-
Reklama cyfrowa w II kw. 2012 r.
... tablety, nadal daje reklamodawcom duże możliwości. Wprawdzie wskaźnik CPC (Cost Per Click — koszt za kliknięcie ) jest dla tabletów nadal niższy niż dla komputerów stacjonarnych, ... ” — powiedział David Karnstedt, wiceprezes ds. rozwiązań dla mediów i reklamy, dział Digital Marketing Bussiness w firmie Adobe. — „Reklamodawcy powinni być świadomi ...
-
Branża farmaceutyczna a wydatki na reklamę 2012
... w topowych wydatkach branży reklamowej. Najskuteczniejsze reklamy w telewizji, radiu i prasie kolorowej Reklamodawcy lokują swoje budżety w sprawdzonych mediach. Gros środków inwestowane jest w dalszym ciągu w telewizję – 64% w stosunku do ponad 69% w roku ubiegłym. Powodem jest ciągłe rosnący koszt punktu dotarcia oraz zaporowa, telewizyjna ...
-
Zakupy przez Internet: kiedy możliwy zwrot towaru?
... zwykle tańsza alternatywa. Oszczędność na niższej cenie często rekompensuje z nadwyżką dodatkowy koszt związany z przesyłką towaru pod wskazany przez klienta adres. E-zakupy mogą ... środków porozumiewania się na odległość (np. reklamy prasowej z wydrukowanym formularzem zamówienia, reklamy w postaci elektronicznej, katalogu, telefonu, telefaksu, radia ...
-
Provident Polska ukarany przez UOKiK
... dwie decyzje dotyczące Provident Polska. W pierwszej zakwestionowała niewywiązywanie się z obowiązków informacyjnych, nakładając karę ponad 12 mln zł. W drugiej – wątpliwości wzbudziły reklamy – sankcja za tę praktykę to ponad 480 tys. zł. Niewywiązanie się z obowiązków informacyjnych – pierwsza decyzja Zgodnie z prawem, przed zawarciem umowy ...
-
Ile kosztuje kampania SEM dla biura rachunkowego?
... . Więc ile to kosztuje? Na bazie analizy preferencji internautów, konkurencyjności branży oraz wartości słów kluczowych, Blink.pl oszacował orientacyjne koszty reklamy SEM dla firm księgowych działających w różnych regionach Polski. Co się okazało, różnice pomiędzy poszczególnymi lokalizacjami są dość znaczące. W przypadku ogólnych ...
-
5 błędów w AdWords, których lepiej nie popełniać
... informacji w witrynie oraz lokalizacji, natomiast warunkiem ich wyświetlania jest odpowiedni wynik jakości reklamy (tzw. Quality Score). 4. Analiza i dane dotyczące konwersji Każda kampania, by ... w modelu aukcyjnym Google Adwords (co jest skorelowanie z niższą pozycją reklamy w wynikach). Na wynik jakości wpływają trzy grupy czynników. Jednym z nich ...
-
Co warto wiedzieć o invalid traffic?
... także przypadkowe kliknięcia użytkowników. Każdy wydawca chce aby jego reklamy były odbierane wyłącznie przez realnych użytkowników, a nie przez źródła nieprawidłowego ... za pomocą sztucznego oprogramowania. Bowiem zgodnie z zasadami Google, kliknięcia w reklamy muszą wynikać z realnego zainteresowania użytkowników, a każda próba wygenerowania ...
-
Szczególna należyta staranność przy dokumentowaniu usług niematerialnych
... naliczonego. Jedną z ostatnich spraw, jaka trafiła do Naczelnego Sądu Administracyjnego, była sytuacja nabycia przez przedsiębiorcę usług niematerialnych - mailingu, pozycjonowania oraz reklamy (wyrok NSA o sygn. akt I FSK 548/18). Sprawa zawisła przed NSA Sprawa, która wymagała rozstrzygnięcia przez NSA, dotyczyła zakupu przez podatnika ...
