-
Służba cywilna - nowe przepisy
... się nie później niż z upływem 8 miesięcy od podjęcia pracy przez pracownika. Ze służby są zwolnieni absolwenci Krajowej Szkoły Administracji Publicznej oraz pracownicy, których wiedza lub umiejętności umożliwiają należyte wykonywanie obowiązków służbowych na podstawie umotywowanego wniosku osoby kierującej komórką organizacyjną. Mimo zwolnienia ze ...
-
Monitor Rynku Pracy: maleją obawy o zatrudnienie, ale szukamy go dłużej
... robotnicy (70%) i kierowcy (73%). Biorąc pod uwagę branże, najwyższym poziomem satysfakcji charakteryzują się pracownicy opieki zdrowotnej i pomocy społecznej (84%), sektora telekomunikacja i IT (80%) oraz administracji publicznej (79%). Najmniej zadowolone są osoby pracujące w ochronie (67%), finansach i ubezpieczeniach (71%) oraz budownictwie ...
-
Praca w Polsce I-IX 2014
... urządzeń i pokrewni) oraz pracownicy usług i sprzedawcy (głównie sprzedawcy i pokrewni) – 13,4% a także pracownicy biurowi (przede wszystkim pracownicy obsługi klienta), – 13,2%. ... i działalności wspierającej (o 42,4%), górnictwie i wydobywaniu (o 40,3%) oraz administracji publicznej i obronie narodowej (o 35,2%). Nowo utworzone wolne miejsca pracy ...
-
Praca w Polsce IV-VI 2013 r.
... maszyn i urządzeń i pokrewni), pracownicy usług i sprzedawcy – 13,1% (głównie sprzedawcy i pokrewni) a także pracownicy biurowi – 13,0% (przede wszystkim pracownicy obsługi klienta). Na ... energię elektryczną, gaz, parę wodną i gorącą wodę o 68,5% oraz administracji publicznej i obronie narodowej; obowiązkowych zabezpieczeniach społecznych o 47,1%. Z ...
-
Dyrektywa usługowa UE wkrótce w Polsce
... . Szkolenia pracowników administracji publicznej KIG wskazuje, iż projekt zakłada przeszkolenie kilkunastu tysięcy urzędników administracji publicznej. Będą wśród nich: osoby zajmujące się ewidencją działalności gospodarczej, urzędnicy skarbowi, pracownicy sądów, ZUS, GUS oraz wszystkich szczebli administracji publicznej i państwowej. Podczas ...
-
KIG a sytuacja gospodarcza
... Te dwa rozwiązania pokazały, że zmiany w prawie pracy są niezbędne, a przedsiębiorcy i pracownicy chętnie z nich korzystają. Obecnie należy zastanowić się nad tym, ile z doraźnych ... w administracji publicznej. Wolny rozwój e-administracji przekłada się na niewielki zakres stosowania technologii informatycznych w administracji publicznej. Ogranicza ...
-
Praca w Polsce IV-VI 2011
... mechanicy maszyn i urządzeń, pozostali robotnicy przemysłowi i rzemieślnicy) oraz pracownicy biurowi – 13,6% (przede wszystkim pracownicy obsługi klienta). Na ogólną liczbę 588,6 tys. podmiotów, ... , łowiectwie i rybactwie (o 47,4%), edukacji (o 39,7%), administracji publicznej i obronie narodowej, obowiązkowych zabezpieczeniach społecznych (o 38,9%), ...
-
Praca w Polsce VII-IX 2012
... robotnicy obróbki metali, mechanicy maszyn i urządzeń i pokrewni) oraz pracownicy biurowi – 13,3% (przede wszystkim pracownicy obsługi klienta). Na ogólną liczbę 533,2 tys. podmiotów, ... energię elektryczną, gaz, parę wodną i gorącą wodę (o 57,2%), administracji publicznej i obronie narodowej; obowiązkowych zabezpieczeniach społecznych (o 30,6%), ...
-
Oferta kredytowa banków kusi budżetówkę
... zaczynają poszukiwania wśród grup uważanych za mniej ryzykowne. Taki potencjał mają pracownicy szeroko pojętej „budżetówki”. Ostatnio docenił to Pekao, który właśnie wprowadza pożyczkę gotówkową przeznaczoną dla nauczycieli i pracowników administracji publicznej. Oprocentowanie kredytu i prowizja są niższe odpowiednio o 4 pkt proc. i 1 pkt proc. od ...
