadek przychodów w stosunku do ...
-
Menedżerowie: kryzys a strategia firmy
... jest cięcie kosztów - poinformowała grupa BPI. W badaniach, przeprowadzonych na zlecenie grupy BPI przez BVA w grudniu 2008, Polacy pytani o plany własnych przedsiębiorstw mówią, że nie planują zamrażać płac, wstrzymywać inwestycji, a nawet przestać przyjmować nowych pracowników. Mało kto oczekuje też konfliktu społecznego. Tylko ...
-
Skuteczna strategia marketingowa
Skuteczna strategia marketingowa musi opowiadać historię marki. Pozwala to marce jednoznacznie określić się na rynku poprzez spozycjonowanie adekwatne do potrzeb konsumentów i przy tym na tyle wartościowe, by wyróżniać ją na tle konkurencji. Zdecydowana większość średnich przedsiębiorstw, które mimo kryzysu nadal całkiem nieźle ...
-
Strategia CSR wciąż mało znana firmom
... przedsiębiorstw deklaruje zaangażowanie ich firm w działania filantropijne. Jednak, mimo powszechnej ... konkurencji, prawa pracowników, prawa człowieka, otoczenie społeczne i środowisko naturalne. Teoretycznie CSR to strategia prowadzenia biznesu oparta na zasadzie "win-win" (czyli "wygrany-wygrany"), bo prowadząc biznes odpowiedzialnie zyskuje ...
-
Grupa kapitałowa: strategia podatkowa dla firm
... obrębie danego systemu podatkowego rozwiązania prawne w celu optymalizacji zobowiązania podatkowego i zwiększenia płynności finansowej. Rozwiązania te noszą nazwę strategii podatkowych. Strategia zwykłej grupy kapitałowej polega na tym, że kilka niezależnych pod względem prawnych spółek współpracuje ze sobą poprzez wyrównanie strat i zysków w ...
-
Cloud computing: sama strategia chmurowa już nie wystarcza
... nowa grupa „mistrzów chmury”. Ta jeszcze niewielka, ale myśląca przyszłościowo rzesza przedsiębiorstw osiągnęła już dojrzałość chmurową (70% ich aplikacji działa w chmurze) i może ... na drodze do jej wdrożenia. Jednak jedna piąta twierdzi, że ich strategia chmurowa wciąż jeszcze jest w trakcie tworzenia. Cloud computing to nie jedyna technologia, ...
-
Strategia marketingowa - najważniejsze elementy
... błędnie utożsamia strategię marketingową z planem marketingowym. Czym zatem jest strategia? Jakie obszary obejmuje? Poniżej przedstawiamy najważniejsze elementy strategii marketingowej. ... firmy, które sprzedają produkty powszechnie potrzebne. Dlatego większość przedsiębiorstw kieruje swoje działania do kilku różnych odbiorców lub koncentruje ...
-
Strategia rozwoju COMP Rzeszów
... zakupić 96% udziałów w jednej i 70% w drugiej przejmowanej spółce. Dzięki tym akwizycjom COMP Rzeszów znalazłby się w pierwszej piątce producentów oprogramowania dla przedsiębiorstw w Polsce. 7 października odbędzie się Nadzwyczajne Walne Zgromadzenie, na którym zostaną poddane pod głosowanie uchwały dotyczące emisji do 400 000 akcji ...
-
Strategia promocji gospodarki 2007-2015
... światowych transferach kapitałowych był niewielki, jednak od kilku lat dynamicznie wzrasta. Świadczy to o rozwoju naszej gospodarki oraz aktywności polskich przedsiębiorstw, poszukujących możliwości działania na nowych rynkach. Podkreślono potrzebę wzrostu liczby przyjazdów turystycznych do Polski poprzez rozwój i promocję konkurencyjnych produktów ...
-
Zarządzanie zasobami ludzkimi a strategia firmy
... temu zarządzanie ludźmi przyczynia się do zwiększania zysków z prowadzonej działalności. Strategia personalna a strategia ogólna firmy W latach siedemdziesiątych XX wieku termin „strategia” został wprowadzony do działalności gospodarczej i teorii przedsiębiorstw w rezultacie burzliwych zmian w ich otoczeniu. Pojawiły się publikacje poświęcone ...
-
Strategia zarządzania ryzykiem walutowym
... budżetowy, aby uniknąć konsekwencji jego niekorzystnej zmiany. Ustalenie ram strategii Strategia zarządzania ryzykiem walutowym staje się szczególnie istotna, gdy w firmie jest ... dlaczego korzysta z danych metod, aby osiągnąć zamierzone rezultaty. Równie ważne dla przedsiębiorstw jest wyraźne wskazanie celów samej strategii, jak np. ochrona marży ...
-
Strategia employer branding kluczem do sukcesu Twojej firmy
... kultury organizacyjnej firmy. Z kolei 79% powiedziało, że strategia pozwala na osiągnięcie spójnej komunikacji z otoczeniem, a 77%, że zdecydowanie ułatwia ona przyciąganie nowych talentów do organizacji. Na tle tych danych nie dziwi fakt, że większość przedsiębiorstw widzi potrzebę posiadania strategii, jednak aż 50% polskich ...
-
Wszystkie tajemnice ratingów przedsiębiorstw
... , ocen dotyczących zdolności kredytowej osób prawnych oraz małych i średnich przedsiębiorstw, a także ocen dotyczących dużych kredytobiorców niemających ratingu. Komitet Bazylejski ... wystąpić tylko wówczas, gdy w przedsiębiorstwie będzie realizowana skuteczna strategia zarządzania ryzykiem. W praktyce znanych jest wiele strategii zarządzania ryzykiem ...