-
Mniej oszukańczych kliknięć
... (click fraud) w branży wyszukiwania reklam wynosi około 14 proc., znacznie mniej niż spodziewane 20-35 proc. Fałszywe kliknięcia, które sztucznie zawyżają koszt reklamy w sieci, wystąpiły na poziomie niższym od oczekiwanego przez reklamodawców, stwierdziła firma monitorująca. Średni współczynnik oszukańczych kliknięć w branży wyszukiwania reklam ...
-
Fałszywe "raty 0%"
... ulotki sugerowały, że można z niej skorzystać przy zakupie dowolnego produktu. Wielu konsumentów, zachęconych treścią reklamy, podpisywało umowy o kredyt bez świadomości, że wybrany przez nich towar nie podlega ... kosztuje znacznie mniej. W przypadku zakupu towaru w systemie ratalnym, przede wszystkim należy dokładnie sprawdzić całkowity koszt kredytu ...
-
Odstąpienie od umowy a zwrot kosztów wysyłki towaru
... wówczas obowiązek zwrotu jedynie wzajemnych świadczeń - konsument na własny koszt odsyła towar, natomiast przedsiębiorca zwraca otrzymaną cenę. Orzeczenie zostało ... in. internet, media drukowane (np. formularze, listy seryjne, katalogi, reklamy prasowe), środki komunikacji telefonicznej (w tym telefon, automatyczne urządzenie wywołujące, telefaks) ...
-
Amortyzacja nieruchomości gdy brak najmu
... obsługę prawną, ubezpieczenia, świadczenia na rzecz pracowników, koszty promocji i reklamy. Przy ustalaniu kosztów uzyskania przychodów, każdy wydatek - poza wyraźnie ... one ewidencjonowane dwoma metodami. Według pierwszej metody, wydatki stanowią koszt uzyskania przychodów w dacie ich poniesienia – bez względu na to, jakiego okresu dotyczą. ...
-
Jakie podatki można wliczyć w koszty uzyskania przychodu?
... towarów lub świadczenia usług, które zgodnie z ustawą o VAT podatnik musiał opodatkować VAT należnym oraz o sytuacje zużywania towarów na potrzeby reprezentacji i reklamy. Ponadto kosztem uzyskania przychodów będzie w przypadku importu usług lub WNT wartość podatku należnego przekraczająca wartość podatku naliczonego. Ostatnia kategoria dotyczy ...
-
Dekoracje i kartki świąteczne a koszty uzyskania przychodu
... do indywidualnych osób (firm), sprawa zaliczenia do kosztów wydatków z nimi związanych będzie prostsza. Z kosztów uzyskania przychodów wyłączone są koszty reprezentacji i reklamy w części przekraczającej 0,25% przychodu, chyba że reklama jest prowadzona w środkach masowego przekazu lub publicznie w inny sposób (art. 23 ust. 1 pkt ...
-
Poczęstunek dla kontrahentów a koszty podatkowe
... wiele definicji pojęcia „reprezentacja". Gdyby je połączyć, reprezentację można by opisać jako działania: tworzące wizerunek lub wspomagające budowanie wizerunku, niestanowiące reklamy, wyróżniające dany podmiot spośród innych (np. w ramach danej branży). Organy podatkowe dosyć często odwołują się do pierwszych dwóch z tych kryteriów ...
-
Darowizna: VAT należny a koszty firmy
... przepisów o podatku od towarów i usług (z pewnymi nielicznymi wyjątkami) przekazania lub zużycia przez podatnika towarów lub świadczenia usług na potrzeby reprezentacji i reklamy, obliczony zgodnie z odrębnymi przepisami Kosztem może być także ta część podatku VAT, która nie powiększyła wartości początkowej środka trwałego, wartości ...
-
Mediacja, koncyliacja i arbitraż
... jednostka certyfikująca systemu Euro-Label (jednostka międzynarodowego systemu certyfikacji zorganizowana przy Instytucie Logistyki i Magazynowania) - komisja skargowa Związek Stowarzyszeń Rada Reklamy - komisja skargowa Ile to kosztuje? Postępowania mediacyjne są darmowe. Arbitraż wymaga zwykle wniesienia niewielkiej opłaty, jej wysokość zależy ...