-
Społeczeństwo informacyjne w Polsce 2006-2010
... do roku 2007. W odniesieniu do branż w 2009 r. najlepiej skomputeryzowani pracownicy skupieni byli w sekcji K (Działalność finansowa i ubezpieczeniowa) – 91%, w sekcji J (Informacja i komunikacja) – 89% ... duże. W 2009 r. aż 99% z nich kontaktowało się z organami administracji publicznej drogą on-line, rzadziej firmy małe – 87%. Z niewiele mniejszym ...
-
Flota samochodowa w "budżetówce"
... zakupem oraz eksploatacją samochodów służbowych administracji publicznej w Polsce można jednak ... pracownicy instytucji publicznych. Eksperci PZWLP szacują, że w wynajmie długoterminowym znajduje się obecnie jedynie 100 – 150 aut. Tymczasem firmy w Polsce użytkują już łącznie ok. 150 tys. aut w wynajmie długoterminowym. W przypadku administracji ...
-
10 pytań o sens deglomeracji urzędów w Polsce
... powierzchni biurowych, ale pod warunkiem sprzedaży lub wynajmu wcześniej zajmowanych budynków. Pracownicy bardzo rzadko są skłonni przeprowadzić się do mniejszego miasta bez ... Polski Rozproszenie urzędów z dużym prawdopodobieństwem pogłębiłoby problem silosowości administracji publicznej, co mogłoby pogorszyć jakość tworzonych polityk publicznych ...
Tematy: deglomeracja, urzędy -
Ustawa o swobodzie działalności gospodarczej podpisana
... produkcję ekologiczną, upoważnionych jednostek certyfikujących oraz organów administracji publicznej odpowiedzialnych za ten sektor rolnictwa. M.in. ... koordynowane przez Prezesa Krajowego Zarządu Gospodarki Wodnej. Z dniem wejścia w życie ustawy, pracownicy Dolnośląskiego Urzędu Wojewódzkiego, wykonujący zadania związane z realizacją Programu, staną ...
-
Jakie ulgi przy zwrocie dotacji?
... pomocowych określonych w odrębnych przepisach. Właściwe organy w sprawie ulg Organami administracji publicznej pierwszej instancji właściwymi do wydawania decyzji w odniesieniu do omawianych należności, ... likwidacji podatnika - zakładu pracy, a przez to jego dotychczasowi pracownicy korzystać będą musieli ze świadczeń dla bezrobotnych, stanowiących ...
-
Budżet zadaniowy jeszcze nie wdrożony
... Reforma administracji publicznej zorientowanej na wyniki W opinii autorów ważne jest wprowadzenie biznesowych praktyk do zarządzania w administracji publicznej, np. poprzez stworzenie zachęty dla urzędników do większej efektywności pracy oraz większą przejrzystość planowania i sprawozdawczości w procesie budżetowania zadaniowego. Z kolei pracownicy ...
-
Administracja publiczna chce nowych biur
... biurowców. Nowoczesne biurowce cieszą się coraz większym zainteresowaniem jednostek administracji publicznej. Na przestrzeni ostatnich pięciu lat, tylko na terenie Warszawy, najemcy ... ciekawego designu, który sprawi, że z ochotą będziemy przychodzić do pracy. Pracownicy urzędów nie powinni być tu wyjątkiem - dodaje Tomasz Trzósło. Nowocześnie i ...
-
Administracja publiczna: sankcje za błędne decyzje urzędników
... nie ma jednego, systemowego i spójnego mechanizmu badania efektywności pracy urzędników administracji publicznej oraz przeprowadzania kontroli, nadzoru i wyciągania stosownych wniosków wobec zatrudnionych ... za szkodę spowodowaną rażącym naruszeniem prawa, kierownik urzędu, którego pracownicy zawinili, składa do prokuratura wniosek o przeprowadzenie ...