-
Lewiatan: sektor małych i średnich przedsiębiorstw 2007
... 2007 r. aż 64,2% przebadanych firm finansowało swoją działalność w całości środkami własnymi. Konkurencja i strategia Cena ciągle jest najważniejszym czynnikiem, na którym ... przedsiębiorstw prywatnych, czyli firm będących własnością osób fizycznych lub spółek z większościowym udziałem kapitału prywatnego, w tym także sprywatyzowanych przedsiębiorstw ...
-
Lido Technology - nowa strategia
... . Piąty rok istnienia ma charakter punktu zwrotnego dla działalności Lido Technology. "Strategia na 2003 rok przewiduje wejście na polski rynek z naszą ofertą. Stworzyliśmy ją w odpowiedzi na rosnące zainteresowanie dużych i średnich przedsiębiorstw outsourcingiem informatycznym na strategicznym poziomie oraz rozwiązaniami typu Disaster Recovery ...
Tematy: lido technology -
Strategia rozwoju firmy skoncentrowana wokół IT
... dla 47 procent respondentów priorytetowe znaczenie ma tworzenie kopii zapasowych i odtwarzanie danych. Wyniki te pokazują, jak ważne dla nowoczesnych polskich przedsiębiorstw stają się poufność, bezpieczeństwo i ochrona danych. Chmura wypiera tradycyjną architekturę IT Ponad 1/3 respondentów uważa, że w ciągu najbliższym trzech lat ...
-
Strategia CSR zwiększa sprzedaż
... połowa badanych (54%) wierzy, że działania CSR gwarantują im przewagę nad konkurencją. Do działań CSR, które wpływają na bezpośredni zysk przedsiębiorstw, zalicza się możliwość pozycjonowania produktów i usług w zupełnie nowy sposób. Przykładem sfery odpowiedzialnego biznesu jest ochrona środowiska. CSR = przejrzystość i mniejsze straty ...
-
Nowa strategia dla Polski
... względu na uzyskane rezultaty. Trudno przecenić rolę prywatnej inicjatywy, gdyż to właśnie sektor MSP jest w Europie najważniejszą grupą przedsiębiorstw. Najskuteczniejszą metodą wspierania rozwoju przedsiębiorczości są zawsze konkretne rozwiązania. Fundusz dotacji inwestycyjnych został wykorzystany najszybciej z prostego powodu – przedsiębiorcy ...
Tematy: -
Strategia Rozwoju Kraju: ocena 2007 r.
... poddano 62 przedsiębiorstwa: skomercjalizowano 32 przedsiębiorstwa państwowe, wyrażono zgodę na prywatyzację bezpośrednią 20 podmiotów oraz nie sprzeciwiono się likwidacji 10 przedsiębiorstw. Jeśli chodzi o programy infrastrukturalne, to umożliwiły one zwiększenie nakładów na budowę i przebudowę autostrad oraz budowę dróg ekspresowych oraz obwodnic ...
-
Strategia podatkowa a tajemnica przedsiębiorstwa
Zakres informacji, które należy opublikować w ramach Informacji o Strategii Podatkowej nie obejmuje danych objętych tajemnicą handlową, przemysłową, zawodową lub procesu produkcyjnego. W związku z tym przedsiębiorcy stoją przed wyzwaniem takiego ułożenia mechanizmów selekcji informacji podlegających publikacji, aby z jednej strony nie narazić się ...
-
Jaką strategię innowacji zastosować?
... dokonywane przed przedsiębiorstwo na zlecenie innych przedsiębiorstw dotyczyć mogą całości nowego produktu (według wzorów i prototypów zleceniodawcy) lub jego części. Przedsiębiorstwo nie dysponuje wówczas własnymi, oryginalnymi produktami, nakłady na badania są skromne, ale strategia ta nie jest obciążona ryzykiem niepowodzenia. Przedsiębiorstwo ...
-
Czy CSR zmieni polskie firmy?
... społecznej odpowiedzialności, a 28% przedsiębiorstw posiada osobę dedykowaną w jakiejś mierze do tematu CSR. Interesujące jest, że wiele przedsiębiorstw nie wdrożyło i ... przejść do etapu CSR 2.0, w którym polityka społecznej odpowiedzialności to nic innego jak strategia osiągania przewagi konkurencyjnej na rynku. Świadczy o tym wynikająca z naszych ...
-
Strategie HR a strategie biznesowe firmy
... , jednak kwestia ta pozostaje słabą stroną wielu przedsiębiorstw. Według jednej piątej możliwości rozwoju zawodowego i dostępność szkoleń są niewystarczające z punktu widzenia sukcesu strategii biznesowej przedsiębiorstwa, lub nie ma ich wcale. Tymczasem skuteczna strategia HR powinna wskazywać braki w kompetencjach personelu, a następnie ...
-
Kredyt kupiecki - co warto o nim wiedzieć?
... klienta. Stosowana często w silnie konkurencyjnym otoczeniu. Strategia dynamiczna – kredytowanie przedsiębiorstw nawet o niskiej wiarygodności i wysokim stopniu ryzyka niewypłacalności. Wysoka marża handlowa kompensuje ewentualne straty z tytułu utraty należności. Dobrze sformułowana strategia powinna zawierać ściśle określone standardy oceny ...
-
Prawa konsumenta: rzetelna reklama
... . Na rynku istnieje coraz więcej przedsiębiorstw, o coraz większym stopniu skoncentrowania kapitału (szczególnie wśród przedsiębiorstw zagranicznych). Sytuacja konkurencyjna nie jest stabilna, zmieniają się zarówno obszary konkurencyjności, jak i podmioty, które ze sobą konkurują. Jak powstaje strategia marketingowa, czyli o tym dlaczego firmy ...