-
Podatek dochodowy: upominki z logo firmy
... reklamowym można zaliczyć do kosztów podatkowych. W ustawach podatkowych nie ma definicji reklamy i reprezentacji. Jednak z orzecznictwa i piśmiennictwa wynika, że reklama to ... nie mają charakteru okazałości, wydatki poniesione na ich nabycie mogą stanowić koszt uzyskania przychodów. Interpretacja Dyrektora IS w Warszawie z 31 stycznia 2011 r.,nr ...
-
Jakie podatki w koszty firmy?
... i usług, która mogłaby stanowić podatek naliczony w myśl ustawy o VAT, podatnik przekazuje lub zużywa towary lub świadczy usługi na potrzeby reprezentacji i reklamy, podatek dotyczy nieodpłatnie przekazanych towarów, w przypadku gdy jedynym warunkiem ich przekazania jest uprzednie nabycie przez otrzymującego towarów lub usług od ...
-
Urządzenia mobilne osłabiają bezpieczeństwo IT
... będą nie tylko duże korporacje, ale również małe i średnie przedsiębiorstwa. Rośnie koszt szkód wyrządzonych przez hakerów - dla ponad połowy (52%) firm przekroczyły one ponad ... , uzyskując dostęp do danych. Trzecim typem zagrożeń są złośliwe reklamy (malvertisements). Przestępcy kupują miejsca reklamowe na legalnych stronach internetowych ...
-
Spłata (prywatnego) kredytu: odsetki a koszty firmy
... generalną zasadą zawartą w cytowanym przepisie, aby określony wydatek można było uznać za koszt uzyskania przychodu, to pomiędzy tym wydatkiem a osiągnięciem przychodu ... obsługę prawną, ubezpieczenie, świadczenia na rzecz pracowników, koszty promocji i reklamy. Przy ustalaniu kosztów uzyskania przychodów, każdy wydatek - poza wyraźnie wskazanym w ...
-
Kredyt na Święta = odsetki + kosztowne ubezpieczenie
... wpływy na konto. Odsetki od 15 tys. zł pożyczki wyniosą niecałe 4,6 tys. zł, a koszt ubezpieczenia 2,6 tys. zł. W ING BSK dla kredytu na blisko 11 tys. zł spłacanego w ... . Większość tych ofert nie wydaje się już tak kusząca jak mogłyby na to wskazywać reklamy. Warto, więc pamiętać, że ostateczna cena zależy od klienta. Jeśli w BIK-u widnieje dobra ...
-
Kantory internetowe: jakie sztuczki stosują?
... zostaną potrącone z Konta Użytkownika". Porówarka kantorów internetowych strefawalut.pl podaje iż, taki koszt odbioru przelewu z innego banku może nas kosztować nawet 10-50 USD. Kary ... trzecim danych osobowych innym podmiotom, co oznacza iż mogą one posłużyć do reklamy, marketingu lub innych. Jeden z kantorów ma wyraźny zapis, iż dane takie jak imię, ...
-
Które podatki w koszty uzyskania przychodu firmy?
... finalnego produktu, również i podatki związane nieoderwalnie z działalnością mogą stanowić koszt firmy. Podatek może być kosztem uzyskania przychodu, jeśli nie został zawarty ... : przekazują lub zużywają towary lub świadczą usługi na potrzeby reprezentacji i reklamy, importują usługi oraz dokonują obrotów w ramach wewnątrzwspólnotowego nabycia towarów, ...
-
Ryczałt ewidencjonowany formą opodatkowania firmy w 2015 roku
... mogą być opodatkowane ryczałtem (w postaci chociażby usług finansowych, szeroko rozumianej reklamy, architektów, prawników, najmu nieruchomości itd.). Również ci podatnicy, którzy ... określać, czy dany wydatek może być traktowany jako podatkowy koszt uzyskania przychodu (gdzie nietrudno o pomyłkę). Opodatkowanie przychodu (a nie dochodu) rekompensują ...
-
Prezenty świąteczne: koszty dla firmy ale z podatkiem dochodowym?
... przedsiębiorcą, osoby fizycznej nieprowadzącej działalności gospodarczej, czy dla pracownika), czy wydatek ten będzie można uznać za wydatek marketingowy (koszt reklamy), czy za koszt reprezentacji. Kiedy prezenty to wydatek reprezentacyjny? W przypadku obdarowywania kontrahentów lub pracowników upominkami należy przede wszystkim rozstrzygnąć, czy ...
