eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › Menedżerowie: kryzys a strategia firmy

Menedżerowie: kryzys a strategia firmy

2009-02-15 00:05

Menedżerowie: kryzys a strategia firmy

W obecnych warunkach, czy ma Pan/i zaufanie do zarządu w kwestii sprostania obecnemu kryzysowi ekono © fot. mat. prasowe

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (3)

Menedżerowie z Polski w mniejszym stopniu niż ich zachodni koledzy przymierzają się do zmian restrukturyzacyjnych w swoich przedsiębiorstwach. Zmianą, której oczekują stosunkowo najczęściej w związku z kryzysem jest cięcie kosztów - poinformowała grupa BPI.

Przeczytaj także: Rozwój firm a kadra zarządzająca 2008

fot. mat. prasowe

W ciągu najbliższych miesięcy przedsiębiorstwo...

W ciągu najbliższych miesięcy przedsiębiorstwo...

W badaniach, przeprowadzonych na zlecenie grupy BPI przez BVA w grudniu 2008, Polacy pytani o plany własnych przedsiębiorstw mówią, że nie planują zamrażać płac, wstrzymywać inwestycji, a nawet przestać przyjmować nowych pracowników. Mało kto oczekuje też konfliktu społecznego. Tylko 17% myśli o zwiększeniu wydajności przedsiębiorstwa poprzez przedłużenie godzin pracy. Zaledwie 11% wskazuje na możliwość połączenia się z innym przedsiębiorstwem. Te wyniki wskazują na zachowawczość postaw polskich menedżerów w reakcji na kryzys.

fot. mat. prasowe

W obecnych warunkach, czy ma Pan/i zaufanie do zarządu w kwestii sprostania obecnemu kryzysowi ekono

W obecnych warunkach, czy ma Pan/i zaufanie do zarządu w kwestii sprostania obecnemu kryzysowi ekonomicznemu?

Czy ta bierność wynika z – co także pokazują badania – zdania się całkowicie na zarząd? Polscy menedżerowie nie są różni od menedżerów z innych państw w dużym zaufaniu do zarządu w kwestiach budowania strategii firmy w kryzysie, przezwyciężenia kryzysu i zapewnienia jej długofalowego rozwoju. Na tle światowych trendów – 84,2% badanych z 14 krajów ma całkowite lub duże zaufanie do zarządów – Polska z 81-procentowym zaufaniem nie wyróżnia się prawie wcale.

Jednak zaufanie w kwestiach zarządzania kapitałem ludzkim jest już dużo mniejsze. Menedżerowie w Polsce, w mniejszym stopniu niż menedżerowie na świecie uważają, że zarządy będą mogły podołać ewentualnym sytuacjom konfliktowym oraz będą w stanie odpowiednio motywować pracowników. Polska znajduje się na ostatnim lub trzecim od końca miejscu wśród krajów, które wskazały, że mają zaufanie do zarządu w takich kwestiach, jak:
  • dbanie o warunki pracy i dobrobyt pracowników (Polska – 57%, średnia – 67%),
  • motywowanie pracowników (Polska – 57%, średnia – 69,6%),
  • rozwiązywanie konfliktów społecznych (Polska – 63%, średnia – 67,9%).
„Polscy menedżerowie nie spodziewają się załamania motywacji pracowników, ale równocześnie uważają, że zarządy nie byłyby w stanie odpowiedzieć na to wyzwanie. Zaufanie można budować - właśnie teraz w przedsiębiorstwach potrzeba znacznie więcej dialogu” – komentuje wyniki badań Joanna Mikołajczak, ekspert BPI Polska.

 

1 2

następna

Przeczytaj także

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: