-
Google Instant a pozycjonowanie
... hasła będzie zwiększało liczbę wyświetleń reklamy. Obniżenie CTR to spadek wartości słów kluczowych, a to w konsekwencji wyższy koszt reklamy. Kampanie AdWords zapewne staną się ... będzie celem każdej firmy. To skutecznie utrudni pozycjonowanie, a przez to zwiększy koszt pozycjonowania. Miejsca w Top10 będą w głównej mierze dostępne tylko dla dużych ...
-
Branża motoryzacyjna ogranicza wydatki na reklamę
... efektywności budżetów reklamowych, które przekładają się na sprzedaż samochodów. Średni koszt reklamy przypadający na jedno sprzedane auto w 2011 roku wzrósł o prawie 21%, w porównaniu z ... nowych samochodów o 12,7% ( źródło: Samar), a w obliczu kurczącego się budżetu reklamowego koszt reklamy przypadający na jedno auto spadł o ponad 26% (średnio do ...
-
Koszty uzyskania przychodów: strój sportowy jako odzież służbowa?
... czy na reprezentację podatnika . W ustawie o PDOP brak jest definicji reprezentacji i reklamy, jednak w praktyce przyjmuje się, że reprezentacja stanowi działania podejmowane w ... oraz utrwalenia pozytywnego wizerunku podatnika wobec innych podmiotów. Pod pojęciem reklamy należy z kolei rozumieć ogół działań podatnika zmierzających do ...
-
Pisanie i zarabianie na blogu - jak ustalić koszty podatkowe?
... . Wielu blogerów nie wie, jakie wydatki związane z blogiem można potraktować jako koszt uzyskania przychodu, a jakie odpisaniu nie podlegają. Nie ma biznesu, który nie ... grup. Przede wszystkim zamierza zarabiać na wynajmie miejsca na stronie pod reklamy, poza tym spodziewa się wpływów z reklam, zamieszczanych w ramach programów współpracy np. z ...
-
Deloitte: pandemia wzmaga popyt na wideo streaming
... , z których de facto nie korzysta często lub wcale, ponosząc jednocześnie pełen koszt subskrypcji. Usługi streamingowe to jednak nie tylko filmy i seriale. Od początku ... o to, czy chcieliby za wideo streaming zapłacić połowę ceny i tym samym oglądać reklamy, odpowiedziało pozytywnie. Niewiele mniej, bo 28 proc. z nich woli zapłacić pełną cenę, ...
-
Jaki hosting wybrać: płatny czy darmowy?
... dobierane na podstawie słów kluczowych, więc na blogu zapewne pojawią się reklamy firm i sklepów oferujących tego typu urządzenia. Jeżeli autor będzie recenzował poszczególne modele ... swoją przygodę w sieci. To dobra oferta dla tych, którym nie przeszkadzają reklamy na ich stronie oraz nie planują dużej liczby odwiedzin. Wynajęcie miejsca ...
-
Nowa ustawa o kredycie konsumenckim (cz.II)
... nie był kuszony pozornymi promocjami czy wprowadzany w błąd przez reklamy. Wprowadzone rozwiązanie należy ocenić jako pozytywne dla kredytobiorców, którzy będą w należyty ... której informacje niekorzystne dla kredytobiorcy są zamieszczane małym drukiem na końcu reklamy. Na uwagę zasługuje także kolejna zmiana wprowadzona przez nową ustawę, zgodnie ...
-
MF: Usługi gastronomiczne w koszty podatkowe firmy
... 0,25% przychodów, chyba że reklama prowadzona była w środkach masowego przekazu lub publicznie w inny sposób. Konsekwencją zmiany regulacji dotyczących reprezentacji i reklamy, wprowadzonej od 2007 r., jest uznanie wszystkich wydatków na reklamę (prowadzoną w sposób publiczny lub niepubliczny) za koszty uzyskania przychodów oraz wyłączenie ...
-
Reklama firmy w koszty uzyskania przychodu podatku dochodowego
... , musi być też odpowiednio udokumentowany. Wydatki firmowe muszą być udokumentowane fakturą czy rachunkiem. W przypadku zakupów reklamowych zza granicy, np. zakupu reklamy na Facebooku, warto pamiętać, aby wystawiony przez zagranicznego kontrahenta dokument zakupu był poprawny, tj. posiadał odpowiednie na potrzeby transakcji wewnątrzwspólnotowych ...
-
5 grzechów głównych w e-marketingu
... rok wcześniej, 40 proc. niższy koszt pozyskania klienta oraz wzrost współczynnika konwersji o 54 proc. Wskaźniki pokazują nie tylko zwiększoną skuteczność w identyfikacji i dotarciu do potencjalnego klienta, ale również zwiększenie lojalności dotychczasowych. Według estymacji Sociomantic Labs, rynek polskiej reklamy internetowej w 2015 roku będzie ...
-
Reklama w internecie: atrybucja nową bronią marketingu?
... przekierowany do sklepu internetowego, gdzie dokonuje zakupu. Zgodnie z modelem atrybucyjnym „ostatnie kliknięcie” w tym przypadku cały zysk z reklamy np. 20 złotych, przypadnie dostawcy ostatniej reklamy bannerowej, po której kliknięciu klient przeszedł na stronę e-sklepu i finalnie nabył produkt. Eksperci z Sociomantic Labs podkreślają, że do ...
-
Miejsce parkingowe i komórka lokatorska. Ile kosztują?
... Karolina Opach, Kierownik Działu Sprzedaży spółki Quelle Locum W inwestycji Park Leśny Bronowice koszt miejsca garażowego to 32000 zł, a miejsca postojowego zewnętrznego 15000 zł. Dysponujemy ... łatwym dostępem z mieszkania w cenie 7 000 zł brutto. Hanna Brygier, specjalista ds. marketingu i reklamy w firmie Greenbud Development Kupując dom, klient ma ...
-
Umowa leasingu operacyjnego: opłata wstępna w koszty
... , obsługę prawną, ubezpieczenia, koszty promocji i reklamy. Wobec powyższych wskazań należy stwierdzić, że związek poniesionego wydatku w postaci pierwszej raty leasingowej z uzyskiwanymi przez Spółkę przychodami nie ma charakteru bezpośredniego. Niniejsza opłata stanowi zatem koszt pośrednio związany z przychodami z prowadzonej działalności ...
-
Zbiorcza faktura a koszty firmy i VAT
... dla niej koszty uzyskania przychodów. Z uwagi na charakter i przeznaczenie zakupionych towarów, wydatki te bez wątpienia nie są kosztami reprezentacji ani reklamy. Przekazanie towarów pracownikowi stanowi przychód ze stosunku pracy. Podlega również opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług. Może jednak korzystać ze zwolnienia ...
-
Kabina dla palaczy a koszty firmy
... wyjątkiem kosztów wymienionych w art. 16 ust. 1. Zatem , aby uznać wydatek za koszt uzyskania przychodów, muszą być spełnione warunki: został poniesiony przez podatnika, tj. ... Spółka prowadzi działalność gospodarczą w wielu branżach głównie w zakresie handlu i reklamy. Spółka zamierza zakupić kabinę dla palaczy i ustawić ją w wynajmowanym obiekcie ...
-
Droga wojna na RORy
... banki muszą wydawać krocie na pozyskanie nowych rachunków. Instytucje finansowe jednostkowy koszt przyciągnięcia nowego klienta, zależnie od przyjętego sposobu liczenia, szacują na ... kogoś z rodziny może być w odbiorze o wiele bardziej wiarygodne niż chociażby reklamy, również te z celebrytami. Dlatego banki chętnie zatrudniają klientów do sprzedaży ...
-
Impreza sportowa jako koszty podatkowe firmy?
... przychodów. Ponieważ przepisy prawa podatkowego nie zawierają definicji reprezentacji ani reklamy, należy odwołać się do wykładni językowej tych pojęć. Zgodnie z utrwaloną ... kondycję finansową Twojej firmy. A zatem również taki wydatek może stanowić koszt podatkowy. Takie samo stanowisko zajmują także organy podatkowe. Miesięcznik Koszty w Firmie. ...
-
Kiedy podatek jest kosztem uzyskania przychodów
... zostały poniesione w celu uzyskania przychodu i nie zostały wymienione w tych katalogach, stanowią koszt uzyskania przychodów. Można tu wskazać np. podatek akcyzowy, podatek ... lub zużycia przez podatnika towarów lub świadczenia usług na potrzeby reprezentacji i reklamy oraz od nieodpłatnie przekazanych towarów w przypadku gdy wyłącznym warunkiem ...
-
Usługi niematerialne od podmiotów powiązanych zdaniem fiskusa
... przypisać usługę pośrednictwa świadczoną przez agentów sprzedaży do kategorii świadczeń o podobnym charakterze, uznając, że usługa ta jest podobna do usługi reklamy. Natomiast WSA w Poznaniu w wyroku z 13 marca 2019 r. (sygn. I SA/Po 991/18) wskazał na dwie kwestie. W pierwszej kolejności uznał, że samo użycie ...
-
Remonty samochodów we flocie w kosztach podatkowych
... powyższego, aby wydatek poniesiony przez podatnika stanowił dla niego koszt uzyskania przychodu, muszą być spełnione następujące warunki: • został poniesiony przez ... lub zużycia przez podatnika towarów lub świadczenia usług na potrzeby reprezentacji i reklamy, obliczony zgodnie z odrębnymi przepisami, • od nieodpłatnie przekazanych towarów ...
-
Sprzedaż premiowa a podatki
... podatku należnego od towarów przekazanych lub zużytych na potrzeby reprezentacji i reklamy oraz od usług świadczonych na powyższe potrzeby. Zjawiskiem bardzo zbliżonym rodzajowo do wymienionych ... cena nabycia towarów (bez podatku); gdy zaś nie ma ceny nabycia, koszt wytworzenia, określone w momencie dostawy tych towarów (art. 29 ust. 10 ustawy ...
-
Czas myśleć o listopadowej zaliczce na podatek
... od razu rozliczyć w kosztach uzyskania przychodu. Można jednak odliczyć taki koszt w formie amortyzacji. Pamiętać jednak trzeba, że pierwszy odpis amortyzacyjny podatnik uwzględni w kosztach ... rozważyć zwiększenie innych możliwych kosztów firmowych. Mogą to być np. koszty reklamy czy zakupy mebli biurowych. Nic nie stoi na przeszkodzie, aby właśnie ...
-
Budowa i eksploatacja samochodu wyścigowego w kosztach podatkowych
... i nagrań z rajdów (zawierających wizerunek (…) oraz członków zespołu) do promocji i reklamy kontrahenta we wszelkiego rodzaju mediach na całym świecie. Samochód będzie przeznaczony od ... względzie, że podatnik – uznając wydatek za koszt uzyskania przychodu – odnosi ewidentne korzyści, gdyż o ten koszt zmniejsza podstawę opodatkowania. Zatem możliwość ...
-
Zagraniczny podatek od wartości dodanej w podatku dochodowym
... cel, w jakim został poniesiony. Wydatek zostanie uznany za koszt uzyskania przychodów, jeżeli pomiędzy jego poniesieniem, a powstaniem, zwiększeniem bądź też ... przekazania lub zużycia przez podatnika towarów lub świadczenia usług na potrzeby reprezentacji i reklamy, obliczony zgodnie z odrębnymi przepisami, - od nieodpłatnie przekazanych towarów, ...
-
Skuteczny marketing wirusowy
... efektywności powodowały jednak, że nie znajdywała ona wielu zwolenników jako forma reklamy. Dopiero rozpowszechnienie internetu w latach 90., które spowodowało, że wysyłanie wiadomości ... filmy, zdjęcia, gry czy linki. Tak kilka miesięcy temu rozprzestrzeniały się reklamy Simplusa czy Heyah, które były dostępne tylko w marketingu wirusowym. Dzięki ...
Tematy: marketing wirusowy, techniki promocji -
Gazety kontra ogłoszenia online
... tylko wierzchołek góry lodowej. Gazety mają problemy z podnoszeniem opłat za reklamy (co ma zrekompensować spadające nakłady), odkąd konkurencja online oferuje reklamodawcom ... korzystne także dla samych gazet, poprawiając skuteczność sprzedaży i efektywność reklamy. Szefowie gazet muszą maksymalnie ułatwić reklamodawcom nabywanie takich pakietów. „ ...