-
Bankowość online: obawy Polaków
... jak prywatni przedsiębiorcy, kadra kierownicza, pracownicy administracji i usług, a także studenci oraz uczniowie, gospodynie domowe czy pracownicy fizyczni. Zdecydowanie najmniej wskazań ... firmowym programowi antywirusowemu. Informacje o badaniu Badanie opinii publicznej przeprowadził ośrodek badawczy TNS OBOP na zlecenie F-Secure Corporation ...
-
Podatki skomplikowane ale życzliwi urzędnicy
... pracownicy administracji skarbowej nie traktują podatników w równy sposób. Wśród najbardziej pożądanych zmian w ramach administracji skarbowej przedsiębiorcy wskazują: wprowadzenie odpowiedzialności majątkowej pracowników administracji ... wskazują obniżenie kosztów administracji publicznej oraz zniesienie podatkowego uprzywilejowania niektórych ...
-
Ustawa Prawo działalności gospodarczej okiem BCC
... na postanowienie organu kontroli o kontynuowaniu czynności kontrolnych, zobowiązanie organów administracji publicznej do zamieszczania na stronach internetowych organu opisów procedur kontroli ... doprowadzić firmę do upadłości. Zatem, przy okazji karani są pracownicy obwinionego przedsiębiorcy, którzy na skutek opresyjności działania państwa ...
-
Monitor Rynku Pracy III kw. 2019 r.
... wśród kierowców. W branżach najwięcej osób zmieniło stanowisko w administracji publicznej (30%), a najmniej w edukacji (8%). Czas poszukiwania pracy wzrósł do 3 z ... % satysfakcją charakteryzują się pracownicy telekomunikacji i branży IT. Aż 20% pracowników służby zdrowia i pomocy społecznej jest niezadowolonych z pracy. Pracownicy coraz bardziej ...
-
Dotacje unijne a ewaluacja projektu
... zmiany instytucjonalne i wysoka fluktuacja kadr, wyraźnie widoczne w polskiej administracji publicznej, utrudniały akumulację wiedzy i doświadczeń a to źle wpływa ... również systemowe wykorzystanie ewaluacji, które wymaga zmiany sposobu myślenia. Decydenci i pracownicy służby cywilnej muszą myśleć w sposób bardziej systemowy – wykraczać poza okres ...
-
Praca w Polsce I-VI 2010
... i rzemieślnicy) oraz technicy i inny średni personel – 12,0% (przede wszystkim pracownicy pozostałych specjalności i średni personel medyczny). Na ogólną liczbę 573,7 tys. podmiotów, 27 ... nowych miejsc w jednostkach prowadzących działalność w zakresie administracji publicznej i obrony narodowej, obowiązkowych ubezpieczeń społecznych (o 49,6%) oraz ...
-
Przemysł wytwórczy UE: konkurencyjność do poprawy
... ograniczonego dostępu do finansowania, wysokich cen energii i nieskutecznej administracji publicznej wzmocni konkurencyjność naszych firm oraz małych i średnich przedsiębiorstw ... UE nie uległa zmianie, a składają się na nią: wysoko wykwalifikowani pracownicy, znaczny udział lokalny w eksporcie towarów oraz przewaga komparatywna związana z produktami ...
-
Employer branding – moda czy konieczność?
... . Mówi się o empowermencie, czyli oczekiwaniu, że pracownicy którzy znają wartości i normy firmowe, będą tak wykonywać swoje obowiązki aby i firma, i pracownik i klient byli zadowoleni. Nie ma odwrotu. Jeśli firma czy organizacja, także pozarządowa, czy urząd administracji publicznej rzeczywiście myśli o poprawie swojego postrzegania, poprawie ...
-
Rynek pracy w III kwartale 2017 r.
... okresie minionego roku. Rynek pracownika? Jest, ale nie w administracji. Najświeższe doniesienia z rynku pracy wyraźnie pokazują, że Polacy coraz mniej chętnie decydują się na zmianę pracy. Wyraźnie też widać, że w niektórych obszarach warunki dyktują pracownicy. Taka sytuacja ma miejsce w IT oraz w sprzedaży i obsłudze ...
-
Czy feedback w pracy ma znaczenie?