-
Standaryzacja i certyfikacja maseczek - co na to prawo?
... i rodzajów może być problematyczny. Certyfikacja może być kosztowna, a jej koszt następnie znajduje odzwierciedlenie w cenie produktu dla finalnego konsumenta. Czy wobec tego ... będą przez prawo zakazane – ale to już zupełnie odrębny temat dotyczący reklamy i promocji na rynkach farmaceutycznych czy medycznych. Tak samo, jak kwestia obliczania ...
-
Jak projektować sklep internetowy
... e-zakupów. Co najciekawsze jest on wykonany przy użyciu techniki flash i pokazuje się nam na takiej samej zasadzie jak nachalne obecnie reklamy prezentowane nam przez niemal każdym polski portal. Ma on bowiem postać pop-up’a zakrywającego część strony serwisu. Wbrew pozorom jest to ...
-
Gadu-Gadu uruchamia kolejne komunikatory
... internetowej firmy poinformowali, że ponad dwukrotny wzrost zysku netto w porównaniu z pierwszym półroczem 2006 r. był możliwy m.in. dzięki otwarciu własnego biura reklamy, co przełożyło się na zwiększenie efektywności sprzedaży oraz dzięki wprowadzeniu nowych usług reklamowych (w ramach serwisu MojaGeneracja.pl, Gadu Radia). Na ...
-
Sponsoring za usługi reklamowe a koszty podatkowe
... wydatku. Pamiętaj! Dokumenty powinny potwierdzać faktyczne zdarzenia, na podstawie których następuje obciążenie kosztów podatkowych. Sponsoring uznawany jest za formę reklamy, której przedmiotem jest firma i jej produkty. Sponsorowanie kształtuje pozytywny jej wizerunek i propaguje nazwę firmy na rynku. Zwiększenie popularności firmy ...
-
Wydatki na podróż klienta to koszty reprezentacji
... niektóre wydatki związane z reprezentacją firmy, które są wyłączone z kosztów uzyskania przychodów. Wobec braku w przepisach podatkowych definicji pojęć reprezentacji oraz reklamy, należy posłużyć się wykładnią językową. Reklamą jest „działanie polegające na zachęcaniu potencjalnych klientów do zakupu określonych towarów i usług” Uniwersalnym ...
-
Produkcja węgla: JSW tnie koszty
... ograniczenia kosztów administracji poprzez restrykcyjną kontrolę kosztów telefonów służbowych, ograniczenie kosztów szkoleń pracowniczych do niezbędnych, ograniczenie wydatków na cele reprezentacji i reklamy. Jak już wspomniano - wdrożenie powyższych założeń ma dać obniżkę kosztów produkcji węgla w kopalniach JSW w roku 2009 o blisko pół miliarda ...
-
Rynek odzieży i obuwia: będzie lepiej
... Patrycja Nalepa. W pytaniu o działania podejmowane przez detalistów odzieżowych i obuwniczych w celu ograniczenia skutków kryzysu najwięcej firm odpowiedziało, iż tnie koszty marketingu i reklamy. 56% firm obniża ceny swoich towarów i organizuje promocje w celu przyciągnięcia klientów do sklepów. Również ponad połowa detalistów decyduje się na ...
-
Rosyjski Internet z potencjałem
... kontekstową wzrosły o 83% i osiągnęły pułap 161 mln $. Wiodącymi reklamodawcami Runetu pozostają koncerny samochodowe (24 mln $). Wśród najważniejszych graczy na rynku reklamy kontekstowej w Runecie niezmiennie są Yandex i Biegun (przypada na nie 90% rynku).
-
Rynek kredytów hipotecznych wg ZFDF
... reklamy kredytów hipotecznych. Czy to oznacza, że mamy na rynku odwilż, a polityka banków w tym ... dostępny będzie program „Rodzina na swoim” oraz wyhamowania wojny depozytowej między bankami, która zwiększała koszt pozyskania pieniądza. To powinno doprowadzić do bardziej zdecydowanego konkurowania banków o klientów i odkręcenia kurka z kredytami w ...