-
Product placement w grach wideo
... produktów przeznaczonych na konsole nowej generacji (Xbox 2 oraz Sony Playstation 3) szacuje się koszt wprowadzenia nowej gry na poziomie 100 mln dolarów. Naturalny, ... . przez Massie Inc. oraz IGA Worldwide. Pozwala na dokładne umieszczenie i monitorowanie reklamy w danej lokalizacji geograficznej i wirtualnej. Umożliwia to szybką zmianę komunikatu w ...
-
Tradycyjne a internetowe spółki handlowe
... oparta na wykorzystaniu zespołu przedstawicieli handlowych i różnych form reklamy. Polega ona na wyznaczeniu przedstawicielom handlowym zadań dystrybucyjnych. Muszą ... te to nie tylko koszty poniesione na inwestycje, ale także koszty reklamy i zdobycia reputacji. Zasoby strategiczne wynikające z poniesionych kosztów nieodwracalnych są bardzo istotne ...
-
Reklama leków: kolejne ograniczenia
... wynagrodzenie za pracę w godzinach nadliczbowych. Warto więc się zastanowić, jaki będzie koszt wejścia w życie projektowanego rozporządzenia. Wprowadzenie powyższego zakazu może w ... KPP zwraca uwagę, że de facto oznacza to wprowadzenie zakazu prowadzenia reklamy porównawczej, co może zostać uznane za ograniczenie swobody wypowiedzi komercyjnej. ...
-
Gadżety z logo firmy a koszty podatkowe
... wydatki jako wydatki o charakterze reklamowym. Wobec braku definicji pojęcia reklamy w ustawie o podatku dochodowym również w tym miejscu należy odwołać się do innych ... , X, T 2002, pod redakcją prof. Y). Podobnie orzecznictwo sądowe uznaje, że „celem reklamy jest przekazywanie informacji o towarach (usługach) i nakłanianie potencjalnych klientów do ...
-
Wydatki na reklamę online wzrosną
... wyniki dwóch innych badań realizowanych dotychczas przez IAB Polska – AdEx i CreativeEx – i jest kolejnym krokiem Związku służącym pogłębianiu wiedzy o polskim rynku reklamy. „Postanowiliśmy pójść krok dalej i tym razem o rynkowe trendy zapytaliśmy marketerów, czyli ludzi, którzy są odpowiedzialni za przygotowanie i dystrybucję budżetów w firmach ...
-
Pliki muzyczne i filmowe niebezpieczne
... Tymczasem wraz ze wzrostem popularności treści multimedialnych rośnie też związane z nimi zagrożenie. Cyberprzestępcy coraz chętniej wykorzystują niebezpieczne serwisy internetowe, reklamy i narzędzia do oglądania wideo do włamywania się na komputery użytkowników. Najważniejsze wnioski W raporcie zostały opisane przykładowe zagrożenia związane m.in ...
-
Umowy o sponsoring jako koszty podatkowe?
... , a uzyskiwaniem (bądź potencjalnym uzyskiwaniem) przychodów przez podmiot finansujący ten koszt. Gdyby zatem wykonanie dla np. fundacji usług miałoby na celu promocję firmy, tworzenie ... przedsiębiorcy zawarcie umów o sponsoring, które w szerszym zakresie zobowiązałyby fundacje do reklamy jego firmy. Takie umowy należą do kategorii umów nienazwanych- ...
-
Product placement a idea placement
... czas przed dużym czy małym ekranem jest zażenowana prezentowanym tam poziomem reklamy. Mimo to nie można zaprzeczyć faktom: emisja serialu „Magda M.” zaowocowała wzrostem popularności ... 50 tys. zł (na antenę trafiło 5 odcinków). Idea placement w „Barwach szczęścia” to koszt rzędu 61 tys. zł (2 odcinki), a w „Plebanii” odpowiednio ok. 440 tys. zł ...
-
Kredyty konsumenckie w Internecie pod lupą
... UE; 70% stron (393 strony) wymaga dalszego dochodzenia. Stwierdzono następujące zasadnicze problemy: Braki w zakresie informacji w reklamach kredytu konsumenckiego: reklamy na 258 stronach internetowych (46% stron poddanych kontroli) nie zawierają wszystkich standardowych informacji wymaganych dyrektywą w sprawie kredytów konsumenckich, np ...