... dyskusji z pracodawcą deklarują w Polsce pracownicy branży budowlanej (96%), administracji publicznej (90%) i przetwórstwa chemicznego (89%). Najrzadziej natomiast w służbie zdrowia (67%), sektorze IT (62%) i sektorze motoryzacyjnym (60%). Gdy uwagami o swojej pracy dzielą się ze sobą pracownicy: naturalna przestrzeń feedbacku Polacy relatywnie ...
-
Rotacja pracowników wyhamowała
... kasjerzy (26 proc.), kierowcy (24 proc.), pracownicy biurowi i administracyjni (21 proc.) oraz niewykwalifikowani robotnicy (20 proc.). Rotację widać też w handlu detalicznym i hurtowym (25 proc.), telekomunikacji i IT (22 proc.), hotelarstwie i gastronomii (22 proc.), a także w administracji publicznej (20 proc.). Obawy pracowników o utratę pracy ...
-
Imigracja zarobkowa potrzebna
... stronie przedstawicieli administracji publicznej, jak i samych imigrantów – mówi Monika Ołów. Przedstawicielka MPiPS twierdzi, że polscy urzędnicy mają świadomość, że zapotrzebowanie na pracę cudzoziemców będzie w dalszym ciągu wzrastało. - Przewidujemy także, że z czasem poszukiwani będą coraz bardziej wykwalifikowani zagraniczni pracownicy – mówi ...
-
InfoPraca: w II kw. rynek pracy w rękach pracowników
... granicami stolicy nie brakuje pracy w fabrykach – mówi Marek Jurkiewicz. Pracownicy linii produkcyjnych potrzebni są praktycznie w całym kraju. W dziesięciu województwach w ... w sprzedaży. Z drugiej strony najmniej pracy w całym kraju jest w administracji publicznej i organizacjach pożytku publicznego. Mało pracy jest także dla weterynarzy. ...
-
Nowe oferty pracy IX 2009
... końca spowolnienia jest jeszcze za wcześnie, ale rokowania są pozytywne. Pracownicy (nadal) poszukiwani Pomimo wciąż niepewnych prognoz dotyczących stanu polskiej gospodarki i ... pracy - znajdują się urzędnicy. Osoby chcące we wrześniu znaleźć pracę w administracji publicznej mogły liczyć na zaledwie 63 posady. Wiele trudów czeka też specjalistów ...
-
Praca tymczasowa głównie w produkcji
... usługowym, a tylko 10 proc. w sektorze produkcyjnym. W Bułgarii 90 proc. ogółu pracowników tymczasowych stanowili pracownicy sektora usługowego, produkcyjnego – pozostałe 10 proc. W Danii 48 proc. zatrudniono w administracji publicznej, 25 proc. w usługach. W Polsce sytuacja wygląda odwrotnie. Jedynie 25 proc. osób znajduje zatrudnienie poprzez ...
-
Przywództwo w zarządzaniu przez jakość
... ma duże umiejętności zarządzania relacjami zewnętrznymi. Również szefowie urzędów administracji publicznej badani za pomocą metody CAF wykazywali się wysokim poziomem ... przyszłości i planów umożliwiających realizację tej wizji, dążenie do tego, aby pracownicy rozumieli wizję i zgodzili się ją realizować, dopingowanie ludzi do urzeczywistnienia ...
-
Rynek pracy, czyli obawy przedsiębiorców i spokój pracowników?
... roku? Jakie plany w zakresie rekrutacji pracowników formułują firmy? Czy pracownicy mogą liczyć na podwyżki wynagrodzenia? Z najnowszego „Barometru Polskiego ... w przyszłym roku obawiają się firmy z sektora handlu (52 proc.), przedstawiciele administracji publicznej (45 proc.) oraz HoReCa (43 proc.). Najbezpieczniej czują się przedsiębiorcy z ...
-
Polacy chcą konkurencji Poczty Polskiej
... Przekazy pocztowe to usługa, z której korzysta tylko 27% społeczeństwa - najchętniej pracownicy administracji i usług (44%) oraz osoby mieszkające w regionie wschodnim (34%). ... zechcą przejąć od Poczty Polskiej rynek usług dla administracji publicznej, przedsiębiorstw oraz innych nadawców masowych. Informacje o badaniu Badanie zostało zrealizowane ...